Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2003
‎Kontsumitzaileek eragozpenak izaten dituzte mugimendu horiek egiteko, beharbada operadoreen arteko lehiak aurrezteko dakartzan aukera berrien eta handien berri ez dutelako, edo beharbada zer egin behar duten ez dakitelako, edo bestearekin ohituta daudelako, abagune berriaren abantailez fio direlako, edo erosoago iruditzen zaielako...
2006
‎Hildakoen kopurua handitzearen beste arrazoi batzuk dira, CEAren arabera, bigarren mailako sareko urritasunak eta puntu beltzak, baita alkoholaren eraginpean edo ezarritako abiadura mugen gainetik gidatzeko arriskurik ikusten ez duten gidari “zuhurtziagabeak” ere. Azkenik, Real Automóvil Club de España (RACE) elkarteak heriotzen kopurua handitzearekin lotzen du gidariek larrialdi egoeretan nola jokatu behar duten ez jakitearekin edo kateak jartzearekin, besteak beste. Horregatik, prestakuntza handiagoaren alde egiten du, baita ikastetxeetan ere.
2008
‎Hala ere, fitxategi luzapen ugari dago erabiltzaileek ez dituzte ezagutzen. Hauek, ezagutzen ez duten luzapena, zer software erabili behar duten ez jakiteko arazoak ireki. Sistema eragileak, hedadura ezagutzen ez duenez, ezin du informazio hori eman.
2009
‎Azken hamarkadetan, elikagai krisiak agertu dira, hala nola behi eroen gaitza, melaminaz kutsatutako esnea edo hegazti gripea, eta, horietan, elikagaien teknologiaren eta elikagai prozesatuei aplikatutako segurtasun neurrien eraginkortasuna probatu da. Askotan, herrialdeetako elikadura segurtasuneko metodoek nola funtzionatzen duten ez jakiteak eragiten du alarmismoa. Kontzeptu horren atzean sistema konplexu bat dago, non parte askok parte hartzen duten elikagaien kaltegabetasuna bermatzeko.
2011
‎Hala, aitona amonek, askotan, beste rol bat hartzen dute hezkuntzan, eta “koltxoi” bihurtzen dira seme alabentzako haurtzaindegiak edo kanguruak kontratatzeko zailtasunak dituzten familia horietan. Rol berriaren aurrean, ikerketak dioenez, batzuetan, hezkuntzaz gozatzeak “larritu edo larritu” egin ditzake aitona amonak, “hipotekatutako bizitzaz” sortzen den sentsazioagatik eta, batez ere, Eusebio Megías FADeko teknikari eta proiektuaren koordinatzaileak azaltzen duenez, seme alabek aiton amonak uzten dituztenean zer eskatzen duten ez jakiteagatik. “Seme alabak zaintzen uzten dituzte, baina, normalean, ez dute eskatzen modu batera edo bestera hezteko; beraz, aitona amonek ez dakite zer egin behar duten”, adierazi du Megíasek.
2014
‎“Bizikletaren giltzarrapoa eta lapurtua behartu naute Amsterdamen zegoela”, “Erromara joan nintzenean bizikleta kendu zidaten…” Egoera horiekin, oporrak bizikletaz bizikletaz igarotzea erabakitzen dute, eta, kasu askotan, ez dakite nola jokatu behar duten ez dakitela, are babes motaren bat badute ere. Kontingentzia hori babestuko duen asegururik ez badute, bakarrik geratuko zaie salaketaren salaketa polizia agintarien aurrean, eta, zorionez, itzuli egin dute itzuli aurretik.
2018
‎CONSUMER EROSKI Garbitzeko ontzietan, irakurri piktogramak Edozein helduk zailtasunak izan ditu haur bati zenbait produktu ukitu behar ez dituela eta, are gutxiago, edan. Garbitzeko produktuak arriskutsuak izan daitezke ukituz gero edo irentsiz gero zer arrisku duten ez dakitenentzat. Garbiketa ontziak funtsezko funtzioa du:
2021
‎Jakiak non biltegiratu, zein hoztu behar duten edo ontziak ireki ondoren egoera onean zenbat denbora irauten duten ez badakizu, hau interesatzen zaizu
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia