Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Denver atzealdean utzi, eta Mendebalde menditsuan barneratzen hasi garenean, Aspen inguruan ekaitza lehertu da. Nik beti atsegin izan dut aterpetik euria nola ari duen begiratzea, tximistek iluntasuna nola urra  tzen duten ikustea, eta gaur ere furgonetako kristalari itsatsia egon naiz, gozo, gogoa hara honaka zebilkidala.
2003
‎Halako galderak erruz egin dizkigute estreno egunetik hona eta liburuarekin pasatu zen bezala, orain ere jende klase zeharo desberdinari gustatzen zaio emanaldia: Bilboko Zorroza auzo  ko euskaltegiko 20 urteko ikasleari, 55 urteko frontoi  gizon ilehoriz tintatutako purudun ipurdia aterea duen euskaldun zaharrari... baina hala ere, polittena, herrietako oilalokak oilategitik ateraraztea izan da, eta" ama, ixilduko altzea faborez?" entzun gabe, beste 500 ikuslerekin batera nola barre suelto egiten duten ikustea.
2008
‎Txantxa hutsa da, eta hurrengo eskolan Ibon Sarasolaren Historia social de la literatura vascaren ildora itzultzeko asmotxoa izanda ere, nire hamabi ikasleek lehenengo hura zein erraz, eta pozik? irentsi duten ikusita, jarraitzea erabaki dut, gero eta ausartago eta lotsagabeago. Etxepare Ernazimentuko poeta humanista peto bihurtu dut, eta hari egotzi dizkiot Danteren Jainkozko komediaren bertso lerro batzuk, Florentzia Baiona bihurtuz, eta Beatrice Begoña izenarekin birbataiatuz.
2010
‎Horra arte Klararen alde mintzatu direnak, baina Minondoren aldekoak falta dituzu oraindik, batez ere, galdetegi berriko bi puntu nabarron gainean zer esaten ote duten ikusteko. Zortzigarren puntuak, datu berri hau dakar:
‎seguidor, procurador, partidario, adiskide, jarraikide?... Horra etsenplu ederra ahozko iturria maisu eskolatuek nola bihurritzen duten ikusteko. Horra euskal itzultzaileen historiarako ttitta politta.
‎Ni, Iruñeko kartzelara noa berriro, beste umilazio guziak aski ez, atzenean Elamako erle guziak ere kentzean, Berdabioko lau akusatuek nolako atsekabea edukiko duten ikustera.
2011
‎Erantzun egin dik, eta astebete itxaron beharrak orain asetzen ez bahau ere, asko duk, esaten dit lagunak. Ez zakiat nola estutu duan, eta ezta jakin nahi ere, baina horiek nola jokatzen duten ikusita, asko duk, bai. Gainera, orain bazakitek hire aita ez dagoela aparretan...
2012
‎–Berdin ziok; ateratzeko aitzakia duk, besterik ezean, azaldu zion Santiagok?. Pasa den hilabetean hil zitzaidaan ama eta nire neba arrebek ez ditek ezer jakin nahi nirekin; beraz, neuk ere ez diat inolako gutunik espero, baina gustagarria duk lagunak posta hartzen ikustea; nik nahikoa diat horrekin, besteek nola hartzen duten ikuste hutsarekin.
‎Argi dauka Aita Clementerekin egindako kimikako saiakerei eta Aita Rafaelek Natur Zientzietako eskoletarako prestaturikoei esker iritsi zela bera naturan eta eguneroko bizitzan gertatzen diren egoera asko eta asko ulertzera; egokitu zitzaion garaiagatik edo, Madrilen karrera osoan ikasi zuena baino probetxugarriagoa gertatu zitzaion lehenagoko urte haietan ikasitako guztia). Ikasleek nola erantzuten duten ikusi ondoren hasiko da Fisikako eskolak prestatzen; horiek, egia da, buruhauste handiagoa ematen diote prestatu behar dituela pentsatze hutsaz; horregatik utzi ditu ikasturtearen bigarren zatirako.
2018
‎–Tira, tira, Errondal. Hire buruari arreta gehiegi eskaintzen dioan bakoitzean, bere gorpua nola lurperatzen duten ikusi nahi duen gizajoarena oroitarazten didak, bere heriotzaren berri zabalduta etxe aurrean nor etorriko zain dagoenarena baino. –Ni neure baitara bildua ikusirik, hizketa gaia mudatu zuen?:
2022
‎Gaizki sentitu nintzen aurreko gauean herren deitu niolako. " Etxera iristean zer egiten duten ikustera joan behar dinagu, esan zidan, zeren norbaitek pintatu zien fatxadan."
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia