Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Liburu oku pakdira aipatutako biak: zure mesanotxean bertan goxo jarri eta alde egiten ez duten horietakoak. Behin eta berriro joko duzu haietara.
2001
‎Zabala ez ezik sakona baita Zavalaren obra, herriliteraturaren adar eta adaxka guzti guztietara hedatzen dena. Ez da arrasto txikienaz teo ria oso bat eraikitzen duten horietakoa. Aitzitik, arrastoak bildu eta iradokizun xumeak egingo dizkizu, gehien jota.
2004
‎Baluart e, auditorio eta kongresuen jauregi arranditsua, mamotreto beltza izanagatik mihi gaizto beti gaizki esaka ibili beharra duten horien esanetan, ikuskizun liluragarri apain askoren biltoki bihurtu zaigu. Kultura espektakularra bai, baina nork ukatu behar die iruinda rrei Cosi fan tutte moduko opera ederrak ikusteko eskubidea?
2005
‎Oinez edo poliziari deituta. Poliziari deitu eta gauean lan egiten duten horietako auto bat etortzen zen nire bila. Poliziek laket dituzte ibilaldi horiek apaizekin, batzuetan aspertuta egoten direlako.
‎Txarrenak, gaizki idatzi eta dena dakitela uste duten horiek izaten dira. Ez dute erremediorik.
2008
‎Baina orain arte esandakoaz gain, immigranteen kolektibo horiek, euskara ez den beste hizkuntzaren bat eta euskalduna ez den beste identitate bat duten horiek, bi arazoak beren arazoak ere badirela sentitzeko, nahitaezkoa litzateke guk geuk ere haien arazoak gureak ere badirela sentitzea. Analisigileek, kultura aniztasuneko bizikidetzari buruzko azken eztabaidetan," aitortze politikak" deitzen diote horri.
‎Berak aldarrikatzen dituen politikak aplikatzeko eta aplikarazteko gaitasuna duten pertsonak ere bazituen entzuleen artean, Gipuzkoako Diputatu Nagusi Markel Olano edo Donostiako Ingurugiro zinegotzi Denis Itsaso esaterako. Ez dakit zein adostasun maila duten horiek eta han zeuden bestelako arduradun politikoek Rifkinek botatakoekin. Ados egonik ere adorerik edo aukerarik izango al dute energia paradigma aldarazteko urrats erabakigarriak egiten?
2012
‎Eta, orain, euskal kultura simulakro hutsa dela esan izan duten horiek nahiago lukete erdaretako kulturek liburuak edo diskoak apalategiak apaintzeko baino ez dituztela izango jakinik erosten duen jende multzo bat izatea. Badakit, gurean, laguntzeko dagoen jende andana hori izatearen arrazoia minorizazio egoera dena.
2013
‎Zenbatetan entzun behar izan diegu Nafarroako agintariei abian duten hizkuntza politika glotozidak Nafarroako herritarren (boz emaileen) babesa zuela, eta, beraz, herritarren nahiari erantzuten ziotela. Bitxia, oso, euskal hiztunon eskubideen aurka lan egiten duten horiek zein azkar eusten dioten horri, eta, aldiz, euskal hiztunen eskubideen alde egin luketenei zenbat kostatzen zaien herritarrek eman dieten babesa gure alde egitea. Hartara, urtebete igarota, gai honetan ere Groundhog Day edo marmotaren egunean esnatu naizela iruditzen zait.
‎Finean, asko dira euskaraz bizi nahi duten herritarrak. Euskalgintzako bilgunea den Kontseiluak haiengan du jarrita arreta nagusia, eta, ondorioz, euskaraz lan egin, saldu, erosi, bizi nahi duten horiek urtetan jasandako oztopoak konponbidean jartzea da gure xedea.
2014
‎Milioika edukirekin, gure atentzioa bilatuko duten milaka inpultso izango ditugu. Arrisku handia dago, beraz, denbora guztian gure atentzioarengatik borrokatzen duten horiez asebeteta edota nekatuta, bakoitzak behar dituen ideiak garatzeko denborarik ere ez izatea. Maila indibidualean hori txarra bada, maila kolektiboan oraindik okerragoa izan daiteke.
‎Oihal, egur eta paperarekin zerikusia duten sektoreek ere pisua galdu dute sortzen duten enpleguari erreparatuta, baina balio erantsian duten pisua mantenduz. Hortaz, 2012ra bitarte bederen, ez dira forja eta metala bezain ‘galtzaile’ suertatu, nahiz doikuntza sufritu duten horiek ere.
2015
‎Literaturak inguruarekiko ausardia galdu duela uste dutenen diskurtsoari zartakoa eman diote 2015ean. Hain zuzen, Pott bandaren garaian ez bezala, gaur egun ausardia zirikatzailerik gabeko aroan garela uste duten horiei. Literatura performatiboaren bi adibiderekin uler daiteke:
2017
‎Baina, bilkura horien amaieran, galdera maltzurra etortzen zait. Benetan nork mantenduko du bizirik gai hau, ezpada buru gainean kristalezko sabaia nabaritzen duten horiek. Edo nola egin, horren harrapatzen zaila dirudien arazo ikusezina gizarteratzeko.
2018
‎Bieito baita. " Iaz [2016an] Arriaga antzokiko zuzendari artistiko izendatu genuenean, argi esan nizuen gizon argia, ausarta eta lorratz sakona uzten duten horietakoa dela", zioen aurkezpenean Juan Mari Aburto Bilboko alkateak. " Eta proiektu berezi eta handi honekin, Atxagaren antzerkirako egokitzapenarekin, Bieitorengan ezarriak genituen aurreikuspen guztiak gainditu direla aitortu behar dizuet" (Bilbao.eus 2017).
2020
‎Ipar Euskal Herriko bertso eskoletan jasotakoaren arabera, espazio horiek oso aproposak dira euskaldun gisa legitimatzeko. Baina, era berean, bertso munduan gertatzen da halako deslegitimazioa ‘sortzez’ edo ‘familiaz’ euskaldun ez diren edo itxura hori ematen ez duten horiengan.
‎Baina denok denontzat egiteko, ezinbestekoa da gune hori sortzeko ahalegina egiten duten horien lana. Geroa zizel, giroa pizten abesten du Olatz Salvadorrek Zizelkariak dokumentalerako egindako abestian.
‎Hiritartasun hori, ordea, ez da beraiei soilik dagokien titulua, gizarte osoari baizik. Bestalde, esan dut hemen, multzo propioa duten horien aldean beste multzo espezifiko bat ez osatzea da bere funtsezko ezaugarria, hain zuzen ere. Aberastasuna edo bertutea oinarri, berezko izena dutenez gain, herriaren osotasunarekin soilik identifikatu ahal direnen multzoa.
‎Aldiz, feminismoarekin elkarrizketan, elkarrekintzan nahiz eztabaidan oso gutxi pentsatu da nazioaz, aberriaz, herriaz Euskal Herriko mugimendu feministaren zati batek landutako ildoa salbuespen. Izan ere, aberriaz, nazioaz, herriaz pentsatu duten horiek ez diote feminismoari aitortu munduari hau da garaian garaiko bizi baldintza eta jendarte harremanen antolaketariosotasunean begiratzeko besteko kategoriarik; ideologia zutointzaile izateko gaitasunik. Ez diote aitortu mundua esplika dezakeen paradigma izaerarik.
‎Eta zer euskal kulturarekin urteko harreman ia bakarra Durangoko Azokan duten horiekin aurten. Faltan hartuko dute?
2021
‎Beraz, lehenengoa bigarrenera mugatzeak proiektu politiko jakin batzuek (uler bedi espainiar eta frantziar estatuek) ezarritako mugak naturalizatzea dakar, eta ondorioz euskal literaturaren eremu geografikoa bitan zatituta geratzen da. Hain zuzen, iberiar ikasketak ardatz dituzten hainbat argitalpenek Hegoaldeko probintziekin lotzen dute euskal literatura, zehazki Euskal Autonomia Erkidegoa osatzen duten horiekin. Batzuek argudiatu dute euskal literatur sistema EAEn kokatuta dagoela eta zentzuzkoa dela Euskal Herriaren zatiketa, baina halako planteamenduek ikuspuntu instituzionalistak lehenesten dituzte horien atzean dauden prozesu politiko eta ekonomikoak itaundu gabe, kulturaren bestelako adierazpen eta zabalpen espazio eta sareen kaltetan.
2022
‎Aldiz, feminismoarekin elkarrizketan, elkarrekintzan nahiz eztabaidan oso gutxi pentsatu da nazioaz, aberriaz, herriaz Euskal Herriko mugimendu feministaren zati batek landutako ildoa salbuespen. Izan ere, aberriaz, nazioaz, herriaz pentsatu duten horiek ez diote feminismoari aitortu munduari osotasunean begiratzeko beste kategoriarik hau da, garaian garaiko bizi baldintza eta jendarte harremanen antolaketari azalpen orohartzailea emateko adinakorik; ideologia zutointzaile izateko gaitasunik. Ez diote aitortu mundua esplika dezakeen paradigma izaerarik.
‎Zer gertatu da feminismoak eta euskal pentsamenduak dialogatu duten horietan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia