2008
|
|
Ikastolen zenbait adibide osatze aldera, Julian Maia irakasleak Gernikan, Beran eta Lesakan eginiko galdeketaren emaitzen berri emango dizuegu, ez hainbeste zein hizkuntz hautu egin duten jakiteko, baizik jarduera akademikoan eta ez formalean nola jarduten
|
duten
ikusteko:
|
2012
|
|
Itzulpenaren teoria postmodernoek argi erakutsi diguten bezala, edozein testu bere testuinguruan ulertu behar da ezinbestean, eta, horretarako, kontuan hartu behar dira testu, idazle edota itzultzaile bakoitza inguratzen duten faktore historiko, sozial, kultural eta politikoak. Hori dela eta, premiazkoa deritzogu euskal itzulpengintzari begiratu orokor bat emateari, Sarrionandia baino lehenagoko euskal itzultzaileek zer, nola, zertarako, zein helbururekin eta nolako metodologiarekin itzuli
|
duten
ikusteko, eta Sarrionandiak euskal itzulpengintzari egin dion ekarpena zertan datzan zehaztu ahal izateko.
|
|
Gorago esan dugun bezala, atal honetan XX. mendeko lau itzultzaile handi aztertu nahi izan ditugu, hirugarren kapituluan aztertuko dugun Sarrionandiaren itzulpengintzarekin antzekotasun edo desberdintasunik ote
|
duten
ikusteko. Orixeren kasuan, argi geratzen da idazle orexarraren itzulpenek ez dutela zerikusi handirik Iurretako idazlearenekin alderatuz gero.
|
|
Beraz, goian utzitako hari muturrari tira eginez, saiatuko gara atal honetan hizpide eta aztergai ditugun gertakariak (intzidentala, intzisoa eta enuntziatu parentetikoa) zein hizkuntza mailatan eragiten
|
duten
ikusten. Horretarako bidelagun GutiƩrrezen (1997a, 1997b, 1997c, 1997d) lanak eta Fuentesek GutiƩrrezen lan horietan oin harturik proposatuko duen enuntziatuaren analisia (2007) izango dugu.
|
2021
|
|
Geroko azalpenetan forma bakoitzeko osagarriak ((e) la, (e) n, (e) nik, tzen, tzea eta abar) zer predikatu motarekin konbinatzen diren azalduko da. Hemen, alderantzizko bidetik, predikatu batzuek zer argumentu sare eratzen
|
duten
ikusiko dugu lehenik, eta argumentu horietatik perpaus osagarri zein diren edo izan daitezkeen seinalatuko dugu gero.
|
|
Bestelako irizpideetan oinarritutako sailkapenak askoz badaezpadakoagoak dira. Adibidez, erraz da nean amaiera duten perpausak bereiztea eta hauen egitura zein den eta, azkenik, zer nolako esanahia
|
duten
ikustea. tzean gisa amaitzen diren perpaus jokatugabeen forma ere erraz ikusten da. Perpaus horien osaera ere aski argia da.
|
|
Zatiketa hori, hala ere, irizpide zehatz batzuen arabera egin behar da, ezin da osagai kate bat nolanahi zatikatu, zein eragiketatan edo prozesu gramatikaletan parte hartzen duten begiratu behar da: pronominalizazio prozesuetan, leku aldaketetan, juntaduran, elipsian eta holakoetan nola lan egiten
|
duten
ikusi behar. Atalak beste atal nagusiago batzuen atal izan daitezke, gainera.
|