Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Antzerki eskolen egoera hobetzen ari dela ematen du. Egiten duten lanaren errekonozimenduak klandestinitatearen esparrua gainditzen lagundu die eta homologazioa, mailakatzea, bateragarritasuna eta antzerkia unibertsitateko karrera izatea bilatu behar da gaur egun. Talde profesionalak, erakunde publikoak eta ikus entzunezko komunikabideak jabetuta daude beharrak asetzeko adina aktore prestatzeko duten gaitasunaz eta ez litzateke txarra bide honetatik esfortzuak ...
2001
‎" Pero las ideas que deseo verter no sabnaexpresarlas en nuestra lengua de forma medianamente inteligible, ademas de exigirme mas esfuerzo y tiempo del que puedo disponer". Horrez gainera, azken urteotan gaia ere erdarazkoa duten lanetan dihardu, euskarazkoak utzi gabe, Zavalak. Gaztelaniazko narra zioakdira gehienak, Zavalak berak han hemenkako erdal hiztun bikain zenbaitekin izandako solasen fruitu.
2002
‎AEK, HABE, Elhuyar, Labayru, Oinarriak, EHE eta abar bezalako taldeak lirateke hor; eta, noski, Ikastolak etaDereduko irakaskuntza eta, oro har, euskara normalizatzeko eta eraberritzeko literatur sorkuntzan, hedabideetan, administrazioan... burutzen diren lan eta kreazio guztiak. Eta lantzen duten sailetakoek beraiek ez bestek, hedabideetan azaltzen direnetan edo izan ezik, ezagutzen ez ditugun zenbait talde fin eta zintzo askok egiten duten lana.
‎(Ez dut konfiantza handirik gaur Euskal Herrian dagoen unibertsitateetako irakasle euskaldun asko honelako proiektu batean sartuko litzatekeenik: bizimodu on samarra daukate, egiten duten lanarekiko ordain ekonomikoa ez da batere txarra eta, jakina, euskal unibertsitatea hutsetik eraikitzeak militantzia gogorra eskatzen duen ekintza da. Esaterako, iaz Euskal HerrikoUn ibertsitateak ateratako 500 irakasle funtzionario plaza betetzen direnean, unibertsitate horren irakaslegoaren %75 inguru funtzionarioa izango da.
2005
‎Epistemologia modernoa ren arabera, gizakiaren langa rrantzitsu bat esentzia horiek, Egia, bilatzean datza. Hau da, Ez agu tzazer den jakitean.7 Gaur egun zientziak eta teknologiak bermatzen duten lana. Lehenago Jainkoa baldin bazen giza-ikerkuntzaren helburu nagusia, ikusten ez genuena baldin bazen ‘errealitatea’, Platonen leizeko biztanleak transzenditzen zuena baldin bazen benetako mundua, orain, zientzia eta teknologiari esker, azken horiekso rturiko eta aurkituriko item puruek, a historikoek, esentzialek, gizatiarretik harago daudenek osatzen dute erreal itatea.
2006
‎Erakunde horiek egiten duten lana eta erabiltzen duten metodologia eta baliabide didaktikoak maiz lagungarri gertatu zaizkigu gureak antolatzeko eta osatzeko. Batzuetan kolaborazio gisa ulertu izan da harreman hori, eta, bestetan, ikasle etorkinaren beraren edota bere familiaren euskalduntze prozesuetan eragin zezaten eskabidea egin zaie.
2007
‎Fundazioaren inguruan izaten diren gorabeherak edo Museoaren inguruko arazoren bat, Oteiza eta polemika hitz beraren bi aldaera ezberdinak balira bezala. Oteiza polemikari lotzearena intentzioduna izan ala ez, kontua da oharkabean pasatzen ari dela isileko lana, bere oinordeko espiritualek jaso eta apal apal burutzen duten lana.
‎Helburu horrekin, Euskal kultur erakundeak abiatu du lan bat Nafarroa Beherean, Nafarroako Unibertsitate Publikoak eta Euskokultur Fundazioak Nafarroa Garaian egiten duten lan berari segida bat emanez eta haiek bidean ezarri duten ekimena eredu hartuz.
2008
‎Badago oraindik egin ez den ikerketa bat, alegia, zein eredutara eramaten dituzten hezkuntzaren profesionalek (irakasleek, ikasketa buruek, zuzendariek, ikuskariek, delegazioko langileek...) beren seme alabak, berdin zein eredutan egiten duten lan, irakasleak badira. Ez da zaila susmatzea ikerketa horren emaitzak zein izango ziren.
‎ECTS delako kreditua desberdina da. Izan ere, ikasketa plan batean programatutako helburuak gainditzeko ikasleek egin behar duten lan karga neurtzen du: eskola orduak, bakarkako ikasketa orduak, azterketak, praktikak, mintegiak...
‎Tituluen homologaziorako, baina, ez da nahikoa ikasketen egitura bateratzea. Izan ere, ikasleek egin behar duten lana ere berdin neurtu behar da unibertsitate desberdinetan; hau da, neurtzeko unitate bera erabili behar da toki guztietan, eta ECTS kreditua da akademia lana neurtzeko erabiltzen den unitate hori. Ikasle baten 25 orduko lanaldia neurtzen du ECTS kreditu batek, eta lanaldi horren barruan ikasketekin zerikusia duten jarduera guztiak sartzen dira.
‎Ez da batere erraza, ez minorazioa, batzuek etnozidioa esango lukete, jasan dutenentzat, ez maiorazioa bultzatu dutenentzat, borreroentzat alegia. Alemanek haien historiaren aurrean kokatzeko egin behar izan duten lana juduek egin behar izan dutena baino askoz txikiagoa izan al da?
2010
‎Batzuetan, gainera, euskal/ espainiar nazionalismoen ardatzaren gainetik, ezker/ eskuinarena azpimarratzen da, mugimendu abertzale batzuekiko nolabaiteko sinpatia agertuz. Komunitateen balizko zantzurik, hortaz, ez dugu inondik inora atzeman, gaia aztertu duten lanen emaitzak berretsiz. Edozein modutan, euskal gizartea etorkinez eta bertakoez osatutako komunitate bitan banatua ez ikusteak ez dakar, adierazpenetan beha daitekeenez, gizarte bateratu eta kohesionatu bat atzematea.
‎Gainera, zer dakite Hungaria, Israel, Suedia, Ingalaterra, AEB edo Kanadako artistek Murtziako zonaldeko historia eta egungo egoerari buruz? Badira noski denboralditxo bat bertan pasatu dutenak, eta horren inguruan lan egitera ausartu direnak, zenbait, Grasso moduan, bikainki; baina ulertzekoa da ere testuinguru horretan arrotz sentitzea, eta azken finean, haien testuinguruetan duten lanekin aurrera jarraitu nahi izatea.
2014
‎Artikulu honen oinarria orain arte euskarazko publizitatea aztertu duten lanak dira. Zer esan, orduan, euskarazko publizitateari buruz?
‎Behar izaten dituzten zazpiehun boluntarioetatik, Hegoaldeko euskara elkarte batzuei aitortu behar zaie zubi lanean egin duten lana, edo azken urteetan baita gazte mugimenduei ere.
‎‘Memoriaren industria’ bat sortu da, museo, film, liburu eta batzorde parlamentarioetan, unibertsitate mailako ikerketetan eta giza eskubideen taldeetan hezur’Memoriaren industria’ bat sortu da, museo, film, liburu eta batzorde parlamentarioetan, unibertsitate mailako ikerketetan eta giza eskubideen taldeetan hezurmamitua mamitua. Moda horren uhinen pean, gure gertuko iragana zintzotasunez jorratu duten lan interesgarriak ikusi ahal izan ditugu, hala ere, Javier de Isusiren Baleak ikusi ditut komikia edo Pablo Maloren Lasa eta Zabala filma, bi baino ez aipatzeagatik.
2015
‎Ingelesezko lanetan oreka bestelakoa da. Gutxi argitaratu da, baina argitaratu den horretan ahalegin berezia nabari da egile jakin batzuen aldetik ezker abertzalearen ikuspegia ulertzen laguntzen duten lanak munduko ikerlarien eskura jartzeko. Baina, guztiaren gainetik, azpimarratzekoa da etorkizunean ere erreferentzia izango den lana jarri duela Whitfieldek denen eskura:
2016
‎hori baino zabalagoa da bere berbetan euskalgintza(" ekimen sorta" gisa edo" giza artean deliberatuki egindako saio multzo" gisa dakargu berak). Azken aldian, gainera, erakunde publiko batzuek (Eusko Jaurlaritzak zein Gipuzkoako Foru Aldundiak, esaterako) euskararen eta euskal kulturaren alde egiten duten lana euskalgintzatzat hartu dute (Patxi Baztarrikak euskalgintza instituzionala eta euskalgintza soziala bereizten ditu Babeli gorazarre liburuan).
2017
‎Museoak gizartea hezteko sorturiko instituzio berriak ziren. Egun badirudi, ordea, heziketaren ideia horrek oraindik guztiz errotu gabe darraiela, eta horren ondorio da jarduera hori burutzen duten profesionalen itzaleratzea, profesional espezializatuak izanik, beren kontratuetan burutzen duten lan pedagogikoa alde batera utzizmonitore gisa definiturik ageri direnak, eta horretan ordua sei euro kobratzen badute kontent.
2018
‎kulturzaletasuna sustatu behar da herritarren artean; euskalduntze prozesua ezin da hizkuntza ezagutzera mugatu, hizkuntza ikastearekin batera, kulturatze prozesua gauzatu behar da; euskal kulturari ikusgarritasuna, erreferentzialtasuna eta zentraltasuna emango dion kultur politika. Gero eta jende gehiago dago euskaraz egiteko gai dena, baina eskolak eta euskaltegiek egiten duten lana osatu ezean, ezagutza soilean geratzen gara.
2019
‎Marko hori aukera baliotsu gisa irudikatzen dut bertsolaritza praktika bezala birpentsatzeko. Mende aldaketa izan zenetik ez zen horrelakorik gertatzen, eta, bertsolaritzak birpentsatze unea bizi duen honetan2 helduleku berri bat eduki dezake ezagutzera eman duten lan horretan.
2020
‎Liburu forma ere hartu du batzuetan generoaren ikuspuntua lantzearen gaiak; hor daude EHAZEk bere argitalpenen bidez emakume jatorria duten lanak ikusgarriago egiteko ahalegina, Arrastoak, Stereo, Ekin eta joka liburuen argitalpenen bidez...
2022
‎Ukaezina da arlo honetan gizarte zerbitzuen sistemak eta bertan lanean diharduten profesionalek egiten duten lana. Baina zaintza sistemaren helburu nagusia ez den heinean, sistema bera ez dago horretarako ez pentsatua ez artikulatua.
‎Calixto Bieitok Shakespeare ekarri du, edota, hobeto esanda, idazle ingelesaren testuen txatalak. Antzoki publikoak aurten ekoiztu du Erresuma/ Kingdom/ Reino deitu duten lana. Shakespeareren tragediak ditu oinarri, erregeak eta erreginak bata bestearen atzetik agertzen zaizkigu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia