Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2010
‎Justifikatu gabeko hutsegiteen kopuru handiari dagokionez, aztertutako 856 espedienteetatik %91k eta bertan behera uzten duten ikasleen %28k baino ez dute “diziplina arazo larriak” aurkezten. Arazo horiek lehenago uzten dutenen artean kontzentratzen dira; beraz, DBHko lehen zikloa uzten duten ikasleen% 60k diziplina arazoak ditu edo izan ditu. Txostenak erakusten duenez, adierazle horiek guztiak lehen eta bigarren hezkuntzako hezkuntza fase guztietan agertzen eta metatzen dira, nahiz eta eskola porrotaren prozesua areagotu egiten den derrigorrezko bigarren hezkuntzan, ikasleek ikasketak utzi ahal dituztenean legez (16 urtetik aurrera).
‎Derrigorrezkoaren ondoko hezkuntza Batxilergoan edo erdi mailako heziketa zikloetan, gure herrialdeko graduatuen kopurua %62 da, gure inguruko herrialdeetako tasetatik oso urrun dago, eta EBk 2010erako ezarritako helburutik 23 puntu beherago dago. DBH gainditu ondoren beren prestakuntza akademikoarekin jarraitzen duten ikasleen% 71k Batxilergoaren alde egiten du, eta hor pilatzen dira porrotak. Gainerako% 28k bakarrik aukeratu ditu erdi mailako heziketa zikloak.
2012
‎Oinarrizko Hezkuntzak bederatzi maila ditu, eta estatuak eta udalgobernuak finantzatzen dute. Oinarrizko Hezkuntzako bederatzi mailen ondoren, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzara igarotzen dira gaztetxoak, eta Batxilergokoikasketak amaitzeko beste hiru ikasturte egin behar dituzte; derrigorrezko ikasketakburutu dituzten ikasleen% 72k aukeratzen du Batxilergoa, eta ondoren,% 70unibertsitatera joaten da, eta Batxilergoa amaitu duten ikasleen% 28k LanbideHeziketaren alde egiten du. Aldiz, Derrigorrezko Hezkuntza burutu dutenengainerako% 28k Lanbide Heziketa egiten du, horretarako estatu osoan dauden48 ikastetxeetan.
2021
‎Izan ere, 2019 urtean egindako ebaluazioan ageri da emaitza hobeak lortzen dituztela kolegioan sartzerakoan, brebetan eta batxilergoan. Esaterako, 2019an Diwan eskoletan izena eman duten ikasleen% 99k brebeta eskuratu du, estatu mailako batezbestekoa% 87,30ekoa delarik (Bernabe eta Dubourg Lavroff 2019: 18).
2022
‎Eta dislexiarekin batera beste alterazio batzuk ere ager daitezke. Yaleko Unibertsitateko (EE) estudio bat seinalatu du Morenok.’ AEB) Haren ustez, dislexia duten ikasleen% 33k arreta defizitaren eta hiperaktibitatearen nahastea (TDAH) izango luke. Tratatzeko gomendioak Dislexiako esku hartze pedagogikoaren helburua da baldintza kroniko horrek ez duela inolako ikaslerik ezgaitzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia