Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎eta, bestetik gutxiengoen nazionalismoa, askapen politikoa eta kulturalaren alde borrokatzen direnak? (askapen nazionala nahi duten horiek lirateke benetako mugimendu nazionalistak; baina horietako batzuek ez dute Estatu berri bat sortu nahi, eta, beraz, sailkapena motz geratuko litzateke).
2002
‎Testuingurutikateratako testu zatiak eta prestatu gabekoak irakurtzen dira, eta, gehienetan, zentzua hartzeko zailtasunak egoten dira. Baztertu beharreko modua da, testu bat deskubritzeko plazerra lortu gura bada, bai burutuko duen pertsonaren eta bai performance horretan parte hartuko duten horien aldetik ere, irakaslea barne.
‎Edozelan ere, itxura batzuek benetako gauza ekartzen dute gogora, itxuraren bidez begien aurrean erreala agertzen zaigunean. Komunikazioaren testuinguruan, itxura horiek (egiazkotasunaren zantzua duten horiek) ez dira gure ardura, zeren min sozialik ez baitute sortzen, ez baitute gizarte iruzurrik egiten; bestelakoek, itxura gaiztoek, iruzurgile deitutako horiek, ostera, min eman lezakete, ilusio latzak sor ditzakete eta.
‎Gizartetik at geratu gura ez duenak, bere egin ditu ulertarazle publikoak, gehiengoaren esku dauden horiek, iritzi publikoa (publikatua) eraikitzen duten horiek. Norbaitek arlote fama izan gura ez badu, besteek begi okerrez begira diezaioten gura ez badu, ulertarazle kolektiboen beharra du, pentsamendu publikoagaz bat egin ahal izateko, gizartearen jario interpretatiboari segitu ahal izateko eta gizarteko iritziagaz bat egiteko.
2005
‎Era berean, estrategia hauhaien argudioak ezabatzeko eta sinesgarritasunik gabe uzteko erabiltzen da: «Berenburua tradizioaren jagole bihurtu nahi izaten duten horiek eskainitako imaginaoldarkor eta higuingarria aski da jurasiko horrekiko arbuioa konprenitzeko(...). Bide okerrari setati eusteak garbi erakusten du, garaian garaikoak onartzekoagertzen den gaitasunik ezaz gainera, zer tamainatako desbideratze intelektualerairitsi daitezkeen pertsonak» (Editoriala, 1996/7/1).
2006
‎Zoritxarrez, gurasotasunari, ezkontzari bezalaxe, oso kutsu erromantikoaeman zaio gure gizartean, batik bat alderdi positiboak azpimarratu direla, eta sordaitezkeen kezka eta larritasuneko unea albo batera utzita. Maila ekonomikoertaineko gurasoak, edota lanbidea garatzeko orientazioa duten horiek, bat bateanaita edo ama izatearen rol berria barneratu behar dute, eta gatazka sozioekonomikoei edo laneko ibilbidearen gatazkei aurre egin behar diete. Horien eta besteguztien kasuan ere, gurasotasunerako prestakuntza ez da eskaintzen, sozialkiguraso ona izatearen gero eta eskakizun handiagoa dagoen arren.
2007
‎Euskaldun kontzientziatuek,, esnatu berriek?, beren burua ezagutu duten horiek, borrokari ekin diote. Eragozpenak, kateak edo harresiak bota behar dira.
2008
‎duten eskemen artetik, indar asimilatzaile edo aktibazio pisu handiena duten horiek soilik aktibatuko dira. Indar asimilatzaile hori hainbat faktoreren mende egongo da (eskemen aktibatzaileak); eragile konstruktiboak dute izena, hau da, Pascual Leonen prozesu metasubjektiboak direlakoak (subjektuaren barneprozesuak edo prozesu isilak).
2011
‎Kontuaren garrantziaren adierazle, BJKNren osoko bilkurak laguntza judizialaren betebeharren norainokoa eta mugei buruzko 4/ 2001, ekainaren 20ko instrukzioa eman zuen. Instrukzio horrekin bat, herri txikietako bake epaitegiei, baliabide eskasekin eta udalaren mendeko langileekin funtzionatzen duten horiei, eska dakiekeen laguntza judizial bakarra komunikazioegintzak izan behar dira. Gainerako kasuetan, eta batez ere bake epaitegietako idazkaritzen elkarteen kasuan, organo hauei eska dakiekeen laguntza nabarmen handitu daiteke, baina ez era mugagabean.
‎Gai honetan prestakuntza dutenen artean, deigarria iruditu zaigu maila txikia duten pertsonen kopuru hori, bai zenbaki absolutuz bai portzentajez handia. Itxuraz, formazio edo zaletasun bati erantzun dion jarduerari buruz ari dira ikus entzunezkoetan formazio berezitua badutela esaten duten horiek. Zentzu horretan ulertu da ezer ikasi dutenen eta maila txikia dutenen artean desberdintasuna txikiagoa izatea, beraien eta prestakuntza bereziki jasoa dutenen artekoa baino.
‎Gazteak oso dira ziberzaleak, baina telebista aurrean ere ordu dezente ematen dute. Telebistazaletzat dauzkagu helduak, nahiz eta gero eta hurbilagotik bizi duten horiek ere sare digitala. Kontua da erabat harrapatuta gaudela denok teknologia komunikatiboen matazan.
2012
‎Familia bidez ez ezik, badira beste agente batzuen eskutik ere euskara jasodutenak, batez ere eskolaren bitartez eta, neurri apalagoan, helduen euskalduntzeariesker. Euskara L2 gisa duten horiei esker batez ere ari dira euskaldunen kopuru absolutuak eta proportzio erlatiboak igotzen Hegoaldean (Euskarabidea Institutua, 2009: 47; Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, 2005:
‎Botere zentralizaturik eta zentralizatzailerik gabeko herriak, hau da, estaturik gabeko herriak? berebiziko zailtasunak ditu bere identitatea aberasteko, batez ere beren aparatu estatalen sostengua duten horien erasoei aurre egiteko.
2014
‎Behatzekomodu bat litzateke; ez, ordea, behatzen dugun objektua bera. Fenomeno sozial orok, baita genero arazoarekin zerikusirik ez dutela ematen duten horiek ere, mota horretako dimentsioa dute eta ikuspuntu horretatik aztertuak izan daitezke. Jakina, kasukonkretu batzuetan genero dimentsioa esanguratsuagoa da, eta oinarrizkoa izandaiteke; beste batzuetan, ordea, generoak ez du informazio gehigarri askorik edointerpretaziorako giltzarririk eskaintzen.
2019
‎Bestalde feedback inplizitu edo negatiboaren ondorioz, subjektua (kasu honetan haurra) egin berriduen akatsaz jabetzen da eta etorkizuneko ekoizpenean feedback positiboa (esplizitua) edo feedbackik jaso ez duten horiek baino ekoizpen zuzenagoa egingo du (Podsakoff eta Farth, 1989). Feedbacknegatiboak haurraren gramatika akatsean zuzenean du eragina, ondorengo (3) adibidean ikusgai, etahaurra egin duen akatsaz jabetzea du helburu; akatsaz konturatze hori hala ere, esplizitua beharreanera inplizituan egina izan behar duela aholkatzen du, besteak beste, Saxtonek (Saxton, 2000).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia