2019
|
|
Juliak uste dut ondo erantzuten diola aipatzen dudan euskal emakumearen paradigma berri horri. Egiatiak dira, benetakoak, egiten
|
duten
horretan sinesten dute. Uste dut Juliak osagarri horiek badituela" (Joxean Agirre, Gara,).
|
2021
|
|
" Eman behar denaz harago doaz batzuk. Batzuk zentratzen dira paper batean jartzen duena, eman behar
|
duten
hori ematen, eta beste batzuk hori gehiago garatzen edo modu erakargarriagoa erabiltzen literatura ikasteko. [...] Aurtengo irakasleak beste modu batera erakutsi digu literatura.
|
|
" Istorio bat istorio bat da norbaitek irakurtzen duen momentuan eta irakurle bakoitzak istorio desberdin bat eraikiko du bere baitan. Kanpotik, ostera, istorioen interpretazio zurrun eta hertsiak eskatzen dizkiegu bueltan, pentsamendu askea suntsituz eta, era honetan, umeei eta gazteei zeharka bada ere irakurri
|
duten
hori ulertu ez dutela esan diezaiekegu, beraien irakurketarekiko autoestimua jaitsiz, eta ondorioz, beste liburu bat hartzeko motibazioan hozka eginez". (GE4)
|
|
Konfiantzaren hari muturrari helduz, ikasleengan konfiantza handiagoa eduki litzatekeela argi ikusten du MIR1 ek ere, bere hitzetan," ikasleez ez garelako fidatzen, eta uste dut fidatu ginatekeela egiten duguna baino gehiago". Hots, haienganako konfiantza eta autoestimua indartzeaz aparte, jarrera paternalistak baztertuz eta haiekiko harreman simetrikoagoak eraikiz diotenari eta adierazten
|
duten
horri bestelako ikuspegi batez begiratzea. Izan ere, ikaslea ikas prozesuaren erdigunean jartzeak bestelako jarrerak eta harremanak eraikitzea eskatzen baitu.
|
|
Irudien edota ikus entzunezkoen kasuan bestela jokatzen dela uste du IE6k, eta erosoago sentitzen diren adierazpideak direnez, interpretaziorako tarte handiagoa dutela sinesten dute. Interpretazioaren zuzentasunaz edo egokitasunaz harago, ikasleek dakiten eta esperimentatu
|
duten
horren gainean pentsamendua eraikitzeko aukera eskaintzen du (IE6):
|
|
batetik, alfabetizazioari dagokionez, euren emozioak euskaraz izendatzeko behar den hiztegia izatea, eta, bestetik, hori heziketa literarioaren esparrura eramateko gai izatea. Bost laguni eskatuko diegu sentitu dutena, helarazi zaiena aintzat hartuta barruan
|
duten
hori modurik egokienean biltzen eta adierazten duen emozioa edo txartela hartzeko (EL). Banaka erakutsiko dute eta azaltzeko eta justifikatzeko aukera emango zaie.
|
|
Ikasleei ez bazaie aipuarekin lotutako beldur egoerarik bururatzen, geuk adibidetuko dugu. Beldur egoera eta nori oparituko lioketen pentsatzeko 2 minutu utziko dizkiegu, eta bukatzeko, 4 ikaslek partekatu egingo dute talde handian pentsatu
|
duten
hori. Beraiei emango diegu borondatez partekatzeko aukera, baina saiatuko gara beldur egoera desberdinak jasotzen dituzten ekarpenak biltzen.
|
|
Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. ...uspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura handirik ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta, oso kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko
|
duten
hori irakurri irakurtzen dutelako, liburuaren ohiko euskarrian ez eta beste helburu batzuekin bada ere (IEE1). Zaletasunaren kasuan, aldiz, pertzepzioa homogeneoagoa da eta, oro har, nerabezaroan literaturarekiko zaletasun handirik ez dagoela antzematen da.
|