Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Dena den, ez da beti izan komunikazioa hizkuntzarenalderdirik nagusiena hizkuntzalarientzat. Esango nuke, orain amaitzen arizaigun mende honetako hizkuntzalaritza teorikoa deitu duten horretan etahorretarantz bideratu ziren bide estrukturalista funtsezkoenek, hizkuntzarenbeste alderdi batzuk izan dituztela oinarri: egitura, hizkuntzaren sistema formala.
2001
‎Beraz, gure lana ez da bukatzen euskara ikasten dutenean, erabiltzen dutenean baizik.Helburu hori lortzeko, ez da bukaera arte zain egon behar. Aitzitik, gaitasunkomunikatibo partziala lortzen duten neurrian, aurrerapausoak emango ditugu, ikasi duten hori beren ingurune hurbilean praktikara eramateko; eta, era berean, ingurune hurbilean dauden euskaldunek parte hartu behar dute aktiboki ikaslearenikas prozesuan, berau azkartzeko, eta batez ere, ohitura komunikatiboak sortzeko.Honela ikasteari kulturgintza deitu diogu.
2002
‎Gaurko gizarte modernoan, publikorako ekoizten den komunikazioa, hedabideek eurek pertsonifikatzen duten hori, gertatu eta gertatzen diren aldaketen lekuko izateaz gain, zenbait aldaketaren eragile ere bada; giza eta gizarte aldaketa horiek gauzatu ostean, gainera, sortu diren eredu berrien barne lokarri bilakatzen da komunikazio publiko eta inpertsonal hori; gizarte berriaren barne lokarri bilakatzen dira, jakina, hedabideak berak. Masa hedabideei buruz hausnartzen eta pentsatzen hasten garenean, interes publikoa eta zerbitzu publikoa dira burura datozkigun lehen ideiak.
‎Interpretazioa, beraz, itzulpena, deskodifikazioa, atribuzioa eta aurkikuntza da. Gaur egun, interpretazio horietarako aldagaien zerrenda publikoa da; hedabideek publiko egiten duten hori da.
‎Honako hau esan omen zuen Gneo Lentulo gudatribunoak zaldi gainean aurretik zihoala kontsula haitz baten gainean odolez beteta eserita ikusi zuenean: «Luzio Emilio, jainkoek gaurko sarraskian errugabe bakar bezala ikusi behar duten hori, indar apurren bat geratzen zaizun bitartean eta neuk ere lagun bezala hartu eta babes zaitzakedan bitartean tori nire zaldi hau. Ez ezazu honako hau ondikozko borrokaldi bihur kontsul baten heriotzearekin; hori gabe ere bada aski negar eta dolumen».
2007
‎Formarik soilenean, gezur hori honako ustehonetan datza: haurrak eskuratzen dutenaren eraginpean badaude, ondorioztatubehar da eskuratu duten hori zuzeneko ikaskuntzaren eraginez gertatu dela. Baina, argi dago ez dutela nahitaez lotuta egon behar eragiten duen hori eskuratzeak etaikaskuntza zuzena izateak eskuratze mekanismoa.
‎Hasteko, idatz ezazu adituak bat datozen horretaz. Oro har, hasteko, adituek zalantzazkoa bihurtu ez duten horretaz izan litezke zure lehen hitzak. Aholku atzerakoia dela esango didazu.
2009
‎«Gazte independentistek uste dute EAJk Euskal Herriasaldu duela». Ohar hori bidali duten gazte independentistek hori uste dute, baina ezdakigu gazte independentista guztiek zer pentsatzen duten horretaz; badakigu, izanere, gazte independentista guztiek ez dutela hori pentsatzen. Zorrotz jokatuta, «gazte independentista batzuek» jarri genuke.
‎Transmisio abiaduraren balioespen horiekin aurreikus dezakegu zenbat denbora dugun fitxategi bat transmititzeko TCP erabiliz. Benetako transmisio abiadura aplikatuz, TCP konexioa irekitzeko emandako denbora gehitu genioke kalkulatutako denborari, konexio hori gure fitxategia transmititzeko esplizituki irekia izan bada, baita aplikazioaren komandoak bidaltzeko denbora ere (5 kapituluan ikusiko dugu nola egiten duten hori aplikazio batzuek). Demagun fitxategia jaisteko komando bakar bat bidali behar diola bezeroak zerbitzariari, eta horren erantzunarekin batera datuak bidaltzen hasiko dela zerbitzaria (horrela egiten da webaren kasuan).
2011
‎Aldiz, ikusteaz ari garenean, begiestetik haragoko maila intelektuala praktikatu dugula esaten dugu. Ohartu eta konturatu egin gara, ziurtatu egin dugu begiek ikusi duten hori zer den, zertan datzan haren funtsa. Ariketa intelektuala praktikatu dugu, deskodetu egin dugu begietatik hartu dugun sentsazio optikoa.
‎DSMko diagnosi irizpideak nortasun eskizoideari falta zaion horretan zentratzen dira. Nortasun normalekoek duten, baina nahaste eskizoidea dutenek ez duten hori azpimarratzen dute irizpide horiek. Nortasun normalari bereizgarri sail bat kentzen zaio (motibazioa, interes sexuala, pertsona arteko sentikortasuna, emozioak sentitzeko gaitasuna) eta nortasun eskizoidea agertzen da.
2012
‎Eta iritzi publikoa eratzean komunikabideek duten horren eragin handia aintzathartua, deigarriak bezain larriak dira euskarazko komunikabideen mugak etagabeziak, eskaintzan zein eskaeran; izan ere, aipatu berri ditugun iritzi publikoarenbaitako ahulezia horiek zuzentzea ezinezkoa izango da komunikazio egokirik gabe.
‎Leonor Zalabata ordezkari indigenak salatu du oraindik ere zurien arazo, balio, behar eta mundu ikuskerari lehentasuna ematen zaiela. Haren aburuz, indigenei ez zaie aukerarik eman eurena esplikatzeko, munduari zer nolako kontribuzioa egin diezaioketen erabakitzeko edota zer eskatzen duten horren truke plazaratzeko.
2014
‎Emakumeek, bestea diren neurrian, gizonek menderatu eta kontrolatu nahiduten hori irudikatzen dute edota gizonek izan nahi ez duten hori. Natura arrotz etamutuaren eta bere berdinen (subjektuen) arteko bitartekoa da emakumea.
2015
‎Periscopek bi milioi erabiltzaile inguru ditu egunean, eta, aplikazioa merkaturatu eta lau hilabetera, 10 milioitik gora erabiltzailek emana dute izena zuzeneko bideoak emateko aplikazio horretan. Halaxe jakinarazi du konpainiak berak (Twitterren jabetzapekoa da), eta zenbait estatistika argitaratu dituzte, mugarritzat hartzen duten hori ospatzeko (bbc.com, 2015eko abuztuaren 8a).
2017
‎Honek esan nahi du irakasle gaiek jaso duten ezagutza akademikoak inpaktu txikia duela hauek ikastetxeetan bizitako egoerekiko egiten dituzten interpretazioetan eta ondorioz egoera horien ebazpenean. Praktikan irakasleak, eta bereziki hasiberriak, gehiago zentratzen dira frustrazioa, beldurra eta noraeza bezalako sentimendu edo sentsazioak kontrolatzen unibertsitatean ikasi duten hori aplikatzen baino (Wideen et al., 1998).
‎Hitzen ulermena aztertzeko 7 eta 8 azpitestak ia goitik behera aldatu behar izan ditugueuskarazko tresnan. Azpitest horietan parte hartzaileek hitz bat entzun (7 azpitesta, hitzenahozko ulermena) edo irakurtzen (8 azpitesta, hitzen idatzizko ulermena) dute, eta aurkeztenzaizkien irudi horietatik entzun/ irakurri berri duten horri dagokiona hautatu behar dute. Irudizuzenarekin batera, beste hiru aurkezten dira:
2019
‎Alkateak eta apezpikuakjarritako oztopoak gainditu behar ditu Justizia egiteko eta berea dena defendatzeko. Bi pertsonaiakgizon langileak eta onak dira, benetan sinesten duten hori gogor defendatuz (Mason eta Foster, 2015). Kolyak bere arbasoen etxea defendatu nahi du, aberria, Errusiar herriaren sustraiak. Hondartzan ageridiren hezurrak Kolyak aurre egin behar dion Leviatanaren sinbolo dira, munstro boteretsu bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia