Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Alde batetik, euskarak latinetik jaso duen materiala oraindik gehienez kro nologikoki sailkatu gabe dago, eta horretarako ahalegina egitea behar dugu ikerketa zientifikoagoa lortu nahi bada: Segura eta Etxeberriak katalogatzen egin duten lanaz gain, sailkapen kronologikoa behar dugu. Beste alde batetik, ikerlan honek informa zio ugari ematen digu euskararen historiari buruz, garaiko biztanleek kokalekuei buruz genekiena aberastuz.
‎Estela edo hilarri hauek argi eta garbi adierazten dute V. eta X. mende artean, Hegoaldean eta baita Iparraldean ere (eta hori dena azaleko seinaleak bidez) euskara bizirik zegoela Euskal Herri osoan. Mitxelena, Gorrotxategi, Lakarra eta abarrek egin duten lanaren bitartez argi ikusten da antzinako lekukotasunak euskal hizkuntzaren batasuna azaltzen dutela erromata rren garaian. Baina nire ustez horrekin bat dator erromantzea Hegoaldean eta Iparraldean sortzen ari zela susmatzea (ikus Enego> hilarri batean, Enecoren ordez).
‎dabilela esango dizu, laburmetraia batean extra bezala lan egin zuen horma margotzaileak filmakerra> dela. Miresgarria da izpirituan bakarrik duten lan horri halako adoreaz eustea» (ibid. :
2010
‎Azterketa partzialak egiten dira urtero eta noiztenka gertatu izan da puntu bat edo beste unibertsitateko ikasle batek gehiago sakontzea. Bainan sekulan ez zen egin aurten Erramun eta Battittuk egin duten lan sakon eta zorrotza. Bazen garai beraz, AEK k 30garren urtea betetzen duen momentu honetan holako lan bat burutzeko.
2012
‎Aipatze hutsa da garrantzizkoa, horrek berarekin baitakar enuntziatu parentetikoen eta polifonia gertakariaren uztartzea ere. Eta komenigarria izan daiteke, oso gainetik bada ere, uztarketa honetan sakondu duten lanetara jotzea.
‎Honenbestez, eta atal honekin amaitzeko, zera baieztatu nahi genuke: nahiz eta parentetikoak diskurtsoaren ikuspegitik ia batere aztertu gabe egon, Laurinek (1989) eta Sitrik (1995) bereziki egiten duten lana oso kontuan hartzekoa da. Horiekin batera, Dessaintesen (1960), Nemmiren (1973), Baque Milleten (1999) nahiz Fuentesen (1998, 1999, 2002) ekarria era ezin uka.
2016
‎Hogeigarren mendeko lehen partea aipatzen zen problematikan, bigarren partean salatzen zen egoera okertuz joan dela. Hogeita batgarren mendearen hastapen honetan sortzaileek euskararen egoeraren aitzinean egiten duten lana zailagoa ikusten dute, harrera zaila baita, nahiz eta antzerkira joan nahi ulermena zaila denez harrerak ezin du kalitatezkoa izan, ez eta harrera horretatik eman nahi zaion oihartzuna ere. Ulertzeko, interpretatzeko, kalitatearen neurtzeko jende kopurua, horren egiteko gaitasuna luketen ikusle kopurua murrizten ari da, abiadura handian.
‎Izan liteke antzerkiaz hitz egiten dutenak gehienetan idazleak direla eta haiek adierazpen bikoitzarekiko oharrik ez plazaratua izatea oraindik. Hala ere, erran daiteke gero eta gehiago horretaz ari direla idazleak ere, egiten duten lana testuaz baino askoz eta antzerki ikusgarria urrunago doala ikusten baitute. Taularatuz egiten dutena sakonagoa da, oihartzuna handiagoa du, uste baino bihurriagoa da diskurtso horrek eginen duen bidea ikuslearen baitan, eta ikusleak urrunago oraindik daramala.
2019
‎Jagon Jardunaldietan ezagututako esperientzia eta egitasmoek euskarak Araban bizi duen egoeraren argazki orokorra ezagutzeko aukera eskaini digute, eta irakurketa positiboa izan da kasu gehienetatik eratorritakoa. Administrazioak, eragile ezberdinek edota kasu askotan norbanakoek egin duten lan nekaezinari esker, euskara erabili edota euskara ulertzeko gaitasuna duten herritarren kopuruak nabarmen egin du gora. Ezbairik gabe, albiste pozgarria da honakoa, eta etorkizuneko jomugak zehazten laguntzeko oinarri sendoa eskaintzen du.
‎Bihoazkie Euskaltzaindiaren eskerrak berorri lehen lehenik, Jose Luis Agote eta Txantxon Zubeldia bikoteari ondoren, irudi eta edizio lanetan egin duten lan txukunagatik. Zer esanik ez, komikiaren marrazkilariari, Amaia Ballesteros andreari, oso zaila dena, hau da, hitzak marrazki bihurtzea, era erako eta taxuzko ondu duelako.
‎(. Euskal Herrian bada euskal herritar guztien oniritzia duen mugimendu bat. Eruditu batzuek euskara kontserbatzeko eta zabaltzeko egiten duten lanari buruz ari naiz. Guk, Korporazio honetatik, mugimendu horri lagundu behar diogu eta lagunduko diogu eskura ditugun bitarteko moral eta material guztiekin?).
‎Horrek ez du zaildu behar batzordeek orain arte egin duten lana, eurekin koordinatuta lan egin behar baita (kontsultak, aholkuak, iradokizunak?). Bitzuon arteko elkarrekikotasuna, beraz, horretan datza, eta ez bestelakoetan.
2023
‎Hau da, gaur eta hemen dauden baldintza errealekin bidea egitea. Irakasleen lana arlo honetan zaila eta nekeza da, eta beharrezkoa da egin behar duten lanean laguntza ematea, lan hori errazte aldera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia