2002
|
|
Etorkizun hurbilean, hautsi egin daiteke gobernu zentralarekiko zein EBrekikoeuskal erkidegoek duten menpetasun hierarkiko hori. Izan ere, eskumen asko berenesku
|
duten
erregio eta estatu gabeko nazioek lobby baten modura jokatu eta presiohandia eragin dezakete. Hori dela eta, Europako erregioak elkartuz gero, EBkoerabakietan parte hartze handiagoa lortzeko eragina izan dezakete.
|
|
Euskal erkidegoek, estaturik gabeko beste nazio europarrekin batera, lehen lehenik berei eragiten dieten EBko erabakietan parte hartzea eskatu behar dute.Era berean, Estatuak erregioekin eta estaturik gabeko nazioekin subiranotasunapartekatu beharraz kontura daitezen, erregioek lobby lanaren bidez presionatubehar dute. Eskakizun maila handiena
|
duten
erregioak edota nazioak hauexek dira, besteak beste: Katalunia, Flandria, Walonia, Eskozia, Gales, Salzburgo, Bavariaeta Ipar Renania Westfalia.
|
2007
|
|
• Ahalmen legegilea
|
duten
erregioek Europan berezko aitorpena izatea eskatzen dute, hain zuzen, Europar Batasuneko antolaketaren barruan eta bere erakundeetan.
|
|
Honi printzipio ordezkatzailea (edo subsidiarietate printzipioa) esaten zaio Europako zuzenbidean. Bada, legegintza ahalmena
|
duten
erregioetako legebiltzarrek eskatzen dute beraiek izatea —eta ez estatuak— printzipio hori betetzen den ala ez kontrolatzen dutenak (printzipio horren hasierako kontrola egitea, alegia). Printzipio hori betetzen ez den kasuetan, halaber, Europar Batasunaren Justizia Auzitegiaren aurreko salaketa egiteko ahalmena Erregioen Batzordeak edukitzea eskatzen dute.
|
2010
|
|
Lege berri honek oso garrantzitsua den kontzeptu berri bat aurkezten du; paysdelakoarena. Horren itzulpen zehatza eskualdea izango litzateke, baina historikokinahiko pisua izan
|
duten
erregio batzuentzat, herriaren beraren kontzeptua ere aproposago bilakatzen da. Lege berak adierazten duenez, «hiri eta landa esparruenartean solidaritate ekimenak, interes ekonomiko eta sozial berberak eta aldi bereankohesio kultural, ekonomiko, sozial eta geografikoa azaltzen dituen esparruariherri izenda liezaioke».
|
|
Eta horrexegatik hain zuzen, errealitatearen interpretazio honen ildotik kideenarteko konpromiso maila handia lortzen
|
duten
erregio taldeek beste guztiekiko nolabaiteko bereizkeria erakusten dutela uste da, honek, second best motako aukeraden aldetik, ongizate mailarik altuena eskuratzeko modurik ez duela ematen ulerturik. Horrela, erregionalismo berri eta ireki honen aldeko apustuak maila erregionaleko liberalizazio prozesu tradizionalen egokitzea proposatzen du, diskriminaziorik gabeko dinamika desarautzaile aldeaniztun baterantz pixkanaka pixkanakahurbiltzen joan ahal izateko.
|
2011
|
|
Gomendatzen die estatuei adierazpenetan eta parte hartu
|
duten
erregio konferentzietako akzio planen arabera onetsitako konpromiso guztiak arduraz aplika ditzatela, eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurka borrokatzeko politika eta akzio plan nazionalak formula ditzatela, aipatu adierazpen eta planetan ezarritako helburuen arabera eta egoki diren bestelako instrumentu eta erabakietan ezarritakoaren a...
|
2012
|
|
Gerrako presoen lana erabiltzen duen atxiloketa egin duen potentziak, presoek lan egiten
|
duten
erregioetan, lanaren babesari buruzko lege nazionalen aplikazioa bermatuko du eta, bereziki, lan egiten dutenen babesari buruzko erregelamenduak.
|
2014
|
|
Jaiotza tasa altua
|
duten
erregioak garapen bidean diren herriak al dira?
|
2021
|
|
Hitz gutxitan, sistema berberak emaitza oso ezberdinak lor ditzake testuinguru kultural ezberdinetan. Estatu multinazionalei baino ez zaie erreparatu behar ikusteko heziketa eredu bera duten estatu horietan emaitza oso ezberdinak lortzen dituztela testuinguru kultural (ekonomiko edota sozial) ezberdina
|
duten
erregio edo erkidegoek. Euskal oasian ere, antzera, aldaketa berriekin emaitzen beherakada gertatzen ari da aspaldi, emaitza horietan eragiten duten faktoreak ondo ikertzeko eta aztertzeko arrazoi nahikoa.
|