2004
|
|
Izan ere, egun Euskal Herrian eragina
|
duten
hezkuntza sistemetarik batek ere ez du ofizialki helburu nazional adoktrinatzailerik adierazten helburu gisa (ez EAEkoak, ez Nafarroakoak, ez espainolak, ez frantsesak). Hortaz, mesfidantza susmo batean oinarritzen da, hots, helburu nazionalizatzaileak jarreren inguruko adierazpenetan barik, atzetik?
|
2008
|
|
Gainerakoak 6.000 ikasle baino gehiago hartzen ditu, Espainiako Hezkuntza Ministerioak homologatuak eta Alemaniako Errepublika Federaleko (KMK) Kultura eta Hezkuntza Ministroen Konferentziak ofizialki onartutakoak dira, eta horien ikuskaritzaren mende daude. Ikastetxe hauek Alemanian
|
duten
hezkuntza sistemak honako hauek biltzen ditu: Haur Hezkuntza (Kindergarten), 3 eta 5 urte bitartekoak, Lehen Hezkuntza (Grundschule), 6 eta 9 urte bitarteko lau ikasturte eta Bigarren Hezkuntza, 10 eta 17 urte bitarteko zortzi, Bigarren Hezkuntzan egituratuak (5 mailatik 10.era) eta II. Bigarren Hezkuntza (11 eta 12 ikasturteak), eta hurrengo ikasturteak), eta hurrengo ikasturteak, eta hurrengo ikasturteak, eta hurrengo ikasturteak.
|
2013
|
|
(33) T: Ez, ez, ez, ez, da aber// gu hasten gare// materia da// gertuagotik dagoen/ osea ikasleengandik gertuago egon ahal dan// ba hezkuntza sistema batetik/ bizi izan
|
duten
hezkuntza sistema horretatik abiatzen gare/ bai?/ aldi berean eh, ez da bakarrik bizi izan dutela baizik eta aurreko materia baten horretaz be hitz egin dute euskeraz, ordun/ gu lehenengoko sekuentzian egiten duguna da// hori berrartu ingelesez?
|
|
PPren gehiengo absolutuak ahalbidetuta, Espainiako Estatuan ezarri nahi
|
duten
hezkuntza sistemak kezkatuta eta asaldatuta ditu Euskal Herrian arloko eragile gehienak eta Azpeitiko ikastetxeak ere bai. LOMCE legearen aurrean dituzten kezkak jakin eta zernola eragingo dien jakite aldera, Azpeitiko Ikastola Ikasberri Kooperatibako Aitor Unanuerekin, Azpeitiko Ikastola Karmelo Etxegaraiko Begoña Sarasuarekin, Iraurgi Ikastetxeko Maje Agirrerekin eta Urola Ikastola BHIko Alberto Izagirrerekin hitz egin du Uztarriak.
|
2016
|
|
Gazte direnean,
|
duten
hezkuntza sistema gogor eta konpetitiboa dela eta, beraien artean lehiatzera bultzatuta ikusten dute bere burua. Bestalde, heldutasunera heldu ondoren, lanean ere ordu piloa jarduten dute.
|
|
Asko daukagu egiteko, eta esango nuke ez goazela bide onetik. Orain asmatu
|
duten
hezkuntza sistemak ez du laguntzen, esaterako: Historia eta filosofia curriculumetik kanpo uzten duen sistema batean ezin dugu espero Nietzsche edo Kant-en parekorik sortzerik.
|
2018
|
|
Administrazioaren eta erakunde gehienen diskurtso politikoki zuzenek ezkutatzen
|
duten
Hezkuntza sistemako porrotak ondorioak ateratzeko balio behar liguke. Ikusi dugu, ereduko/ ikastoletako haurrek euskaraz jardun dezaten nahi badugu, herriko/ eskualdeko aisialdia, hizkuntza paisaia, euskararen inguruko diskurtsoa, merkataritza, eta abar landu beharra dagoela, baina inoiz gutxitan gertatzen da hori.
|
|
adibidez, hezkuntza sareen arteko zatiketa eta hezkuntzari loturiko eginkizun anitzak. Baina, zailtasun nagusia, batez ere, da eredu berri horren antolaketa estatuek eta botere autonomikoak zehaztu
|
duten
hezkuntza sistemari ez zaiola egokitzen. Azkenik, hezkuntza egitasmo hori gizartearen antolakuntza orokor berria eraikitzea eskatzen ari da, garatu dadin.
|
2021
|
|
Izan ere, herri administrazioek bermatu egin behar dute herritarrek bi hizkuntza ofizialetako edozein erabiltzeko duten eskubidea, bai eta hizkuntza horien ezagutza bermatuko duten hizkuntza politikak gauzatzekoa ere. Esparru horretan ere esperientzia handia dugu hizkuntza koofizialen normalizazioan eta hizkuntza horiek ikastea bermatuko
|
duten
hezkuntza sistemak sustatzen.
|
|
Alabaina, badira hezkuntza maila oinarrizkoetan, baliabide birtual zehatzez gain, UH gune
|
duten
hezkuntza sistemei buruzkoak ere. Horietarik, aipatzekoak dira, batetik, 12 urtera bitarteko UH eredua hizpide dutenak (Moore Adams et al. 2016) eta lurralde zehatzetan espresuki garaturiko eredu zehatzei erreferentzia egiten dietenak (Gemin et al., 2015); bertzetik, anitz dira etxe hezkuntza ereduan edo eskola birtual/ zibereskoletako ereduan sakontzen dutenak (Barbour, 2017).
|
2022
|
|
" Izan ere, herri administrazioek bermatu egin behar dute herritarrek bi hizkuntza ofizialetako edozein erabiltzeko duten eskubidea, bai eta hizkuntza horien ezagutza bermatuko duten hizkuntza politikak gauzatzekoa ere. Esparru horretan ere esperientzia handia dugu hizkuntza koofizialen normalizazioan eta hizkuntza horiek ikastea bermatuko
|
duten
hezkuntza sistemak sustatzen".
|