2008
|
|
Ez du izaten nagusitasun garbirik eskuetariko batek, lateralizazio edo definizio ahula dute, edo errespetatu ez den ezkertasuna. Anbidestrismoa
|
duten
haurrek bi eskuak erabiltzen dituzte idazteko, bereizketarik gabe; makala da idazkera, modu desegokian heltzen diote arkatzari eta alderantzizko zentzuan egiten dituzte kiribilak. Ezkertasun ukatua dutenek ispilu idazkera egiten dute:
|
2011
|
|
Izan ere, aurkeztu duten eredua adituen esanei entzun gabe egin dute, valentzieraren eta gazteleraren desoreka kontutan hartu gabe. Horregatik, dekretua bertan behera uztea eskatzen diegu.Zeintzuk dira gaur egun indarrean dauden hezkuntza ereduen emaitzak. Valentzierazko ereduan ikasten
|
duten
haurrek bi hizkuntza ofizialak ongi menperatzen dituzte, eta hori Generalitateko Valentzieraren Kalitatearen Institutuak eginiko ikerketek diote. Programa hori baita benetan elebitasuna bermatzen duen bakarra.
|
|
Baina guztiz kontrakoa gertatzen da: hiru urte bete baino lehen hizkuntza bat baino gehiagorekin harreman naturala
|
duten
haurrek bi hizkuntzak hartzen dituzte lehenengo hizkuntza gisa, eta elebidun bihurtzen dira. Horrek, hezkuntza eta hizkuntza prozesua ez hondatzeaz gain, elebitasun goiztiarraren abantaila kognitibo eta linguistikoak ematen ditu.
|
2012
|
|
Beraz, haurrek hizkuntza —kodea— ez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte. Sozializazio elebiduna izan
|
duten
haurrek bi hizkuntzak ikastearekin batera bi kodeak nola erabili, non, norekin eta zertarako, bi kodeak noiz bereizi eta noiz nahasi ere ikasten dute (Luykx 2003: 41). hizkuntza sozializazioaren gaineko ikerketek egin duten ekarpen handienetako bat eguneroko bizitzari aitortu dioten garrantzia da:
|
2013
|
|
Gaixotasuna pasatu ez
|
duten
haurrek bi dosi hartuko dituzte.
|
2016
|
|
Beraz, haurrek hizkuntza –kodea– ez ezik hizkuntza erabiltzeko gizarte arauak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte. Sozializazio elebiduna izan
|
duten
haurrek bi hizkuntzak ikastearekin batera bi kodeak nola erabili, non, norekin eta zertarako, bi kodeak noiz bereizi eta noiz nahasi ere ikasten dute (Luykx, 2003: 41)".
|
2018
|
|
Beraz, haurrek hizkuntza —kodea— ez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte. Sozializazio elebiduna izan
|
duten
haurrek bi hizkuntzak ikastearekin batera bi kodeak nola erabili, non, norekin eta zertarako, bi kodeak noiz bereizi eta noiz nahasi ere ikasten dute".
|
2020
|
|
Azterketa horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte(...) Hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta egoera horietan parte hartuta(...) Beraz, haurrek hizkuntza kodeaez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte. Sozializazio elebiduna izan
|
duten
haurrek bi hizkuntzak ikastearekin batera bi kodeak nola erabili, non, norekin eta zertarako, bi
|