Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2004
‎Izan ere, egun Euskal Herrian eragina duten hezkuntza sistemetarik batek ere ez du ofizialki helburu nazional adoktrinatzailerik adierazten helburu gisa (ez EAEkoak, ez Nafarroakoak, ez espainolak, ez frantsesak). Hortaz, mesfidantza susmo batean oinarritzen da, hots, helburu nazionalizatzaileak jarreren inguruko adierazpenetan barik, atzetik?
2008
‎Gainerakoak 6.000 ikasle baino gehiago hartzen ditu, Espainiako Hezkuntza Ministerioak homologatuak eta Alemaniako Errepublika Federaleko (KMK) Kultura eta Hezkuntza Ministroen Konferentziak ofizialki onartutakoak dira, eta horien ikuskaritzaren mende daude. Ikastetxe hauek Alemanian duten hezkuntza sistemak honako hauek biltzen ditu: Haur Hezkuntza (Kindergarten), 3 eta 5 urte bitartekoak, Lehen Hezkuntza (Grundschule), 6 eta 9 urte bitarteko lau ikasturte eta Bigarren Hezkuntza, 10 eta 17 urte bitarteko zortzi, Bigarren Hezkuntzan egituratuak (5 mailatik 10.era) eta II. Bigarren Hezkuntza (11 eta 12 ikasturteak), eta hurrengo ikasturteak), eta hurrengo ikasturteak, eta hurrengo ikasturteak, eta hurrengo ikasturteak.
2013
‎(33) T: Ez, ez, ez, ez, da aber// gu hasten gare// materia da// gertuagotik dagoen/ osea ikasleengandik gertuago egon ahal dan// ba hezkuntza sistema batetik/ bizi izan duten hezkuntza sistema horretatik abiatzen gare/ bai?/ aldi berean eh, ez da bakarrik bizi izan dutela baizik eta aurreko materia baten horretaz be hitz egin dute euskeraz, ordun/ gu lehenengoko sekuentzian egiten duguna da// hori berrartu ingelesez?
‎PPren gehiengo absolutuak ahalbidetuta, Espainiako Estatuan ezarri nahi duten hezkuntza sistemak kezkatuta eta asaldatuta ditu Euskal Herrian arloko eragile gehienak eta Azpeitiko ikastetxeak ere bai. LOMCE legearen aurrean dituzten kezkak jakin eta zernola eragingo dien jakite aldera, Azpeitiko Ikastola Ikasberri Kooperatibako Aitor Unanuerekin, Azpeitiko Ikastola Karmelo Etxegaraiko Begoña Sarasuarekin, Iraurgi Ikastetxeko Maje Agirrerekin eta Urola Ikastola BHIko Alberto Izagirrerekin hitz egin du Uztarriak.
2016
‎Gazte direnean, duten hezkuntza sistema gogor eta konpetitiboa dela eta, beraien artean lehiatzera bultzatuta ikusten dute bere burua. Bestalde, heldutasunera heldu ondoren, lanean ere ordu piloa jarduten dute.
‎Asko daukagu egiteko, eta esango nuke ez goazela bide onetik. Orain asmatu duten hezkuntza sistemak ez du laguntzen, esaterako: Historia eta filosofia curriculumetik kanpo uzten duen sistema batean ezin dugu espero Nietzsche edo Kant-en parekorik sortzerik.
2018
‎Administrazioaren eta erakunde gehienen diskurtso politikoki zuzenek ezkutatzen duten Hezkuntza sistemako porrotak ondorioak ateratzeko balio behar liguke. Ikusi dugu, ereduko/ ikastoletako haurrek euskaraz jardun dezaten nahi badugu, herriko/ eskualdeko aisialdia, hizkuntza paisaia, euskararen inguruko diskurtsoa, merkataritza, eta abar landu beharra dagoela, baina inoiz gutxitan gertatzen da hori.
‎adibidez, hezkuntza sareen arteko zatiketa eta hezkuntzari loturiko eginkizun anitzak. Baina, zailtasun nagusia, batez ere, da eredu berri horren antolaketa estatuek eta botere autonomikoak zehaztu duten hezkuntza sistemari ez zaiola egokitzen. Azkenik, hezkuntza egitasmo hori gizartearen antolakuntza orokor berria eraikitzea eskatzen ari da, garatu dadin.
2021
‎Izan ere, herri administrazioek bermatu egin behar dute herritarrek bi hizkuntza ofizialetako edozein erabiltzeko duten eskubidea, bai eta hizkuntza horien ezagutza bermatuko duten hizkuntza politikak gauzatzekoa ere. Esparru horretan ere esperientzia handia dugu hizkuntza koofizialen normalizazioan eta hizkuntza horiek ikastea bermatuko duten hezkuntza sistemak sustatzen.
‎Alabaina, badira hezkuntza maila oinarrizkoetan, baliabide birtual zehatzez gain, UH gune duten hezkuntza sistemei buruzkoak ere. Horietarik, aipatzekoak dira, batetik, 12 urtera bitarteko UH eredua hizpide dutenak (Moore Adams et al. 2016) eta lurralde zehatzetan espresuki garaturiko eredu zehatzei erreferentzia egiten dietenak (Gemin et al., 2015); bertzetik, anitz dira etxe hezkuntza ereduan edo eskola birtual/ zibereskoletako ereduan sakontzen dutenak (Barbour, 2017).
2022
‎" Izan ere, herri administrazioek bermatu egin behar dute herritarrek bi hizkuntza ofizialetako edozein erabiltzeko duten eskubidea, bai eta hizkuntza horien ezagutza bermatuko duten hizkuntza politikak gauzatzekoa ere. Esparru horretan ere esperientzia handia dugu hizkuntza koofizialen normalizazioan eta hizkuntza horiek ikastea bermatuko duten hezkuntza sistemak sustatzen".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia