2002
|
|
Koldo Izagirreren Zergatik bai (1976) eta Bernardo Atxagaren Ziutateaz (1976) dira 1970eko hamarkadako esperimentalismoen atala ixten
|
duten
lan abangoardistak. Biek dute ezaugarri komun bat, hots, nekez sailka daitezkeela eleberri gisa.
|
2003
|
|
Genero eta gaien arabera sailkatuko ditugu euskara, euskal literatura edota euskal jakintzarekin zerikusia
|
duten
lanak, luze nahiz laburrak.
|
2008
|
|
1 Sarritan errentagarritasun ekonomikoak kulturalari oztopo egiten dio. Nola bidera daiteke errentagarritasun kulturala soilik
|
duten
lanak ere bultzatzea. Egiten al da egun halakorik?
|
|
Sarritan errentagarritasun ekonomikoak kulturalari oztopo egiten dio. Nola bidera daiteke errentagarritasun kulturala soilik
|
duten
lanak ere bultzatzea?
|
|
" anitzek bertan goxo egiten dute, aski dute dakiten edo kontrolatzen duten apurtxoa eta segimendurik batere ez diete egiten nobetateei. Bertze batzuek, berriz, zarata pixka bat ateratzen
|
duten
lanei baizik ez diete erreparatzen. Guti batzuk baizik ez dira benetako segimendua egiten dutenak, eta horien artean bada bertze azpiespezie bat, maila berean arriskugarri:
|
|
Euskal idazle eta kritikariek askotariko iritziak dituzte liburuak eta idazleak promozionatzean argitaletxeek egiten
|
duten
lanari buruz. Galdera honen inguruan hausnartu dute:
|
|
Edonola ere, sariak jaso dituzten lanak edo salmenta gehien izan dituztenak agintzea irakaslearen esku dago; irakasleak erabakitzen du saria jaso
|
duten
lanen artean zein aukeratu, salduenen artean zein den egokia... horrek azaltzen du, adibidez, literatur sari berbera jaso duten liburuetan batzuk ikastetxe guztietan ezagutaraztea eta beste batzuk oihartzunik gabe geratzea (dela irakasleek baztertu dutelako, dela ikasleek gustuko izan ez dutelako). Horrekin lotuta, irakasle batzuek beste batzuei emandako gomendioek eta ikasleek egindako iruzkinek ere eragiten dute aukera horretan.
|
2015
|
|
Oinarrizkoa ez da derrigorrez alfabetatze textoak egitea, ez, geure errealitate hau konplejorik gabe analizatzea, aurreiritzi petralik gabe, errealitate honi lotzen zaizkion, errealitate honetan sentidurik izanen
|
duten
lanak egitea baizik. Inbentatzea, imaginatzea, eta ez imitaziozko unibertsitateetan edo prestatzen dizkiguten errebistetan, besteek izatea beste erremediorik ez duten errealitatearen imitazio ridikulo bat gertatzea.
|
2021
|
|
Bestetik, ohar garrantzitsu bat: eskatuko zaien lanaren dimentsioaz ez dugu ezer zehaztu, irakasle bakoitzak erabakitzea garrantzitsua dela uste baitugu, egin
|
duten
lanaren, helburuen eta taldearen izareraren arabera.
|
|
Eskaintza orekatzen saiatzea, hain justu ere (DGIR1). Modu berean, ikuspegi literario eta pedagogiko batetik ezagutzea eta lantzea eskatzen
|
duten
lan horien hautua zabaldu behar dela uste du elkarrizketatuak, eta ez nahitaez denei obra eta sortzaile berak eskaini. Are gehiago:
|
|
Horretan hedabideek egiten
|
duten
lana funtsezkoa da, batetik, euskara nahiz euskarazko kultur adierazpen guztiak balioetsi, sustatu eta zabaltzeko; bestetik, horiek sortu edo sorkuntzan parte hartzeko; eta, azkenik, ikuspegi horretatik autoreak eta ekoizpenak gazteei erreferente gisa helarazteko.
|
|
Hedabideek egiten
|
duten
lanaz aparte, tokian tokiko administrazioek egiten duten sustapen lanari azpimarra jartzen diote HIR1 ek eta AIR1 ek, eta Bergarako Koldo Elizalde literatur lehiaketa eta Tolosako Udalaren idazketa tailerra aipatzen dute adibide modura. Azpiegitura baliabideak nahiz baliabide ekonomikoak eskaintzen direla nabarmentzen dute, beka edota bestelako sariketetan egiten den moduan, baina hauen arrakasta nerabeen artean zalantzan jartzen dute, babes instituzionala egon daitekeen arren, gazteengana hurbiltzeko behar diren ezaugarriak ez dituztelako, nonbait.
|