Emaitzak: 6
2009 | ||
Hobetzea nahitaezkoa da, besterik ez bada ere, arrazoi honengatik beragatik: A irakasteredua eskubide osoz aukeratu duten ikasleek eskubidea dutelako, hezkuntza sistemaren eskutik gaur egun eskuratzen | duten euskara gaitasun zimelaren ordez askoz gaitasun bikainagoa lortzeko, eta hezkuntza sistema legeriaren arabera behartuta dagoelako A irakastereduko ikasleei ere euskaraz komunikatzeko adinako gaitasuna bermatzera. Obligazio horri bizkarra erakusteak, hezkuntza sistemak berak legeriari berari gibela ematea ekarriko luke, eta, okerragoa dena, ikasle guztiei, baita eskubide osoz A eredua aukeratzen dutenei ere? | |
2018 | ||
Ikusi zen espazio ez formaletan, alegia, arlo edo espazio kurrikularretatik kanpo dauden horietan eta ikasleak haien artean dauden tokietan, euskararen erabilera %62koa zela (emaitza kuantitatiboa). Horrez gain, ikusi zen euskararen ezagutza bermatuta izan arren, ikasleek lan esparrutik kanpoko erabilerarako | duten euskara gaitasuna nahiko mugatua dela (emaitza kualitatiboa). | |
Batzuek arrazoi profesionalak dituzte; izan ere, EGA agiria erreferentzia da beste gaitasun profesionalak ere eskatzen dituzten hainbat lanpostutan. Beste batzuek, berriz, arrazoi pertsonalak dituzte, esate baterako, | duten euskara gaitasuna egiaztatzea. Probara aurkezteko gutxieneko adina 17 urte da. | |
2020 | ||
XX. mendeko euskalduntze prozesuak agortze zantzu nabariak bazituen (euskararen kale erabileraren adierazleek agertzen duten geldotze/ atzeratze joera hor dugu; iparraldean inoizko erabilera indizerik baxuenak...), COVID agerian utzi du ereduaren hauskortasuna. Hezkuntza eremuan gazteek derrigorrezko hezkuntza amaituta lortzen | duten euskara gaitasunarekiko kezka bazegoen, itxialdiak kezka areagotu egin du, Zigor Ibarzabal Bastarrikak dioenez. Paul Bilbao Sarriak, bere aldetik, ikasle euskaldun eleaniztunak erdietsiko dituen ikasketa eredu orokor bat garatzea ezinbestekoa dela sinesten du. | |
Batetik, hezkuntzaren eremua dugu. Azken urteotan kezka nahiko hedatua izan da gure gaztetxoek derrigorrezko hezkuntza amaitutakoan lortzen | duten euskara gaitasunari buruz. Kezka hori areagotzeko elementuak mahai gaineratu izan dira azken urtean. | |
2021 | ||
Besteek | duten euskara gaitasunarekiko pertzepzioaren gaia ez da talde guztietan atera, baina, Eus Ele taldeko ikasleek modu kritikoan aipatu dute. Beste ikasleen gaitasun apalak haiekin komunikatzeko mugak sortu dizkie, eta Gasteiztik datozen ikasleak aipatzen dira behin baino gehiagotan: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duten | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan euskara | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskara gaitasun | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |