Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Azken urteotan aplikatutako irizpide orokorra hauxe izan da: gaztelaniakoprestakuntzari eutsiz, unibertsitate ikasketak euskaraz egiteko aukera eskaintzeahorrela eskatzen duten ikasle gehienei; baina horrela, hizkuntza lerro, paraleloaksortu behar izan dira eta, ondorioz, unibertsitate ikasketak bitan banandu.
2003
‎Ikasturtea bukatuta, udako akademiak ezinbesteko tresna dira urtebeteren buruan norabidea zuzendu nahi duten ikasleentzat. Batzuetan, beren ekimenez; beste batzuetan, familien, unibertsitateko ikasleen eta DBHko zikloetako ikasleen inposaketagatik, bereziki 4 mailakoengatik, Batxilergora joateko zorian dauden jauzi handiaren beldur baitira, laguntza mota horietara uztailean eta abuztuan jotzen duten ikasle gehienak dira. Baina gero eta gutxiago dira.
2006
‎Aurtengo lehen bekadunak helmugako unibertsitateetara joan dira, eta bigarren bolada, urtebete baino gutxiagoko egonaldiak egingo dituztenena, 2007ko urtarrilean hasiko da. Erasmus programan parte hartzen duten 2.199 unibertsitateetako batera joatea erabakitzen duten ikasle gehienek Gizarte Zientzietako eta Giza Zientzietako ikasketak ikasten dituzte. Estatu kideak Sare horretako kide dira Europar Batasuneko 25 kide gehi Islandia, Norvegia, Liechtenstein, Turkia, Errumania eta Bulgaria.
2008
‎Zuzendariaren esanetan, masterrak lan munduarekin duten lotura aski trinkoa da: «Masterra burutzen duten ikasle gehienek aurkitzen dute horren inguruko lanen bat».
‎«Masterra burutzen duten ikasle gehienek aurkitzen dute horren inguruko lanen bat»
‎Begi bistakoa da euskararen normalkuntzak azken hamarkadetan izan duen garapena. Nork esango luke, bestela, egun selektibitatea egiten duten ikasle gehienek azterketa euskaraz egitea hautatzen dutela edota gipuzkoarren %85 ele bitan egiteko gai direla. Administrazioan ere, Hezkuntza edo Osasun arloan, euskarak duen lekua egunetik egunera zabalagoa da.
‎Begi bistakoa da euskararen normalkuntzak azken hamarkadetan izan duen garapena. Nork esango luke, bestela, egun selektibitatea egiten duten ikasle gehienek azterketa euskaraz egitea hautatzen dutela edota gipuzkoarren %85 ele bitan egiteko gai direla. Administrazioan ere, Hezkuntza edo Osasun arloan, euskarak duen lekua egunetik egunera zabalagoa da.
2011
‎–Madonnaren kantu berri bat abesten jakiteak ez du esan nahi munduko gazte andana zabala ingelesez mintzatzeko gai denik elkarrizketa arrunt batean. Ingelesa ikasten duten ikasle gehienek harreman labur bezain formala daukate hizkuntza horrekin, eskasegia itxurazko jakite maila eskuratzeko, ahulegia taxuzko jariotasuna eta ulermen sendoa ontzeko?. Joshua A. Fishman, El nuevo orden linguístico, 2001, 2 or.
‎Lanaldi osoa: hirugarren zikloko ikasketetan dedikazio osoa duten ikasleek gehienez ere hiru urte izanen dituzte programan onartzen direnetik tesia aurkeztu arte. Epe hori igaro eta ez bada gordailua eskatu, programaren batzordeak beste urtebetez luza dezake bukaera denbora, eta, salbuespen gisa, beste urtebetez luzatu.
2014
‎Irakasleekin eta beste ikaskideekin pozik ez egotea. Nahiz eta muturreko adimena duten ikasle gehienek ongi gogoratzen duten beren eskola etapa, hamarretik lauk diote ikasle urteetan beren asegabetasun maila handia izan zela(% 40 inguru) eta ia proportzio berean(% 41,80), gurasoek diote beren seme alabek oroitzapen txarra dutela, curriculumak eta lankideekiko tratuak bultzatuta. Hain zuzen ere, ikerketa egiteko inkestatututako muturreko adimena duten pertsonen %40k baino gehiagok ziurtatu zuten ikaskideek eta irakasleek jasotako tratua aldatuko zutela.
2017
‎Sagastak (2003b) ondorioztatu zuen bezala, H1aren eta H2ren aztarnak nabarmenak izaten dira hirugarren hizkuntza baterabiltzeko garaian.Hala eta guztiz ere, ikerketa esploratorio honen prozesuan zehar zenbait mugarekin egin dugutopo. Hau da, lan honetan parte hartu duten ikasle gehienen H1a arabiera edo errumaniera zen.Ondorioz, eta ikerlarien hizkuntza ezjakintasuna dela eta, ikerketan lortutako emaitzak mugatuak izandira. Beraz, ezin izan da baieztatu gainontzeko hizkuntzetatik mailegu edo transferentziarik egin diren.Dena den, ikusi izan da ikasleek hizkuntza berria eraikitzen dutela aldez aurretik garatutako hizkuntzaerrepertorioaren gainean.5 Etorkizunerako planteatzen den norabideaAurrera begirakoei dagokienez, interesgarria izango litzateke era honetako ikerketaktestuinguru soziolinguistiko ezberdinetara zabaltzea.
2019
‎Eskolen arteko" polarizazioa" areagotu dela nabarmendu du aste honetan Euskal Eskola Publikoaren Aldeko Plataformak. Guraso atzerritar bat duten ikasle gehienak sare publikoan daude.
2023
‎Zailtasun ekonomikoak dituzten ikasleak laguntzeko asmoz, gainera, maila lortu duten ikasle gehienei irailera aurreratuko diete diru laguntza —abuztura arte, 5.324 ikaslek eskatua zuten— Jaurlaritzak beste epealdi bat ireki du laguntza horiek eskatzeko; azaroaren 6ra arte egongo da horretarako aukera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia