Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎• Jarduera hauetako askotan ikasle talde hutsak izan ditugu, edo esporadikoak izan dira. Ondorioz, zailtasunak egoten dira euskara erabiltzen duten harreman sareak finkatzeko eta zabaltzeko, edo euskararentzako esparru jarraiak finkatzeko. Era berean, ikasle askoren bizimoduan ikas esperientziak edo une bereziak izan dira, gerora norberaren bizitzan integratzeko zailak suertatzen direnak.
2011
‎d) hizkuntzari bizirik eutsiko badiogu, lehentasunezko atentzioa zor diegu ama hizkuntza (eta, beste maila batean, eskolari eskerrak eskuratutako L2 euskara) belaunez belaun transmititzea bermatzen duten lekuei: hasi haurren eta neska mutilen sozializazio gune ukaezin diren familia auzo lagunarte hurbilei eta, goraxeagoko perspektiban, bereziki (baina ez soilik) arnasguneei eta, oro har, euskaldunok euskaldunokin maiz eta sendo euskaraz jarduteko aukera faktikoa (zenbaitetan komenentzia, inoiz beharra) pizten duten harreman sareei: hitzezkoei eta idatzizkoei, aurrez aurrekoei eta, teknologia berriak lagun, arartekodunei. gizartearen bilakaera globalean eragile ohargarri diren prozedurei (tartean, perspektiba makrora itzuliz begiak, hainbat transformazio demografiko, ekonotekniko, soziokultural eta politiko operatibori) lehentasunezko atentzioa zor diegu orobat. ezin gara goi mailako plano horretan bakarrik mugitu, ordea. e) Lehentasuna lehentasun da, hemen eta nonahi.
‎Horrela, dinamika instituzionalen bidezko mugimendu sozialen sustapenak, lehen ere aipatu dugun gizartearen ahalmenen garapena bideratzea erraztuko du, benetan integratzailea den garapen prozesua ahalbidetuz. Dinamika honek tokiko demokraziaren aberastasuna eta berau osatzen duten harremanen sarea indartzea ekarriko luke (Moulaert eta Nussbaumer, 2008).
‎Areago, sozialki berritzailea den kulturaren zabaltzean, lurraldeak berak du eragile papera. Azken finean, ezinezkoa zaigu pertsona eta erakundeak sortu eta garatu diren lurraldeak alboratzea, lurraldea bera baita askotariko eragileek beren jarduera garatzen duten harreman sarea.
2012
‎Hizkeraren aldaketa ttikia izatearen azken arrazoi gisa adieraziko dugu Goizuetan gazteek duten harreman sare estua. Nahiz eta kanpora jo ikastera edo lanera, gehien gehienek herrian kuadrila dute eta harremana mantentzen dute haiekin.
2014
‎indibiduoa hau da, nazioa hori da, nazionalismoa beti hauxe da. Zerbaiten errealitatea hura biltzen duten harreman sare ezberdinek ezberdinki ematen dihardutena da. Egon, ez norbanakorik eta ez komunitaterik dago; bata zein bestea eraiki egin behar dira, eta hori da gizon emakumeak hautematearekin, hizkuntzarekin, zientziekin, praxiarekin beti egiten diharduena.
2018
‎Gorputz indibidualetatik harago, elkarreraginaz hitz egiten du Mari Luz Esteban antropologoak," gorputzartekotasunaz". Ikastaldeak eta nik besteekin eta besteek nirekin duten harreman sareak duen garrantziaz, ikas prozesuan.
2019
‎Eguneroko bizimoduan erdara nagusi[...] den ingurumenetan (normalean kalegiroan) euskal gotorleku izatera iristen da[...] bereziki, EAEko (eta, zein bere neurrian, Nafarroako eta Iparraldeko) eskola mundua. [...] Baina ez dira arnasgune, eta ezin dira izan. duten harreman sare zabal etengabeak instantzia horietatik kanpora daude nagusiki; hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipenaren kate luzea (35 urtera artekoa) instantzia horiek baino jardun gune zabal eta basikoagoetan oinarritzen, hezurmamitzen, elikatzen, osatzen eta garatzen da hiztun elkarte osasuntsu orotan. eguneroko bizimoduan erdara nagusi (zenbaitetan jaun eta jabe) den ingurumenetan (normale... horrelakoa da, bereziki, eaeko (eta, zein bere neurrian, Nafarroako eta Iparraldeko) eskola mundua. garrantzi ohargarria dute instantzia horiek, dudarik apurrena ez dago horretan, euskara indarberritzeko. ezin baztertuzkoak dira, bakoitza bere alorrean eta bere heinean, euskal hiztun talde askori bizirik eusteko eta beren eguneroko harreman sareak nabarmen indartzeko. arnasgune gehienen eta bestelako ingurumen askoren osagai sendo eta balios dira hortaz, sarri, gotorleku horiek; hala dira, bereziki, eskola esparrua eta beste zenbait ingurumen soziofuntzional.
2020
‎Azkenik, esan behar da testuinguru guztietan ez duela eragin bera programa honek. Argi geratu da, batez ere, osasun zientzietako eta arkitekturako irakasleek zailtasun handiak izan dituztela programan ikasia aplikatzeko orduan, eta, bereziki arkitekturan, oso zaila dela irakaskuntza eraldatuko duten harreman sareak sortzea. Horrekin ondoriozta daiteke komenigarria litzatekeela iRAKER programa gehiago egokitzea bertan parte hartzen duen irakaslearen testuingurura, horrela irakasle horiek ikasitakoa errazago egokitu dezaten beren egunerokotasunera.
2022
‎Alde batetik, unibertsitateek eskualdearen garapenean eta berrikuntza eta tokiko ekonomia lantzearen garrantzian jarri behar dute arreta. Beste alde batetik, nazioartekotze eskaerak daude, kanpo finantzaketa lortzearen beharra, ingelesa hizkuntza frankoa duten harreman sareak izatearen garrantzia eta deslokalizazioa. Erakundeak badaki tokiko hizkuntzetan egindako lanek ez dutela ikusgarritasun estrategikorik eta bikaintasun akademikoa lortzeko modua ezagutza ahalik eta jende gehienarengana hel dadin lortzea dela (Benneworth; Fitjar 2019).
2023
‎Elite horretara ailegatu nahi izatea, lanpostu bat lortzeko enpresa pribatuekin unibertsitate pribatuek duten harreman sarea baliatzea edota publikoan sartzeko aukerarik izan ez eta pribatura jotzea horretarako diru eta baliabideak dituenak, jakina izan daitezke unibertsitate pribatua hautatzeko arrazoiak, baina sakonean gizartean errotuta dagoen sinesmen bati ere erantzuten dio sarri: " Ordaintzen baduzu, hezkuntza kalitatezkoagoa ordaintzen ari zarela, diskurtso hori hedatu da eta intuitiboki hala dugu barneratuta; pribatua izate hutsagatik izen ona eta prestigioa bermatua du, eta pena da, batzuek nahiago dutelako 7.000 euro ordaindu ez dakit nongo unibertsitatean online ikasteko, aurrez aurreko ikasketak unibertsitatean jaso ordez uste du Lopez Mugartzak.
‎Gero, Saioak eta Iraiak duten harreman sareari esker, hainbat akademiarekin hitz egin genuen. Handicap handia izan genuen, Seulen baikeunden, Hego Korean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia