Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎batetik zientzia gizona da, logika matematikoa maite duena, bestetik, ipuin fantastikoak idazten ditu. Egilea benetan paradigma da, eta gainera paradigma izan behar den modukoa, zentzua alde askotara mugitzen duten horietarikoa. Alde batetik, logika matematikoa erakusten du, hau da, patuaren eta tresneria literarioaren hutsik gabeko funtzionamendua; bestetik, ipuin fantastikoak idazteko trebezia.
2003
‎Jende gutxi zegoen, eta ez zuten gehiago behar. Itsas naietan surfzale pare bat, taula inoiz uzten ez duten horietarikoak, eta ur ertzetik ibiltzen jubilaturen bat, txakur bat, olatuei haginka egiten saiatu eta ahoa bitsez beteta zaunka egiten ziharduena. Ertzaintzaren helikopteroa birritan edo ikusi zuten ortzia zeharkatzen, holako egunetan, artean, sorosleen faltan, itsasaldea jagoten zutela.
2005
‎Kontrara, ipuinetan agertzen diren behe mailako pertsonak etorkinak dira, euren deiturak erdaldunak dira guztiz. Sasoi batean sabinismotik bultzatutako deituren mitologiari jaramon eginez gero, lanotan euskal deitura duten horiek ideologia horrekin zuzenean identifikatuko lirateke.
‎Horregatik ez dira agertu gaurko datara arte argitaratu diren azken bildumak. Hala izan balitz, aipatuko genuen Pedro Alberdi eibartarraren Kafka Bilbon (2002), Alberdi Bilbotik bertatik ipuingintza zabaldu duten horietako bat izanda, edo kaleko giroa dakarren Patxi Iturregiren azkena, Behi eroak (2003). Horiek ere ondorengo lanen baten zain gelditu dute.
‎Beti gogoeta egon naiz non mila sorgin eta zer mila debrutan xahutzen ahal zituzten horrelako diruketak! Ahoa zabalik uzten naute ere, gaua palazio zenbaitetan pasatzeko beren logela 1000 euro pagatzen duten horiek. Nahi bezainbat pagaturik ere, ez ote dute begiak hetsirik lo egiten bi mihiseren artean, luze luzea ohe baten gainean?
‎Baizik eta moda zaharrekoa dela, gaurkoak izateko ametsarekin Ebanjelioa baztertzen duten horietan zenbat ez dira mandotik astora erori. Uste dute gaitzeko balentria egiten dutela sinestea baztertuz.
‎Ez dira denak zaku berean sartu behar. Kuriosoa da ezkontza gutiesten duten horiek berek ezkontzaren alderat daukaten atxikimendua homoen kasuan.
2008
‎Guti batzuk baizik ez dira benetako segimendua egiten dutenak, eta horien artean bada bertze azpiespezie bat, maila berean arriskugarri: liluraren liluraz, egokitasunari batere begiratu gabe liburuak aginduz haurrak zigortzeko inolako gupidarik ez duten horietakoa. Denak dira berdin beldurgarri eta kaltegarri".
‎Egunkarietan eta aldizkarietan" salduenak"," gomendagarrienak" edo" irakurrienak" direnak oso kontuan hartzen ditugu[...] Dena dela, merkatuko arrakasta" helduen arrakasta" izaten da, eta guri tokatzen zaigu arrakasta izan duten horiek irakurtzea eta egokiak ote diren ikustea. Hortaz, normalean irakasle bakoitzak liburu pare bat irakurtzen ditugu, eta erabakitzen dugu zein den egokia[...] Nobedadeen jarraipena egitea lan extra da, horregatik jotzen dugu gehien entzuten eta saltzen diren horietara.
2019
‎Batxilergo artistikoa ikasten duten horien kasuan ere, eleberriari jarriko lioketen beste azal bat marrazteko eska geniezaieke ikasleei.
2021
‎" Gure ikasleak ez dira beste belaunaldikoak baino gutxiago, gu ez ginen espabilatuagoak, eta gaitasun handiko ikasleak ditugu, emozioz beteak. [...] Ikasle eredugarri horiek, poesia edo literatura apur bat irakurtzen duten horiek oharkabean pasatzen zaizkigu batzuetan, eta ez ditugu baliatzen. Kanpoko ereduak ekartzea bezain baliogarria da ikasgela barruan dauden ereduak potentziatzea eta baliatzea besteentzat eredu izateko".
‎Elkarrizketatuek diotenez (BIR1, HIR1, GIR1, LIR1, MIR1, AIR1, IIR2, EIAE2), literaturak emozio eta sentimendu negatiboak eragiten dizkie ikasleei, eta modu berezian euskal literaturak, eta" gaitzespena"," asperdura" eta" gorrotoa" eragiten diela zehazten dute. Bide horretan, galdetutako ikasleen artean, iritziak eta deskribatzen diren sentipenak ez datoz guztiz bat irakasle edo irakaskuntzarekin lotura duten horiekin, eta denetarik aipatzen dute. Egia da gehien errepikatzen diren emozioak ez doazela hain muturrera, baina gailentzen dena asperdurarena da, hau da," Gehienetan aspertuta klaseak dinamikoak ez direlako" tankerakoak jasotzen dira," deseroso" eta" nahiko neutral" bezalako termino epelagoek ere lagunduta (GL).
‎Gaitasunaz aparte, nerabeari irakurketaz gaindiko zer literatur esperientzia eskaintzen zaion berebiziko garrantzia du IE3, HIR1 eta BIR1 en iritziz, dela ikastetxean, dela inguru hurbilean. Lehenengoari dagokionez, helburu diferenteak izango dituzten literatur eskaintza eta lanketa proposatu behar dela defenditzen dute, eta horretarako espazio desberdinak ireki, batzuetan, konpetentzia literarioa beren beregi lantzera bideratutakoak, baina beste zenbaitetan, ostera, plazera helburu izango duten horiek. Era berean, espazio eta tempus horiek etapa eta mailen araberako mailaketa izan behar dutela zehazten du IE3 k.
‎Izan ere, irakasleengandik jasotzen dena zera izaten baita: " zenbaitetan sentsazioa da" betikoek" parte hartzen dutela, edo dagoeneko irakurtzeko edota sortzeko ohitura duten horiek animatzen direla" (BE1). Edota, jarrera kritikorik ez dutela, jakin min eta motibazio faltarekin batera.
‎Batzuk lotzen dira, beste batzuk ez. Asko irakurtzen duten horiek ere badaude. Literatura ematen dugu arineketan eta orokortasunean.
‎Metodologiari eta ikasleen gaitasun orokorrei eskainitako azpiataletan adierazten zenari helduz, galdekatutako ikasleek askotariko iritziak dituzte, baina funtsean lau dira nagusitzen diren ikuspegiak: lehenik eta behin, literaturarekin eta irakurketarekin gozatzen ez duten nerabeak, gustuko ez duten horiek, eta esan beharra dago horiek ez dutela gehiengoa osatzen, pentsa daitekeenaren aurka; bigarrenik, irakurtzea gustuko duten eta ikakurketarekin gozatzen dutela aitortzen duten gazteak, eta horiek galdetutakoen gehiengoa dira; ondoren, irakurtzeaz gain, sortzen ere disfrutatzen duten ikasleak daude, baina gutxiengoa dira; eta, azkenik, gutxi hauek ere, literatura edo kultur testuak kontsumi...
‎Hartzaileari edo irakurleari begira jarrita, irakurle komunitateak eraikitzeko apustua egiteko proposatzen du GE2 k. Irakurleak saretzeak eta antolatzeak literatura kontsumituko duten horien arteko komunikazioa eta ezagutza, esperientzia edota iritzien transmisioa errazten du, eta irakurlea ahalduntzeko eta ikusgarritasuna emateko parada zabaltzen du, bai norbanakoari dagokionez, bai kolektibo gisa. Hartara, euskal irakurleen kolektibo sendo bat dagoela jakitea, antolatuta edo gabe, zutabe garrantzitsu bihur daiteke literaturaren babeserako, Latinoamerikan booktuberren fenomenoa izan daitekeen legez, esate baterako.
‎Ondoren, atsotitzen eta aipuen testuartekotasunari dagozkion loturak eraikitzen saiatuko gara, baina, agian, ariketa zaila izan daiteke, harremana ez baita agerikoa. Saiatuko gara, halere, hitza antzeztu ez dutenei eta aurkezpena egingo ez duten horiei emanez:
‎Elkarrizketatuen hitzetatik abiatuz, irakurtzeko eta literaturarekiko zaletasuna eta ohitura duten horien ezaugarriak biltzeko saiakera egin da, oso profil orokorrari dagozkion zertzeladak direla argi esan behar den arren: akademi65 Carretero k (1985) hezitzaileek eta irakasleek nerabezaroa etapa nahasi eta istilutsu gisa ikusteko joera agertzen dutela dio, Coleman aipatuz, baina, egiazki, nerabeengan antzeman daitezkeen baina momentu berean gertatzen ez diren problematiken gainean eraikitako estereotipoa besterik ez dela ohartarazten du.
‎hots, galderak banaka proposatzea eta hitzartzeak errespetatzea. Alabaina, beste urrats bat ere eman daiteke eta galdera ikasle bakar bati planteatu, esaterako, gutxien parte hartzen duten horiei. Horrek erantzuten jakingo ez balu, bi modutara jardun genezake:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia