Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2019
‎Juliak uste dut ondo erantzuten diola aipatzen dudan euskal emakumearen paradigma berri horri. Egiatiak dira, benetakoak, egiten duten horretan sinesten dute. Uste dut Juliak osagarri horiek badituela" (Joxean Agirre, Gara,).
2021
‎" Eman behar denaz harago doaz batzuk. Batzuk zentratzen dira paper batean jartzen duena, eman behar duten hori ematen, eta beste batzuk hori gehiago garatzen edo modu erakargarriagoa erabiltzen literatura ikasteko. [...] Aurtengo irakasleak beste modu batera erakutsi digu literatura.
‎" Istorio bat istorio bat da norbaitek irakurtzen duen momentuan eta irakurle bakoitzak istorio desberdin bat eraikiko du bere baitan. Kanpotik, ostera, istorioen interpretazio zurrun eta hertsiak eskatzen dizkiegu bueltan, pentsamendu askea suntsituz eta, era honetan, umeei eta gazteei zeharka bada ere irakurri duten hori ulertu ez dutela esan diezaiekegu, beraien irakurketarekiko autoestimua jaitsiz, eta ondorioz, beste liburu bat hartzeko motibazioan hozka eginez". (GE4)
‎Konfiantzaren hari muturrari helduz, ikasleengan konfiantza handiagoa eduki litzatekeela argi ikusten du MIR1 ek ere, bere hitzetan," ikasleez ez garelako fidatzen, eta uste dut fidatu ginatekeela egiten duguna baino gehiago". Hots, haienganako konfiantza eta autoestimua indartzeaz aparte, jarrera paternalistak baztertuz eta haiekiko harreman simetrikoagoak eraikiz diotenari eta adierazten duten horri bestelako ikuspegi batez begiratzea. Izan ere, ikaslea ikas prozesuaren erdigunean jartzeak bestelako jarrerak eta harremanak eraikitzea eskatzen baitu.
‎Irudien edota ikus entzunezkoen kasuan bestela jokatzen dela uste du IE6k, eta erosoago sentitzen diren adierazpideak direnez, interpretaziorako tarte handiagoa dutela sinesten dute. Interpretazioaren zuzentasunaz edo egokitasunaz harago, ikasleek dakiten eta esperimentatu duten horren gainean pentsamendua eraikitzeko aukera eskaintzen du (IE6):
‎batetik, alfabetizazioari dagokionez, euren emozioak euskaraz izendatzeko behar den hiztegia izatea, eta, bestetik, hori heziketa literarioaren esparrura eramateko gai izatea. Bost laguni eskatuko diegu sentitu dutena, helarazi zaiena aintzat hartuta barruan duten hori modurik egokienean biltzen eta adierazten duen emozioa edo txartela hartzeko (EL). Banaka erakutsiko dute eta azaltzeko eta justifikatzeko aukera emango zaie.
‎Ikasleei ez bazaie aipuarekin lotutako beldur egoerarik bururatzen, geuk adibidetuko dugu. Beldur egoera eta nori oparituko lioketen pentsatzeko 2 minutu utziko dizkiegu, eta bukatzeko, 4 ikaslek partekatu egingo dute talde handian pentsatu duten hori. Beraiei emango diegu borondatez partekatzeko aukera, baina saiatuko gara beldur egoera desberdinak jasotzen dituzten ekarpenak biltzen.
‎Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. ...uspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura handirik ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta, oso kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko duten hori irakurri irakurtzen dutelako, liburuaren ohiko euskarrian ez eta beste helburu batzuekin bada ere (IEE1). Zaletasunaren kasuan, aldiz, pertzepzioa homogeneoagoa da eta, oro har, nerabezaroan literaturarekiko zaletasun handirik ez dagoela antzematen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia