Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2010
‎ganibeta. zalema: mahomazaleek usatzen duten diosala. zawira: erlijio elkargoa, monastegia. zeikat, zekat:
‎Egia erratera, ehule zaharrak ez zuen xehetasunik ahaztu oin oihalak egiterako orduan; mandatariari galde eginik ea norako ziren, meskitako edo jauregitako, leku ilun edo argitsutako,* zalema: mahomazaleek usatzen duten diosala. haren araura hautatu zituen koloreak eta irudiak; baita artilea, zeta, brokante edo gamelu ilea usatu behar zuenetz erabaki ere; halaber irudiez denaz bezainbatean, non Siria-koak, Pertsia-koak eta turkiar lurraldeetakoak bat eginez, gai izan baitzuen molde zaharrak nahastuz berriak sortzera; bada, haren antzeak ez zuen parerik. Hain leinuru piztuak ilkitzen ziren oin oihaletatik, non, ganbera edo meskitarik ilunenean ere ñir ñir eginen baitzuten, hala nola izarrek gauaren beltzean.
2014
‎Oraindik ere jarraitzen du marketin eta publizitateak —espektakuluekin batera— gizakiak hezten; ez irudimena mekanismo psikologikoen bidez atrofiatzen, identifikatzeko produktuak eskainiz baizik. Gure bizitzek nolakoak izan behar duten esateko modu askoz finagoa. Habermasek aldarrikatu bezala, horniketak eskaria sortzen du, eta ez alderantziz.
2015
‎Egundoko plana, kontutan hartzen badugu gizabanako gehienen desirak ez direla benetan beraiek desiratzen dutena, desiratu behar dutena horixe berau dela sinestarazi baitzaie. Zer bilatu behar duten esaten zaie —esan barik— ondoren bilatzen duten hori eskaintzeko. Gure bizitzek nolakoak izan behar duten esateko modu askoz finagoa aurkitu dute.
‎Zer bilatu behar duten esaten zaie —esan barik— ondoren bilatzen duten hori eskaintzeko. Gure bizitzek nolakoak izan behar duten esateko modu askoz finagoa aurkitu dute.
2017
‎...era betetzen bazuten, herrian instituzio bat baziren ere, egun txotxongilo bihurturik ikusten ditugu maiz, bezero diren guraso eta seme alabek edozelako dendariak bailiran tratatzen baitituzte egun irakasleak, ordaintzen duten neurrian jaun/ andere eta jabe direlakoan, guraso ilustratuak izanik eskubide osoa dutelako seme alaben irakaskuntzan muturrak sartzeko eta irakasleei nola funtzionatu behar duten esateko. Eta zein ondo sentitzen garen papera horretan!
‎Gurasoek, eta beraien kimuek, ikastetxe jakin bat hautatzerakoan, zerbitzu batengatik ordaintzen duten neurrian, nahi dutena aldarrikatu eta eskatzeko eskubidea dutela pentsatzen dute, ikastetxea denda bat eta irakaslea zerbitzaria bailiran. Profesional txarrak nonahi daudela jakinda ere, medikuei nola sendatu behar duten, mekanikoei nola konpondu behar duten eta arkitektoei nola eraiki behar duten esaten ez badiegu, zergatik esan behar diegu irakasleei nola egin behar duten beraien lana. Zenbait lekutan egoera da horren gogorra, non irakasle batzuek defentsa pertsonalean trebatu behar/ nahi izan duten broma barik.
‎Ikastetxeek ederki ulertu dute bezeroak ondo zaindu beharra dagoela eta, horrexegatik, ikastetxearen erabakietan kontseilu zein asanbladen bidez aktiboki parte hartzen dutela sinestarazten zaie, benetan ezer gutxi erabaki dezaketenean. Honek guztiak mesfidantzazko giroa zabaldu du ikastetxe askotan zehar, gero eta guraso gehiagok irakasleei beren lana nola egin behar duten esaten dieten neurrian, doazelako gutxika zapuzten irakasle eta gurasoen arteko harremanak; Non da benetako eskola komunitatea?
2021
‎Memoriarik gabeko irakasle ohiak dira ikuskariak maizegi, gehienetan ikasgeletako egunerokotasunetik eta horietan sortzen diren arazoetatik ihes egindakoak. Erreta bukatu aurretik gora eta gora egin dutenak bizitza hobe baten bila, erreta edo erretzear dauden horiei lana nola egin behar duten esatera pasatu direnak. Modu batean edo bestean, beraien helburua irakasleon eta zuzendarion lana erraztea eta laguntzea lukeen arren, benetako helburua arazoak saihestea baino ez da, hots, suebaki lanak egitea.
‎Egiletzari buruzko zalantzek eta Tibuloren ospe handiak lagundu dute mendeetan zehar testuak gordetzen. Gaur egun, analisi filologiko erneen ondoren, adituek ia aho batez onartzen dute poemak Sulpiziak eginak izanen zirela, nahiz eta sinesgogor batzuek jarraitzen duten esaten poemen edukia ausartegia dela erromatar dama batentzat. Orobat, duela urte gutxira arte, ohikoa zen Sulpizia gutxiestea, idatzi zale huts bat balitz bezala erredundantzia tristea da, bai, zalea baitzen, garai hartan ezein emakumek ezin baitzuen literatura bere lanbide bihurtu— Garai hartako emakume erromatarrek ez zuten baliabiderik beren lanak ezagutarazteko eta zabaltzeko.
2023
‎Inola ere ez. Administrazioko hezkuntzako arduradun bakar bat ere ez da gauza ikertzaile horiek edo beste batzuek zer bide hartu behar duten esateko. Diru xahutze izugarria dirudi, onartzen dut berriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia