2002
|
|
Azken urteotan aplikatutako irizpide orokorra hauxe izan da: gaztelaniakoprestakuntzari eutsiz, unibertsitate ikasketak euskaraz egiteko aukera eskaintzeahorrela eskatzen
|
duten
ikasle gehienei; baina horrela, hizkuntza lerro, paraleloaksortu behar izan dira eta, ondorioz, unibertsitate ikasketak bitan banandu.
|
2003
|
|
Ikasturtea bukatuta, udako akademiak ezinbesteko tresna dira urtebeteren buruan norabidea zuzendu nahi duten ikasleentzat. Batzuetan, beren ekimenez; beste batzuetan, familien, unibertsitateko ikasleen eta DBHko zikloetako ikasleen inposaketagatik, bereziki 4 mailakoengatik, Batxilergora joateko zorian dauden jauzi handiaren beldur baitira, laguntza mota horietara uztailean eta abuztuan jotzen
|
duten
ikasle gehienak dira. Baina gero eta gutxiago dira.
|
2006
|
|
Aurtengo lehen bekadunak helmugako unibertsitateetara joan dira, eta bigarren bolada, urtebete baino gutxiagoko egonaldiak egingo dituztenena, 2007ko urtarrilean hasiko da. Erasmus programan parte hartzen duten 2.199 unibertsitateetako batera joatea erabakitzen
|
duten
ikasle gehienek Gizarte Zientzietako eta Giza Zientzietako ikasketak ikasten dituzte. Estatu kideak Sare horretako kide dira Europar Batasuneko 25 kide gehi Islandia, Norvegia, Liechtenstein, Turkia, Errumania eta Bulgaria.
|
2008
|
|
Zuzendariaren esanetan, masterrak lan munduarekin duten lotura aski trinkoa da: «Masterra burutzen
|
duten
ikasle gehienek aurkitzen dute horren inguruko lanen bat».
|
|
«Masterra burutzen
|
duten
ikasle gehienek aurkitzen dute horren inguruko lanen bat»
|
|
Begi bistakoa da euskararen normalkuntzak azken hamarkadetan izan duen garapena. Nork esango luke, bestela, egun selektibitatea egiten
|
duten
ikasle gehienek azterketa euskaraz egitea hautatzen dutela edota gipuzkoarren %85 ele bitan egiteko gai direla. Administrazioan ere, Hezkuntza edo Osasun arloan, euskarak duen lekua egunetik egunera zabalagoa da.
|
|
Begi bistakoa da euskararen normalkuntzak azken hamarkadetan izan duen garapena. Nork esango luke, bestela, egun selektibitatea egiten
|
duten
ikasle gehienek azterketa euskaraz egitea hautatzen dutela edota gipuzkoarren %85 ele bitan egiteko gai direla. Administrazioan ere, Hezkuntza edo Osasun arloan, euskarak duen lekua egunetik egunera zabalagoa da.
|
2011
|
|
–Madonnaren kantu berri bat abesten jakiteak ez du esan nahi munduko gazte andana zabala ingelesez mintzatzeko gai denik elkarrizketa arrunt batean. Ingelesa ikasten
|
duten
ikasle gehienek harreman labur bezain formala daukate hizkuntza horrekin, eskasegia itxurazko jakite maila eskuratzeko, ahulegia taxuzko jariotasuna eta ulermen sendoa ontzeko?. Joshua A. Fishman, El nuevo orden linguístico, 2001, 2 or.
|
|
Lanaldi osoa: hirugarren zikloko ikasketetan dedikazio osoa
|
duten
ikasleek gehienez ere hiru urte izanen dituzte programan onartzen direnetik tesia aurkeztu arte. Epe hori igaro eta ez bada gordailua eskatu, programaren batzordeak beste urtebetez luza dezake bukaera denbora, eta, salbuespen gisa, beste urtebetez luzatu.
|
2014
|
|
Irakasleekin eta beste ikaskideekin pozik ez egotea. Nahiz eta muturreko adimena
|
duten
ikasle gehienek ongi gogoratzen duten beren eskola etapa, hamarretik lauk diote ikasle urteetan beren asegabetasun maila handia izan zela(% 40 inguru) eta ia proportzio berean(% 41,80), gurasoek diote beren seme alabek oroitzapen txarra dutela, curriculumak eta lankideekiko tratuak bultzatuta. Hain zuzen ere, ikerketa egiteko inkestatututako muturreko adimena duten pertsonen %40k baino gehiagok ziurtatu zuten ikaskideek eta irakasleek jasotako tratua aldatuko zutela.
|
2017
|
|
Sagastak (2003b) ondorioztatu zuen bezala, H1aren eta H2ren aztarnak nabarmenak izaten dira hirugarren hizkuntza baterabiltzeko garaian.Hala eta guztiz ere, ikerketa esploratorio honen prozesuan zehar zenbait mugarekin egin dugutopo. Hau da, lan honetan parte hartu
|
duten
ikasle gehienen H1a arabiera edo errumaniera zen.Ondorioz, eta ikerlarien hizkuntza ezjakintasuna dela eta, ikerketan lortutako emaitzak mugatuak izandira. Beraz, ezin izan da baieztatu gainontzeko hizkuntzetatik mailegu edo transferentziarik egin diren.Dena den, ikusi izan da ikasleek hizkuntza berria eraikitzen dutela aldez aurretik garatutako hizkuntzaerrepertorioaren gainean.5 Etorkizunerako planteatzen den norabideaAurrera begirakoei dagokienez, interesgarria izango litzateke era honetako ikerketaktestuinguru soziolinguistiko ezberdinetara zabaltzea.
|
2019
|
|
Eskolen arteko" polarizazioa" areagotu dela nabarmendu du aste honetan Euskal Eskola Publikoaren Aldeko Plataformak. Guraso atzerritar bat
|
duten
ikasle gehienak sare publikoan daude.
|
2023
|
|
Zailtasun ekonomikoak dituzten ikasleak laguntzeko asmoz, gainera, maila lortu
|
duten
ikasle gehienei irailera aurreratuko diete diru laguntza —abuztura arte, 5.324 ikaslek eskatua zuten— Jaurlaritzak beste epealdi bat ireki du laguntza horiek eskatzeko; azaroaren 6ra arte egongo da horretarako aukera.
|