Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Koldo Izagirreren Zergatik bai (1976) eta Bernardo Atxagaren Ziutateaz (1976) dira 1970eko hamarkadako esperimentalismoen atala ixten duten lan abangoardistak. Biek dute ezaugarri komun bat, hots, nekez sailka daitezkeela eleberri gisa.
2003
‎Genero eta gaien arabera sailkatuko ditugu euskara, euskal literatura edota euskal jakintzarekin zerikusia duten lanak, luze nahiz laburrak.
2008
‎1 Sarritan errentagarritasun ekonomikoak kulturalari oztopo egiten dio. Nola bidera daiteke errentagarritasun kulturala soilik duten lanak ere bultzatzea. Egiten al da egun halakorik?
‎Sarritan errentagarritasun ekonomikoak kulturalari oztopo egiten dio. Nola bidera daiteke errentagarritasun kulturala soilik duten lanak ere bultzatzea?
‎" anitzek bertan goxo egiten dute, aski dute dakiten edo kontrolatzen duten apurtxoa eta segimendurik batere ez diete egiten nobetateei. Bertze batzuek, berriz, zarata pixka bat ateratzen duten lanei baizik ez diete erreparatzen. Guti batzuk baizik ez dira benetako segimendua egiten dutenak, eta horien artean bada bertze azpiespezie bat, maila berean arriskugarri:
‎Euskal idazle eta kritikariek askotariko iritziak dituzte liburuak eta idazleak promozionatzean argitaletxeek egiten duten lanari buruz. Galdera honen inguruan hausnartu dute:
‎Edonola ere, sariak jaso dituzten lanak edo salmenta gehien izan dituztenak agintzea irakaslearen esku dago; irakasleak erabakitzen du saria jaso duten lanen artean zein aukeratu, salduenen artean zein den egokia... horrek azaltzen du, adibidez, literatur sari berbera jaso duten liburuetan batzuk ikastetxe guztietan ezagutaraztea eta beste batzuk oihartzunik gabe geratzea (dela irakasleek baztertu dutelako, dela ikasleek gustuko izan ez dutelako). Horrekin lotuta, irakasle batzuek beste batzuei emandako gomendioek eta ikasleek egindako iruzkinek ere eragiten dute aukera horretan.
2015
‎Oinarrizkoa ez da derrigorrez alfabetatze textoak egitea, ez, geure errealitate hau konplejorik gabe analizatzea, aurreiritzi petralik gabe, errealitate honi lotzen zaizkion, errealitate honetan sentidurik izanen duten lanak egitea baizik. Inbentatzea, imaginatzea, eta ez imitaziozko unibertsitateetan edo prestatzen dizkiguten errebistetan, besteek izatea beste erremediorik ez duten errealitatearen imitazio ridikulo bat gertatzea.
2021
‎Bestetik, ohar garrantzitsu bat: eskatuko zaien lanaren dimentsioaz ez dugu ezer zehaztu, irakasle bakoitzak erabakitzea garrantzitsua dela uste baitugu, egin duten lanaren, helburuen eta taldearen izareraren arabera.
‎Eskaintza orekatzen saiatzea, hain justu ere (DGIR1). Modu berean, ikuspegi literario eta pedagogiko batetik ezagutzea eta lantzea eskatzen duten lan horien hautua zabaldu behar dela uste du elkarrizketatuak, eta ez nahitaez denei obra eta sortzaile berak eskaini. Are gehiago:
‎Horretan hedabideek egiten duten lana funtsezkoa da, batetik, euskara nahiz euskarazko kultur adierazpen guztiak balioetsi, sustatu eta zabaltzeko; bestetik, horiek sortu edo sorkuntzan parte hartzeko; eta, azkenik, ikuspegi horretatik autoreak eta ekoizpenak gazteei erreferente gisa helarazteko.
‎Hedabideek egiten duten lanaz aparte, tokian tokiko administrazioek egiten duten sustapen lanari azpimarra jartzen diote HIR1 ek eta AIR1 ek, eta Bergarako Koldo Elizalde literatur lehiaketa eta Tolosako Udalaren idazketa tailerra aipatzen dute adibide modura. Azpiegitura baliabideak nahiz baliabide ekonomikoak eskaintzen direla nabarmentzen dute, beka edota bestelako sariketetan egiten den moduan, baina hauen arrakasta nerabeen artean zalantzan jartzen dute, babes instituzionala egon daitekeen arren, gazteengana hurbiltzeko behar diren ezaugarriak ez dituztelako, nonbait.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia