2015
|
|
Sistema demokratikoaren diskurtso publikoak argi eta garbi eskatzen dio gizabanako orori munduak nola funtzionatzen duen jakiteko esfortzuren bat baina, paradoxikoa dirudien arren, holako esfortzurik egin nahi ez duten ale nagiak ekoiztea du xede, erosotasunean bizi eta gozamenean pentsatzen
|
duten
gizabanako ase ezinak. Askea denaren ilusiopean, espazio uzten dio sistema demokratikoak gizabanakoari berez erakundeari edo sistemari lotu dadin.
|
|
Irudi irrealak sortzen ditu, emozioak eskaintzen ditu, erreala alde batera utz dadin. Demokrazia honek liluratu daitezkeen gizabanako orokor, abstraktu eta unibertsalak nahi ditu, mundua nahi bezala eraiki dezaketelako ilusioa bizirik
|
duten
gizabanako despolitizatuak. " Egon lasai, hau baita mundu posibleen artean hoberena!
|
2017
|
|
gizabanako aske eta sortzaileez osaturiko gizartea nahi dugu? Ala BPGa potolotuko
|
duten
gizabanako mendekoen gizarte bat. Gure aburuz, lehenengoa da bidea, haren araberakoa luke izan hezkuntzak.
|
|
Hezkuntzak berezko balioa izan behar du, heziketa formala —kategorikoa eta a prioristikoaizan behar du; hots, ez da belaunaldi bakoitzaren baldintzetara egokitzen ibili behar, ezta helburu jakin bat dutenentzat soilik balio behar, berez izan behar baitu zentzua. Hitz gutxitan, Gramscik esan bezala, kontzientzia kritikoa garatu eta ezjakintasunetik atera behar ditugu ume eta gazteak, testuingurua bat ala bestea izan; hots, Suchodolskiren ildotik, gizabanako baliagarriak (ez ekonomikoki) trebatu, geroak ekarri behar dituen arazo berriei ebazpen edo konponbide berriak asmatzeko gai izan behar
|
duten
gizabanako malguak: artistak.
|
2021
|
|
Modu batean edo bestean, horren berezi direla uste
|
duten
gizabanako pasibo eta kaskarrek, benetan bereizten saiatu arren, irudi ideal batek determinaturik daude prozesuaren hasieratik. Zenonen paradoxa ezagunean bezala, ume eta nerabeak eskolan zehar mugitzen direla dirudi, benetan mugitzen ez direnean.
|
|
Nietzsche, Lacan, Wittgenstein, Bourdieu edo Foucault bezalako pentsalariek originala izateko eta gatibutza modernoetatik askatzeko moduak bilatu zituzten arren, Hipermodernitateak jarraitzen du antropotekniken erabilerari loturik. Zentzu horretan, eskola hipermodernoa ordena edo ritusa babestu eta betikotuko
|
duten
gizabanakoak ekoiztea helburu duen instituzioa da, inolaz ere gizabanako autonomo eta askeak sortzekoa. Horrenbestez, umeak eta nerabeak zuzentzeko zenbat eta gehiago saiatu, orduan eta zurrunagoa da ortopedagogia, orduan eta handiagoa atrofia.
|
|
Chomskyk ohartarazi bezala, benetako galdera erreala honakoa da: zer nahiago dugu, gizabanako aske eta sortzailez osaturiko gizartea edo gizartearen BPG handituko
|
duten
gizabanako subordinatuena. Zoriontasunaren paradigmak gizarte aske eta sortzailea aldarrikatu ohi duen arren, praktikan subordinazioa eta ordena bilatzen jarraitzen du.
|
2023
|
|
Administrazioa ahalik eta txikiena da hedaduran eta garrantzian. Ideiarik ez
|
duten
gizabanakoak, kontzentratzeko gauza ez direnak, ez dira gustura sentituko Institutuan.
|