2000
|
|
orain dela bimende lehertu zen balio berrien bonba, su artifizialen parean geratu zaigu. Gaurkohonetan Frantzian nola ulertzen
|
duten
ikusi besterik ez dugu, gizarte baten benetakohelburu direnik inor gutxik sinesten duela konturatzeko. Ministro batek esan zueneuskara ezin zutela babestu, Frantziako, egalite?
|
|
Eta zer da existitzea, existentzia? Konplikazio handiegietan ez sartzeko, existentzialistek berek existentzia nola ulertzen
|
duten
ikusteko, irakurgai egokia dukeguUnamuno ren Vida de Don Quijote y Sancho delakoaren prologoa(. El sepulcro deDon Quijote?), autore horren ohiko sarkasmoarekin bulgaritate nagusiaren aurka.Gehien gehiengoaren existentzia, hau da, bizitzea, mundura etorri eta hortxe egoteada, egon, joatea tokatzen zaien arte?, estas pobres muchedumbres ordenadas y traaquilas que nacen, comen, duermen, se reproduce... –^Pero existen?
|
|
Ondoren Holanda edo Herbeheretako kasua aztertuko dugu apur bat, alde batetik, Europako estatu batean irrati lokalen programazioan zer nolako ereduak diren nagusi ikusteko, eta bestetik, estazio hauek irratigintza osoan zer pisu
|
duten
ikusi eta telebista lokalekiko lehia zertan den jabe gaitezen. Datuak Internetetik hartu ditugu.
|
2001
|
|
kontzeptua garatu zuten, ondoren, subjektiboa? deitua izan dena eta bizitasun objektiboak eta gizabanako bakoitzak nola interaktuatzen
|
duten
ikusteko, etabaita erantzun eta portaera etnolinguistikoak ere hobeto aurresateko beharrezkoa.
|
2005
|
|
Aipatu diren aholku praktikoak, ahal dela, testu berarekin egitea komeni da, eta aipatutako ordenan, gainera. Zein eragin
|
duten
ikusteko, bi grabazio egitea gomendatzen da. Bata ariketak egiten hasi aurretik, eta, egin ondoren, bestea, bien artean zein aurrerabide egin den ohartzeko.
|
|
Normalean, bat baino gehiago lortzen dira, baina printzipio metodologiko batzuk aplikatuz, bat aukeratzen da. Kladograma egitean, alde batetik, taxonek zein antzekotasun
|
duten
ikusten da, eta bestetik, arbasoak proposatzen dira.
|
2007
|
|
Gure egoeran, nioen arestian, eta ongi nioela esango nuke, nazio alienazioaren fase terminalak dituen ezaugarriak ageri dira eguneroko bizimoduan Hego etaIparraldeko eskualde nagusietan, batez ere azken horretan, gauza jakina denez?. Nazio alienazioaren fenomenoa, ordea, ezin da, Hegoaldean egiten den bezala, boto nazionalistaren arabera neurtu, edo han hemenka egiten diren identitateinkesten argitan zehaztu. Nazio identitatea zer arraio den jakin nahirik dabilena, berriz, joan bedi lehendabizi Irungo herrian identitate hori nola bizi
|
duten
ikustera, eta gero handik bost minutura dagoen Hendaiara, nazio alienazioaz ari gareneanzertaz ari garen jakiteko behatoki apartak dira-eta bi biak. Gure nazio identitatearen egoera neurtzeko indikadorerik adierazgarriena, gaur egun, seguru aski, euskarazko prentsaren egoera da.
|
|
Hurrengo kapituluan, laugarrenean, EAEko erakundeek Ituna Ekonomikoa nola garatu
|
duten
ikusiko da. Izan ere, Itunak bideak irekitzen ditu zenbait zerga arautzeko EAEn.
|
2009
|
|
Hurrengo egunean, seinalea deritzon frogan, plataforma erdian edoipar mendebaldean jartzen da baina animaliek berau ikusteko eran. Horrelaanimaliek aldaketa neurologikorik
|
duten
ikus dezakegu. Plataformara ezbadoaz, ikusmena gaizki dutela froga dezakegu, nahiz eta hau lehenagotikantzeman daitekeen, zeren eta itsu dauden animaliek normalki igerilekuarenpareten aurka behin eta berriro jotzen baitute.
|
2010
|
|
Ingurumen politikak antzeko hausnarketak egiteko aukera ematen digu.Esparru batzuetan aurrerapausoak eman diren arren, ingurumenari lotutako gaieigarrantzi gutxi aitortzen zaie ikuspuntu politiko batetik. Administrazioetaningurumenari lotutako gaiez arduratzen diren pertsonek zer nolako pisu politikoapala
|
duten
ikustea besterik ez dago. Klima aldaketari buruzko politiken inguruanpublizitate handia egin den arren, ingurumenaren inguruko kezkak ez dauka beharduen garrantzia agenda politikoan.
|
2011
|
|
Gazteek
|
duten
ikus entzunezko lengoaiaren ezagutza ebaluatzeko kode hori ulertzeko gaitasuna aztertu genuen eztabaida taldeetan, kontuan hartuta mezuen zentzua eta esangura, narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak identifikatzeko erakusten zuten erraztasunaren maila.
|
2012
|
|
Estatuek nazioarteko garapen proiektu erraldoiak erabiliz, baso tropikalen konkista, urruneko lurraldeen kolonizazioa nola burutzen
|
duten
ikus daiteke, eta herri indigenen eskubideak eta existentzia bera nola mehatxatu den antzemateko balioko digu. Estatuek eta beste aktore batzuek sustaturiko erasoen aurka herri indigenen erresistentzia modu ezberdinetan burutu da.
|
|
Askotan, indigenak ezin dira euren lurraldeetan sartu eta ezin dituzte biziraupenerako beharrezko dituzten baliabideak betiko moduan erabili (Rodriguez, 2000). Gainera, arrotzek euren parajeetan kontrola nola ezartzen
|
duten
dakusate. Eginkizun hauek kasu batzuetan nazioarteko GKE eta talde ekologisten laguntzarekin egin dira.
|
2014
|
|
Behin Asun Alzolak eta eurek nola marraztu
|
duten
ikusi eta eztabaidatu ostean, Iholdiren egileak nola ikusi duen arakatuko dugu, zein ezaugarrirekin jantzi edotahornitu duen. Landak autobiografiaren aldeko teknika erabili du, Iholdi idazten edotamarrazten jarri du, hitz batean, niaren eraikuntzan.
|
2015
|
|
Telebistako transmedia narratiba oso lotua dago komunikazio interaktiboarekin eta komunikazio mugikorrarekin, eta badu gaitasuna informazioan parte hartzen
|
duten
ikus entzuleak erakartzeko eta barneratzeko.
|
|
Baina, azken batean, talde bitara mugatu daitezke prozesu horiek, ekoizpenaren erakusteko moduari erreparatzen badiogu, bederen: 1) streaming bidez erakusteko sortutako telebista saioak, eta 2) bideo biltegiak elikatzen dituzten bestelako bideoak, bereizi egin behar baitira komunikabide tradizionalek zibergunean hartzen duten itxura, eta izaera propioa
|
duten
ikus entzunezko forma berriak (Díaz Arias, 2009: 64)?.
|
|
Bere kanalean biltzen ditu bestelako eragile sozialek sortutako bideoak, eta erakusleiho gisa erabiltzen du bere kanala. Aurretik aipatu bezala, agenda informatibo propioa sortzeko baliatzen dute hiru komunikabide horiek euren kanalean erakusten
|
duten
ikus entzunezko edukia, eta, era horretan, marka egiten dute.
|
|
Hurrengo urteak oso interesgarriak izango dira aztertzeko nola parte hartzen
|
duten
ikus entzuleek transmedia inguruneko edukiak ekoizteko eta zabaltzeko orduan. Garbi dago, bai horratik, ikus entzule aktiboek paper garrantzitsua beteko dutela online komunikabideetako edukien komunikazioan eta ekoizpenean.
|
2017
|
|
Gaiaren egoera ezagutzeko hasierako ikerketa bat egiteaz gainera, interesgarri litzateke aldagaien ebaluazioak epe ertainera eta luzera egitea, denboran zehar irauten ote
|
duten
ikusteko, edo, aitzitik, eboluzio jakin bat izan ote duten. Lagungarri oso litzateke hori egitea ebaluatzeko nola eragiten dioten erakundearen produktibitateari aldagaiek.
|
|
Etorkizunean, ingeniaritzako beste esparruetara zabaldu nahi da ikerketa eremua, erakunde kulturen generizazio mailan jorratzen segitzeaz gain, emakumeek espezializazio ezberdinetan duten presentziak erakunde kulturen generizazio mailarekin loturarik
|
duten
ikusteko. Sozialki ezaugarri maskulinoen inguruan eraiki diren lanbideetan emakumeen presentziak, praktika zein zabalduak dauden diskurtsoetan, lanbidearen genero destipifikazioan nola eragin dezakeen jorratzeko helburuarekin.
|
|
Tradizionalki, emakumeei sozialki esleitu zaie etxeko lanen banaketa. Hortaz, garrantzitsua da aztertzea liburuek etxeko lanen banaketa parekidea eskaintzen
|
duten
ikustea. Datuak lortzeko kontuan hartu dira liburuetako irudiak eta pertsonaien jarduerak.
|
2019
|
|
Bestetik, gizon etaemakumeen artean partekatuak diren hitzak aztertu dira. Zehazki, 5 alditik gorako aipamenajaso duten hitzak hitz partekatu bezala jorratu dira eta, gizonek edo emakumeek hitzarenerabilera handiagoa
|
duten
ikusteko t Student froga egin da.
|
|
Hari mutur guztiei heltzeko ikerketa sakon eta luze bat behar denez, lan honetan lehenabiapuntu bati heldu zaio. Saizarbitoria euskarazko lehen irudikapen horien erreferentetzathartuz, bere lehen hiru liburuak aztertu dira, bertan agertzen diren hiri espazioak nolakoak direneta testuinguruarekin zer lotura
|
duten
ikusteko.
|
|
zehaztea da. Bigarren helburua, bestalde, dieta ornogabeen eskuragarritasunarekin alderatuzharrapakin hautespena aztertzea da, ur lasterrekiko zaletasuna hobetsitako ornogabeeneskuragarritasunak azaltzen ote
|
duten
ikusiz. Hirugarren helburua, azkenik, emari aldaketek urlasterren eskuragarritasunean nola eragiten duten aztertzea da.
|