2007
|
|
• Jarduera hauetako askotan ikasle talde hutsak izan ditugu, edo esporadikoak izan dira. Ondorioz, zailtasunak egoten dira euskara erabiltzen
|
duten
harreman sareak finkatzeko eta zabaltzeko, edo euskararentzako esparru jarraiak finkatzeko. Era berean, ikasle askoren bizimoduan ikas esperientziak edo une bereziak izan dira, gerora norberaren bizitzan integratzeko zailak suertatzen direnak.
|
2011
|
|
d) hizkuntzari bizirik eutsiko badiogu, lehentasunezko atentzioa zor diegu ama hizkuntza (eta, beste maila batean, eskolari eskerrak eskuratutako L2 euskara) belaunez belaun transmititzea bermatzen duten lekuei: hasi haurren eta neska mutilen sozializazio gune ukaezin diren familia auzo lagunarte hurbilei eta, goraxeagoko perspektiban, bereziki (baina ez soilik) arnasguneei eta, oro har, euskaldunok euskaldunokin maiz eta sendo euskaraz jarduteko aukera faktikoa (zenbaitetan komenentzia, inoiz beharra) pizten
|
duten
harreman sareei: hitzezkoei eta idatzizkoei, aurrez aurrekoei eta, teknologia berriak lagun, arartekodunei. gizartearen bilakaera globalean eragile ohargarri diren prozedurei (tartean, perspektiba makrora itzuliz begiak, hainbat transformazio demografiko, ekonotekniko, soziokultural eta politiko operatibori) lehentasunezko atentzioa zor diegu orobat. ezin gara goi mailako plano horretan bakarrik mugitu, ordea. e) Lehentasuna lehentasun da, hemen eta nonahi.
|
|
Horrela, dinamika instituzionalen bidezko mugimendu sozialen sustapenak, lehen ere aipatu dugun gizartearen ahalmenen garapena bideratzea erraztuko du, benetan integratzailea den garapen prozesua ahalbidetuz. Dinamika honek tokiko demokraziaren aberastasuna eta berau osatzen
|
duten
harremanen sarea indartzea ekarriko luke (Moulaert eta Nussbaumer, 2008).
|
|
Areago, sozialki berritzailea den kulturaren zabaltzean, lurraldeak berak du eragile papera. Azken finean, ezinezkoa zaigu pertsona eta erakundeak sortu eta garatu diren lurraldeak alboratzea, lurraldea bera baita askotariko eragileek beren jarduera garatzen
|
duten
harreman sarea.
|
2012
|
|
Hizkeraren aldaketa ttikia izatearen azken arrazoi gisa adieraziko dugu Goizuetan gazteek
|
duten
harreman sare estua. Nahiz eta kanpora jo ikastera edo lanera, gehien gehienek herrian kuadrila dute eta harremana mantentzen dute haiekin.
|
2014
|
|
indibiduoa hau da, nazioa hori da, nazionalismoa beti hauxe da. Zerbaiten errealitatea hura biltzen
|
duten
harreman sare ezberdinek ezberdinki ematen dihardutena da. Egon, ez norbanakorik eta ez komunitaterik dago; bata zein bestea eraiki egin behar dira, eta hori da gizon emakumeak hautematearekin, hizkuntzarekin, zientziekin, praxiarekin beti egiten diharduena.
|
2018
|
|
Gorputz indibidualetatik harago, elkarreraginaz hitz egiten du Mari Luz Esteban antropologoak," gorputzartekotasunaz". Ikastaldeak eta nik besteekin eta besteek nirekin
|
duten
harreman sareak duen garrantziaz, ikas prozesuan.
|
2019
|
|
Eguneroko bizimoduan erdara nagusi[...] den ingurumenetan (normalean kalegiroan) euskal gotorleku izatera iristen da[...] bereziki, EAEko (eta, zein bere neurrian, Nafarroako eta Iparraldeko) eskola mundua. [...] Baina ez dira arnasgune, eta ezin dira izan.
|
duten
harreman sare zabal etengabeak instantzia horietatik kanpora daude nagusiki; hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipenaren kate luzea (35 urtera artekoa) instantzia horiek baino jardun gune zabal eta basikoagoetan oinarritzen, hezurmamitzen, elikatzen, osatzen eta garatzen da hiztun elkarte osasuntsu orotan. eguneroko bizimoduan erdara nagusi (zenbaitetan jaun eta jabe) den ingurumenetan (normale... horrelakoa da, bereziki, eaeko (eta, zein bere neurrian, Nafarroako eta Iparraldeko) eskola mundua. garrantzi ohargarria dute instantzia horiek, dudarik apurrena ez dago horretan, euskara indarberritzeko. ezin baztertuzkoak dira, bakoitza bere alorrean eta bere heinean, euskal hiztun talde askori bizirik eusteko eta beren eguneroko harreman sareak nabarmen indartzeko. arnasgune gehienen eta bestelako ingurumen askoren osagai sendo eta balios dira hortaz, sarri, gotorleku horiek; hala dira, bereziki, eskola esparrua eta beste zenbait ingurumen soziofuntzional.
|
2020
|
|
Azkenik, esan behar da testuinguru guztietan ez duela eragin bera programa honek. Argi geratu da, batez ere, osasun zientzietako eta arkitekturako irakasleek zailtasun handiak izan dituztela programan ikasia aplikatzeko orduan, eta, bereziki arkitekturan, oso zaila dela irakaskuntza eraldatuko
|
duten
harreman sareak sortzea. Horrekin ondoriozta daiteke komenigarria litzatekeela iRAKER programa gehiago egokitzea bertan parte hartzen duen irakaslearen testuingurura, horrela irakasle horiek ikasitakoa errazago egokitu dezaten beren egunerokotasunera.
|
2022
|
|
Alde batetik, unibertsitateek eskualdearen garapenean eta berrikuntza eta tokiko ekonomia lantzearen garrantzian jarri behar dute arreta. Beste alde batetik, nazioartekotze eskaerak daude, kanpo finantzaketa lortzearen beharra, ingelesa hizkuntza frankoa
|
duten
harreman sareak izatearen garrantzia eta deslokalizazioa. Erakundeak badaki tokiko hizkuntzetan egindako lanek ez dutela ikusgarritasun estrategikorik eta bikaintasun akademikoa lortzeko modua ezagutza ahalik eta jende gehienarengana hel dadin lortzea dela (Benneworth; Fitjar 2019).
|
2023
|
|
Elite horretara ailegatu nahi izatea, lanpostu bat lortzeko enpresa pribatuekin unibertsitate pribatuek
|
duten
harreman sarea baliatzea edota publikoan sartzeko aukerarik izan ez eta pribatura jotzea horretarako diru eta baliabideak dituenak, jakina izan daitezke unibertsitate pribatua hautatzeko arrazoiak, baina sakonean gizartean errotuta dagoen sinesmen bati ere erantzuten dio sarri: " Ordaintzen baduzu, hezkuntza kalitatezkoagoa ordaintzen ari zarela, diskurtso hori hedatu da eta intuitiboki hala dugu barneratuta; pribatua izate hutsagatik izen ona eta prestigioa bermatua du, eta pena da, batzuek nahiago dutelako 7.000 euro ordaindu ez dakit nongo unibertsitatean online ikasteko, aurrez aurreko ikasketak unibertsitatean jaso ordez uste du Lopez Mugartzak.
|
|
Gero, Saioak eta Iraiak
|
duten
harreman sareari esker, hainbat akademiarekin hitz egin genuen. Handicap handia izan genuen, Seulen baikeunden, Hego Korean.
|