2003
|
|
Nafar gehienak erdaldun elebakarrak dira eta euskararen ezagutza eskatzeak euskaraz mintzatzen ez den oro baztertzen du. Horregatik berriz onartu
|
duten
Foru Dekretua zorrotz eta eztabaidaezina da erakundeen irudi elebakarrari dagokionez, eta Administrazioarekiko harremanak euskaraz egin ahal izatea oztopoz jositako bide bihurtu da.
|
2006
|
|
Hiribilduak puntu beltzez ageri dira markatuak eta izena daramate idatzirik eta alboan fundazio data parentesi artean (ezaguna denean legendak dioskunez). Lauki bat karratu baten barruan markaturik daramatenak besteetara hedatuko
|
duten
forua jasotako hiribilduak dira (izena, gainera, letra larriz daukate), legendaren arabera, hasierako zentrua, k [sic], eta familia bakoitzak kolore bat darama (Euskal Herritik kanpora emandako foruak direnean, gero Euskal Herrian hedapen foku berri bat sortu badute, hiribildu horren puntua ere foruaren familiaren kolorez markatuta dago, puntu beltza izan ordez). Kolorezko marrek lotzen dute fundazio fokua eta gerora haren foruaz sortuko diren hiribilduak (legendan adierazita daude:
|
|
foru gutun bera zabaldu den taldea, agian aldaketak jasoko dituena edo gehigarriak, baina fundazio berriari beti beste jatorriko hiribilduko forua ematen zaiola esaten da. Horrela, senidetasuna edo lotura
|
duten
foru taldeak osatzen dira.
|
2007
|
|
Nahasi, oso nahasi eratu dira udalak han hemenka, eta orain ikusi da zer eragin
|
duten
foru gobernuen eraketetan, baina eremu honetan kartak gero eta ageriagoan daude. Nafarroan, denak adierazten du azkenean PSN Nabai NEB akordioa nagusituko dela, udal akordioek eta buruzagi sozialisten iragarpenek hala adierazten dute.
|
|
Sozietateen gaineko Zergaren hiru Foru Lurraldeetako Foru Araudiak indarrean sartu eta gero, Errioxako Enpresarien Federazioak arau haien hogeita sei artikulu errekurritu zituen, beraien interesak urratuta geratzen zirelako. Horrek, zalantzarik gabe, egoera juridiko zalantzagarria sortzen du EAEn, zerga hau ordaindu behar dutenek ez baitakite zenbat diru sartu behar
|
duten
Foru Ogasunetan.
|
2011
|
|
Elkarrizketari heltzeko orduan, 1998ko azaroaren 5ean Nafarroako Parlamentuak onartutako adierazpenari heldu dio ezker abertzaleak, eta haren baliagarritasuna nabarmendu du.Lizarra Garaziko prozesuaren garaian, 1998ko azaroan, onartua izan zen adierazpen hori, eta bost puntu ditu: batetik, itxaropena agertzen du orduko ETAren su etenak indarkeria behin betiko uzteko balioko duela; bigarrenik, auzi politikoak konpontzeko indarkeriaren erabilera baztertzen du, eta berresten du elkarrizketa eta aniztasuna direla gatazka konpontzeko bidea; hirugarrenik, azaltzen du Nafarroako herriak eta hura ordezkatzen
|
duten
foru erakundeek bakarrik har ditzaketela Nafarroari eragiten dioten erabakiak, eta nafarrak direla, «nafarrak soilik», euren patuaren jabe; laugarrenik, Parlamentuak berresten du indar politiko orok edozein proiektu defenda dezakeela metodo demokratikoen bidez; azkenik, prozesuak aurrera egin ahala sor daitezkeen foroetan aurreko irizpide horiek kontuan hartu behar direla dio.Barrenaren arabera... UPNk orain arte aipatu du Parlamentua dela elkarrizketarako foro bakarra.
|
2012
|
|
Sopelako Udala, udalerria igarotzen
|
duten
foru errepideen arriskuaz ohartarazirik, Bizkaiko Foru Aldundiaren eskura dago erakundeen arteko hartu emanetik konponbideak bilatzeko eta aipatutako errepideetan pertsonen segurtasuna babesteko beharrezkoak diren neurriak hartzeko.
|
2014
|
|
2014an, Nafarroako 5 bandera ezberdin aireratzen zituzten batzuek eta besteek. Eta konstatazio honen aitzinean, estrainio xamar egin zait Nafarroa Garaiko hainbat eragilek proposatu
|
duten
foru legea, ikurren erabilera arautzeko. " Herritarrek beren egiten dituzten ikurrak debekatu, edota beren egiten ez dituztenak inposatzen direnean, elkarbizitzak okerrera egiten du".
|
2017
|
|
18:00etan Belartzatik, Decathloneko errotondatik abiatuko den autokarana ekimena.EHBildu: " Kudeaketa zuzena eta gardena egin zuten" Koalizioaren ustez, GHK k astelehenean hartutako erabakiarekin EAJ eta PSE alderdiek zuzentzen
|
duten
foru gobernuak" bide oso larria hartu du, gehiengo demokratikoetan oinarritzen diren erabakiak errespetatu ez dituelako eta konfrontazioaren bidean sakontzen ari delako". Horren aurrean, akordioa eta elkarrizketaren alde egitea eskatu du, babes eta elkartasun osoa adieraztearekin batera aurreko legealdian erraustegia gelditzea erabaki zuten agintariei. Koalizioatik adierazi dutenez, kudeaketa zuzena eta gardena egin zuten, “herri mandatua betez, gipuzkoarren osasunaren eta interes publikoaren defentsan.
|
2018
|
|
Osasun Departamentuak jada bidali dizkie etxera behar duten dokumentazioa (hautatutako haginlariari aurkeztu behar zaion onartze taloia) eta programari buruzko informazioa jasotzen duen liburuxka bat, bai eta programan parte hartzen
|
duten
Foru Komunitateko 52 udalerritako haginlarien zerrenda ere.
|
2022
|
|
“Ostiral honetarako deitu dugu, gaur bertan, funtzio publikoaren mahai orokorra. Enplegu publikoaren sarbidean eragina
|
duten
foru dekretuak onartzeko prozesuaren lehenengo urratsa da. Ostiralean gai ordenaren arabera, %2ko soldata igoera eta dekretuaren gaia landuko dira”, iragarri du Remirezek.
|
2023
|
|
Zerga hori arautzen
|
duten
foru arauen proiektuaren aurrekoak gaur onartu dituzte hiru foru gobernuek, eta asmoa da urtea bukatu aurretik onartua izatea.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 212 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 214 artikuluak dionez, zehapen prozedura Foru arauaren IV. tituluan ezarritakoaren arabera Zehatzeko ahalaarautuko da, baita hori garatzeko arauketaren arabera ere, hau da, Lurralde Historiko bakoitzeko Zehapenen Erregelamendua onetsi
|
duten
Foru dekretuen arabera.
|
|
Lehenengoari helduta, kudeaketa eskumena zentro kudeatzaileei dagokie: berezko aurrekontu zuzkidura
|
duten
Foru Aldundiko sailburuei eta organoetako buruei. Gastua kudeatzeko fase horretan kontabilitateko eragiketa edo egintza batzuk bereiz daitezke:
|
|
Arabako eta Bizkaiako arauek, aldiz, ez dute abalen, berrabalen edo bestelako berme publikoen gaineko arauketa zehatzik, ez dituzte abalen gaineko kontrol zehatzik zuzenean egiten. TOLTBk zuhurtasun printzipioaren arauketarekin batera jasotzen dute baimenaren beharra 48.bis.5 artikuluan, baina Araba eta Bizkaiako arauek ez dute horrelako aipamenik egiten ez toki ogasunei buruzko foru arauetan ezta bakoitzaren finantza zuhurtasunaren printzipioa arautu
|
duten
foru aginduetan632 Baina, horrek ez du esan nahi inolako kontrolik ez dela egiten. Araban eta Bizkaian zorpetze eragiketa guztien (horiek zelako tresna erabiltzen duten kontuan izan barik) gaineko informazioa finantza zaintzako organo eskudunari eman behar zaie, hau da, Foru Aldundiek zorpetze eragiketen gaineko informazioa izan behar dute eta horren gaineko ikuskapena egingo dute.
|
|
Arbitraje Batzordearen 3/ 2012 Erabakiak erabat berrikusi du bere irizpidea, Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioaren epaietako edukia guztiz partekatu ahal izateko; izan ere, epai horietan erabat deusez deklaratu ziren toki erakundeen aurrekontu araubidea arautzen zuten aurreko foru arauak. Arbitraje Batzordearen ustez, lurralde historikoen eskumenak, toki erakundeen aurrekontu eremuan, betearazleak baino ez dira, eta zerga arloan, berriz, araugintza ahalak dituzte; beraz, oso ahulduta geratzen da eskumen babesa eta, ondorioz, gaur egun Euskadiko toki erakundeen aurrekontu araubidea arautzen
|
duten
foru arauen oinarri juridikoa.
|