2000
|
|
Ez, agian, min ematen
|
duten
horiek ez dira korapiloak, zuloak baizik, adiskide bakoitzari, amets bakoitzari, maitale bakoitzari, txikienari, gau bakarrekoari, ordu batzuetakoari ere utzi dizkiozun bihotz pusketen zuloak. Zulo horietatik indarrak ihes egiten dizu.
|
2006
|
|
Gure umiliazioaren, gure hondamendiaren kontraesanak formulatzen asmatu zuen ETA hura, nazionalismoa formulatu zuena, ETA haren hautsak bizigai izan litezke gaur egunean; hasierako kontzeptu haietara joanda, alegia. Horrekin batera, hainbeste jenderen sakrifizioak, aberriaren alde bizitza eman
|
duten
horiek ez dira alferrik galdu. Gure erronka da sufrimendu hori egoera berri honetan bideratzea.
|
2011
|
|
Baina horrek zerbaitetarako balio badu, solaserako da. Bestelako kontuetan, askotan behintzat, denbora behar
|
duten
horietan ez dugu gune askorik partekatzen. Aitorrek asteak pasa ditzake taberna batera sartu gabe eta nik urteak kirolik egin gabe.
|
|
gorputz eta arima dauzka orain eszenatokian gertatzen ari den horretan. ...tzeko moduan nago", pentsatu du Lazkanok, baina ez du ikusten ilunpe hartan, begirada ilunpera ohituagatik ezin ditu izenak bereizi, ez eszenatokitik iristen zaion argi apurrarekin behintzat, nolakoa den bizitza, eszenatokia hor, gertaerak hortxe, gauzak gertatzen doaz, baina argi gutxi iristen zaigu gertatzen den horretaz, benetako ekintzaileak eta antzezleak eta istorioa aurrera mugiarazten
|
duten
horiek ez gara gu, ez gara gu eszenatokian gaudenak, ez gara gu iluminatuta gaudenak, eta hala ere, eta gainera, argi horretatik oso gutxi heltzen da gugana, apenas ezer.
|
2013
|
|
Erromako Zigor Gortea, Hagako Gortea, CIDH Giza Eskubideen Amerikarteko Gorteak, eta abar. Eta giza eskubideez gehien jarduten
|
duten
horiek ez dute ezertxo ere sinatua. Diskurtso hutsala dute.
|
|
Tasei dagokionez, lurzoru publikoaren erabilerarekin zerikusia
|
duten
horiek ez dute igoerarik izango. Zerbitzu publikoen erabileran, aldiz, zerbitzu motaren araberako igoerak izango dira:
|
2014
|
|
Antzerkian, horren aldeko militante asko dago, euren emaitza kulturala euskara hutsez egiten dutenak, borroka horretan daude Ander Lipus, Patxo Telleria eta Mikel Martinez. Baina borroka etsigarria da askotan, agian, euskarazko antzerkigintza bultzatzen
|
duten
horiek ez dutelako behar beste bitartekorik. Euskaraz ala ezer ez, itzulpenik gabe.
|
|
Adostasun demokratikoak, horrenbestez, guztien biltzea bilatzen du, berdinen arteko bilkura, benetan bereiztu nahi
|
duten
horiekin ez baitago zer adostu. Horixe da adostasuna:
|
|
Adostu nirekin arrazoia dudala, men egin. Nire egia konpartitzen ez
|
duten
horiekin ez dago zer adostu. Egun, berriz, adostasuna kolokan dago.
|
2015
|
|
Beharbada, bekatu bat baino gehiago saihestuko dira haien hitzetan eta oraintxe ere otzanago egongo lirateke; izan ere, gozotasuna eta laztasuna, biak dira beharrezkoak, horrela eramaten baikaitu gure Jaunak? eta erabaki sendoa hartua
|
duten
horiek ez dute beste biderik. Eta berriro diot, oso bakarrik daudela moja oinuts gaixoak, norbait gaixorik badago sufrimendu handia izango baita.
|
|
UPNko Carlos Garcia Adanero kexu agertu da komunikabideen aurrera. “Aldaketa Gobernura eraman nahi
|
duten
horiek ez zuten posturik nahi eta lehen gauza, postuak banatzea izan da; bigarren gauza, askotariko Parlamentuari izkin egitea, euskara hutsez aritu baitziren Parlamentuko Mahaia osatzeko bilkuran eta asko baztertu egin gintuzten”, esan du Adanerok.
|
2016
|
|
Izan ere, belaunaldi horretan hizkuntza transmisioaren aria apurtzeari eta 70eko hamarkadatik aurrera aldarrikapen mugimenduak pizteari dagokion paradoxa agertu zen, hamarkada horretan guztiz garatu eta nagusitu zena. Horrela egiaztatzen da, beraz, Weinrich ek aipatutako printzipio erreaktiboa, kontaktuan dauden hizkuntzen ingurukoa, eta baita normalizazioaren gaitzesleek sarri nabarmendutako paradoxa ere, hara, asturiera aldarrikatzen
|
duten
horiek ez dutela hizkuntza orokorrean erabiltzen.
|
|
Horixe erabaki dut! Beti galtzen
|
duten
horiek ez daukate galtzen ikasi beharrik! Badut irabaztea zer den jakiteko garaia!
|
2017
|
|
Abertzale batzuek nahi dute garbi egon, besteok borrokaz tronpatzen garela diote. Gure bidea kritikatzen
|
duten
horiek ez ditut inon ikusten, artikulu batzuetan edo ostatuetako terrazetan" zuek denbora galtzen duzue hauteskundeetan" erranez ez bada. Zein da haien alternatiba?
|
2018
|
|
Hori diotenak nor ote? " Itxura zaharkituaren" estigmata ematen
|
duten
horiei ez ote zaie berei estigmatizazioa gibelera itzultzen ahal bumeran baten gisan. Hemendik hogeita hamar urtera, egun sa atzizkia hain zaharkitua iruditzen zaien horiei ez ote zaizkie, biharko eguzkietatik, gure lurretan erabilia den/ zen sa atzizkizalerik jalgiko?
|
|
Beste hainbat aditu feministak, berriz, arreta jarri diote Platonek (Diotimak) eginiko baieztapen honi: gizonezko batzuek, emakumeengana jotzen
|
duten
horiek ez bezala,, arimaren barrenean[?], daramate? [kontzepziorik] ederrena,[?] hiriak eta etxeak ordenatzeari dagokiona, eta horri neurritasun eta justizia esaten diogu?.
|
2020
|
|
Eredu berberak errepikatzen dira emakumeen parte hartze urriaren atzean, kasu honetan, espazio publikoan zein pribatuan, hau da, eremu sozial politikoan zein enpresa pribatuan eta beste eremu pribatu publikoetan ere. Kontua da batzorde, enpresa, zuzendaritza edo erakunde zehatz horietan gehiengoa
|
duten
horiek ez dutela eskuratu duten kapital ekonomiko, sozial eta sinbolikoa galdu nahi, hau da, ez dituzte beraien pribilegioak galdu nahi, eta pribilegio patriarkalak dira, gizonek gizon izateagatik dituzten lege pribatuak direlako, normalean, eta oinarrian, jaiotzez duten ezaugarri fisiko baten arabera eskuratutako kapitalak, horregatik dira boteregune ekonomiko nagusienetan %100 eta gainontzekoet... Gure argudio horri ezezkoa emateak, alegia, gizonak botereguneetan daudela gizon izate hutsagatik ezeztatzen baldin bada, hurrengo argudioa eratortzen da:
|
|
Aldiz, feminismoarekin elkarrizketan, elkarrekintzan nahiz eztabaidan oso gutxi pentsatu da nazioaz, aberriaz, herriaz Euskal Herriko mugimendu feministaren zati batek landutako ildoa salbuespen. Izan ere, aberriaz, nazioaz, herriaz pentsatu
|
duten
horiek ez diote feminismoari aitortu munduari hau da garaian garaiko bizi baldintza eta jendarte harremanen antolaketariosotasunean begiratzeko besteko kategoriarik; ideologia zutointzaile izateko gaitasunik. Ez diote aitortu mundua esplika dezakeen paradigma izaerarik.
|
2021
|
|
Irakasleak kontratatzeko prozesuak hitzarmenetan adostuta eta zehaztuta dauden arren, ikastetxe askotan ez da horrelakorik egiten, azkenean nepotismoa nagusitzen delarik. Eta txarrena zera da, instituzio publikoetan nepotismoa kritikatzen
|
duten
horiek ez daukatela inolako arazorik edo lotsarik beraiek ikastetxean egiten dutenean justifikatzeko. Izan ere, horrela erantzun zigun ikastola bateko buruetariko batek, kontratazio prozesuaren inguruan kritikak egin genituenean:
|
2022
|
|
Aldiz, feminismoarekin elkarrizketan, elkarrekintzan nahiz eztabaidan oso gutxi pentsatu da nazioaz, aberriaz, herriaz Euskal Herriko mugimendu feministaren zati batek landutako ildoa salbuespen. Izan ere, aberriaz, nazioaz, herriaz pentsatu
|
duten
horiek ez diote feminismoari aitortu munduari osotasunean begiratzeko beste kategoriarik hau da, garaian garaiko bizi baldintza eta jendarte harremanen antolaketari azalpen orohartzailea emateko adinakorik; ideologia zutointzaile izateko gaitasunik. Ez diote aitortu mundua esplika dezakeen paradigma izaerarik.
|
2023
|
|
Eta hori nahikoa ez dela, Herri honetako periferia osatzen duten lurralde gaztigatuenetan nabil, Nafarroan eta Lapurdin, (oraindik) euskara modu natural (ago) batean bizi ahal
|
duten
horiengandik ez hain hurbil, eta horrek gure gaineko agintea duten bi administrazioen (Frantzia eta Espainia) peko bi errealitate diferenteak ezagutzeko parada ematen dit, euskara gutxitzeko edota gutxiesteko bi estilo diferente horietan zer den euskal ikasle izatea, edo bederen, zer euskara ikasle.
|