Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎Marteko euskara gisa definitu izan dute, ordea, euskara batuaren izenean itxuratutako mintzamoldea.581 Baina, aitortu bezala, euskara batuari ezin omen dakioke halako deiturarik ezar: ...teaz gainera, bai baitirudi euskalkiz mintzo diren analfabeto guztiak hiztun eredugarriak direla?, aspaldiko salatzaile nagusiaren hitzez Marteko euskara delako etiketak, mesede baino kalte handiagoa egiten du, Juan Ignacio Pérez Iglesiasek, EHUko euskara errektoreorde ohiak zuhurki salatu duenez, horrek, azken buruan, euskaldun berriak erdaraz egitera gonbidatzen dituelako, hainbeste nekez ikasi duten euskara baztertuz, eta, bide batez euskara ikasteko inolako ahaleginik egin ez dutenen zabarkeria eta alfertasuna xuritzen duelako. Hori al da ba nahi duguna? 582
‎bateko, aginte erakundeen aldetik egindako inkesta eta ikerketak dauzkagu; besteko, euskalgintzan diharduten euskara erakundeen kale neurketak.624 Eta hala eta guztiz ere, ez omen dakigu ezer handirik gai horretan: . Oso gutxi dakigu oraindik euskara hiztunek noiz eta nola hitz egiten duten euskaraz. Jacqueline Urla mintzo zaigu honela?. Eta jakin beharra dago.
‎625 Jacqueline Urla: Oso gutxi dakigu oraindik euskara hiztunek noiz eta nola hitz egiten duten euskaraz, Euskararen berripapera, 2003, Eusko Jaurlaritza.
2009
‎Beste min askoren artean dagoen mina: handikiek destainatzen duten euskara fraideek ere baztertzeagatik, etab.,. Korupeko, saminetan hustu dituenak,. Korupeko?
2015
‎f) Twitterren erabiltzaileek egiten duten euskarazko jarduna neurtzeko web zerbitzua.
2016
‎Bi helburu planteatu izan dira: bat, Euskal Herri euskalduna izatea, non denek jakingo duten euskaraz eta gizarte hizkuntza nagusia euskara izango den; bestea, definitu gabe egon den helburu bat, pausoak ematea. Planteamendua bada gizarte euskalduna izatea, ez dira mezu okerrak izan; ahal dena egitea bada helburua, bai, zeren esaten ari gara tentsiorik ez dela sortu behar.
‎Garrantzitsua da aztertzea, beraz, gazte horiek nolako ikuspegia duten euskararekiko. Urtzi Ruiz de Azua irakasleak ikerketa hori egin du DBHko ikasleen euskararekiko jarrera linguistikoak, motibazioa eta errendimendu akademikoa doktore tesian.
‎Batetik, irizpideak argi ez egotea: «Beharrezkoa da langileei argi azaltzea zer egin behar duten euskaraz, zer gaztelaniaz eta zer ele bitan; azken batean, lanpostua eskuratzeko euskara gaitasuna egiaztatu badute, behartuta daude bi hizkuntza ofizialetako edozeinetan lan egitera, itzultzaileengana jo gabe». Bestetik, beldurra? «askok pentsatzen dute euskara ez dutela menderatzen akatsen bat edo beste egiten dutelako, eta erdaraz idazten jarraitzen dute»?, eta bi hizkuntzatan egitearen zama:
2017
‎235. Beren burua euskaldun berri izendatzen duten askok mugak ikusten dituzte euren gaitasunean: kontua ez da bakarrik gaztelaniaz hobeto adierazten dutela adierazi nahi dutena; horrez gain, mugatua ikusten dute zer adierazi eta ulertu ahal duten euskaraz; are gehiago: askok uste dute ezin dutela lortu gaitasun maila altua.
‎batzuk abertzaleak izan dira (EAJ), besteren batzuk kulturalistak à la Caro Baroja, beste batzuk regionalista sanoak. Batasunaren aldeko borrokan, Villasante batek inoiz ez du lotu euskara independentziarekin, ezta beste inolako tesi politikorekin ere (instituzioek zor duten euskararenganako begirunea eta laguntza itxaroteko ez bada). Haren antzera, Juan San Martinen berebiziko ahalegina euskararen defentsan eta sustapenean, neutraltasun politiko apropos bilaturiko batean bezala mugitu da.
2020
‎XX. mendeko euskalduntze prozesuak agortze zantzu nabariak bazituen (euskararen kale erabileraren adierazleek agertzen duten geldotze/ atzeratze joera hor dugu; iparraldean inoizko erabilera indizerik baxuenak...), COVID agerian utzi du ereduaren hauskortasuna. Hezkuntza eremuan gazteek derrigorrezko hezkuntza amaituta lortzen duten euskara gaitasunarekiko kezka bazegoen, itxialdiak kezka areagotu egin du, Zigor Ibarzabal Bastarrikak dioenez. Paul Bilbao Sarriak, bere aldetik, ikasle euskaldun eleaniztunak erdietsiko dituen ikasketa eredu orokor bat garatzea ezinbestekoa dela sinesten du.
‎Batetik, hezkuntzaren eremua dugu. Azken urteotan kezka nahiko hedatua izan da gure gaztetxoek derrigorrezko hezkuntza amaitutakoan lortzen duten euskara gaitasunari buruz. Kezka hori areagotzeko elementuak mahai gaineratu izan dira azken urtean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia