2010
|
|
Iruñeko apezpikuak, 1376an, Ibargoiti Getze herriko apeza euskalduna behar zuela izan agindu zuen: "... clericus secularis, de nostra diocesi oriundus et basconciatus, et qui linguam basconcii, quam locuntur homines utriusque sexus vine predicte, et loqui sciat et intelligere"(". apaiz sekularra, gure apezpikutegikoa eta euskalduna, eta jakin dezala mintzatzen eta ulertzen herri horretako gizonek eta emakumeek egiten
|
duten
euskara").
|
2014
|
|
Errez konprenitzekoa da hizkuntza oso baten menperatzeko, ez dela beti gatilu beretik ari izan behar. Gu ere sobera denbora euskara idatziarekin egon ondoan, pixka bat galduak gara bertsolariek bertsoen artetik baliatzen
|
duten
euskara bipil eta trinkoarekin.
|
|
Ni batuaren alde naiz, ez naiz euskalkien kontserbazioaren alde, uste dut lehengo bizi mugek dituztela egin eta kultura praktikak sublimatu. Euskalkiak interesatzen zaizkit, zibilizazioaren marka direlako baina interesatzen baitzait gehiago oraino garraiatzen
|
duten
euskararen kalitateaz jabetzea. Euskara erran dut ez euskalkia.
|
2016
|
|
Larramendik bere hiztegia atera zuenean, Arakistainek gutun bat igorri zion Andoaingoari Iruñean 1746.eko abuztuaren 15ean dataturik, balizko hurrengo argitalpen batean kontuan hartu beharreko zenbait aholkurekin, esate baterako, hitz guztiak zein euskalkitatik hartuak izan ziren esatea edota gaztelania euskara hurrenkera erabili beharrean euskara gaztelania erabiltzea, gaztelaniaz ordezkorik ez
|
duten
euskarazko hainbat esaera kanpoan gera ez zitezen aholku ederra Izaba aldeko baten batentzat, baina berandu iritsitakoa nonbait. Ez ziren bakarrik egin beharrekoak igorri zizkionak, ordea, eta laudoriozko hitzak esan zizkion umil eta apal, zinez eta bihotzez, aurrerantzean josulagunak egoki baldin bazeritzon, elkar lankidetzarako bere burua aurkeztuz:
|
2017
|
|
" Ba eta gero, zertako ez aipa ere apezek zeinguti axolarik
|
duten
eskuararenganik, beren elizakopredikutan erdarari loturik herri arras eskualdunetan, guhaurek ikusi dugunez asko aldiz. Eta, zertako hori?
|
2018
|
|
Nahi badugu gure irakaskuntza Finlandiako sistemarekin alderatu, kalitatezko irakaskuntza sistema euskaldun eta eleanitz bat izan dugu. Euskara transmisio hizkuntza duen irakaskuntza sistema behar dugu, non hiritar guztiek jakin
|
duten
euskara, behintzat, egunerokoan elkar ulertzeko moduan. Helburu hori lortzeko, estatua ez da maita behar den utopia politiko bat, baina pragmatikoa den egitura funtzional bat.
|
2021
|
|
Batetik, euskaraz ikasten dutenen artean politizazio handiagoa dagoela uste du gehiengoak; are gehiago, ereduko ikastetxeetan abertzaletasunari lotutako balioak transmititzen direla pentsatzen dute dirudienez, beraiek jasotzen duten prestakuntza neutroa omen da, identitaterik bakoa... — Bestetik, kontrako zentzuan, euskara dakitenen artean ere errepikatzen da euskara jakinez gero hobeto ezagutzen dela Euskal Herria, besteak beste. Modu batean edo bestean, argi geratzen da euskararen politizazioa, zeinen arabera, batzuek erabiltzen
|
duten
euskara arma politiko gisa besteei benetako euskaldunak ez direla esateko, besteek euskara hitz egiten duten horiek terrorismoarekin edo abertzaletasunarekin lotzen dituzten bitartean.
|