Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2003
‎Berriro ere informazio falta handia dagoela egiztatu da, izan ere, emaile ez diren %2k esan dute beraiek sinesten duten erlijioak ez duela organoak ematea begi onez ikusten, baina egia bestelakoa da, eliza katolikoa eta beste sineste batzuk ez daude organoen emaitzaren kontra.
2004
‎zuek erlijio bat baino gehiago izan dezakezue. Europan, berriz, esklusibitatea aldarrikatzen duten erlijioak dira nagusi; katoliko bazara ezin zaitezke protestante izan, eta abar.
‎Milioika pertsonak bizi duen esperientzia horri jarraituz, J. MartmVelasco k dioena hartuko dugu definiziotzat erlijioan pentsatzean:(...) errealitate gorcna onartzen duen gizakia sortzcn da, giza gcrtakizuna da, eta errcalitate horrek moldatzen du cxistcntzia horren az.ken zentzua, errealitate osoarena, historiaren bilakacrarcn azken zentzua{ J. M. Vclasco, Introduccibn a lafenomenologi' a de la religibn). Hori da Erlijioaren Filosofia egitcan gehienek hartzen duten erlijioaren ikuspuntua.Gero filosoña egilea da lana. Hori da, bereziki, hasierako maisu handi haiek (Hume, Kanteta Hegel) egin zutena, ndabait, betirako eredu bihurtuz.
2005
‎198). Gainera erlijio honen ustezko kontzeptu batzuk kristau erlijioarekin bat datoz89 Alonso-k herri desberdinek duten erlijio antzekotasuna honela azaltzen du: erlijioa Saharako herrien iparralderako migrazioaren ostean, Iberiar Penintsula, Italia eta Greziar irletara heldu eta gorpuztu zen.
2007
‎Ekainaren 28ko 44/ 1967 Legeak ezarritakoarekin bat etorriz, lege aitorpena eskatzean, jabetza titulartasuna hirugarrenen izenean izan arren, ondasunlijio erakundeek, edo, eskualdaketa era higiezinen jabe direla adierazi duten erbat eragingarria izan dadin, erregistro publikoan jaso beharreko beste ondasun batzuen jabe direla esanbidez adierazi duten erlijio erakundeek, eta ondare adierazpen hori Administrazioan azaldu erakundeek, euren ondare egoera legez ondoren lege honetan ezarritakoaren arabera inskripzioa eskatu duten erlijiotatu ahal izango dute, urtebeteko epean. Horretarako, erlijio erakundeek agiriak ekarri dituzte, tartekatutako pertsonen izenean zein ondasun izan etagokiela aitortzeko, edo erlijio erakunde ondasunon jabetza erakundeei eurei daek beste edozein lege prozedura erabiliduan justifikatzeko, jabetza tituluak Ja dute, ondasun horien gaineko jabetza eurei dagokiela behar den mobetza Erregistroan inskribatzea lortu arte; orobat, halako erakundeek salbuetsita izango dituzte mota guztietako zerga, tasa eta arielak, helburu hori lortzeko egin beharreko eskualdaketa, agiri edota jardunak karga ditzaketenak.
‎Artikulu horretan —Nazio Batuen Kartan eta 1948ko Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalean ez bezala— gutxiengo etnikoak, erlijio gutxiengoak eta hizkuntza gutxiengoak berariaz dira aipatuak eta honako eskubide hau aitortzen zaie: " bere gizataldeko gainontzeko kideekin batera, berezkoa duten kulturan bizitzeko, berezkoa duten erlijioa izan eta praktikatzeko eta berezko hizkuntza erabiltzeko".
2009
‎Historia, bai euskararen herriaren eta bai kristau fedearen desegileago begitantzen zitzaion naski, egile baino). Badakigu erlijioa edo Jainkoa berez gehiago dena, zirkunstantzia historiko batzuk edo kultura konkretu bat baino (antzinako Grezian eta Germanian ere badaude, edo Afrikan, kristautasunarekin zerikusirik ez duten erlijio polit askoak), edo politika hau eta hori baino. Alabaina baita ere, ikasi askoa dugu, esanak esan, gure herriko erlijio konkretua, historiko eta soziologikoki, h. d., errealki, ez idealki, de fakto jada hala bakarrik eman daitekeen bezala, ez dela besterik aspaldi politika jakin bat baino, euskaldunontzat ez lehen eta ez gero positiboegia, herabetsu esateko?, eta historian ez dela berriro inoiz izango, bere barru barruraino, ez axalean bakarrik, politizatua delako betiko.
2010
‎Haatik, egoera erabat aldatzen da erlijioak dimentsio pribatu horretatik espazio publikora jauzi egin nahi duenean (eta, dudarik gabe, jauzi hori eman du, eta ematen saiatzen da etenik gabe. Nahikoa da ikustea zenbat jende doktrinatu duten erlijio nagusiek, sarri askotan hezkuntza sistema publikoaz baliaturik). Izan ere, espazio publikoa denona da, eta, labur labur esanda, publikoa dena metodologia publikoaz garatu behar da, eta hori da, zentzu komunaren ereduaren ezaugarririk garbiena.
2012
‎2.1 paragrafoarekin bat etorriz kanporatze bat gauzatzen denean, haurren heziketa, euren gurasoek nahi duten erlijio eta moral heziketa barne, ahalik eta jarraitasun handienarekin segituko da zein herrialdetara eramana izan eta herrialde horretan dagoen bitartean.
2013
‎Gogoeta honetan aurkeztu den ikuskerak ez du zertan talkarik egin jarrera horrekin (edo horiekin). Gogoeta honetan, osagarritasunaren tesiaren aurka aritu naizenean, erlijio ofizial nagusiak izan ditut gogoan beti, hain zuzen ere, arimari eta balioei buruzko teoriak edo doktrinak proposatu dituzten edo arimari eta balioei buruzko eztabaidetan esku hartu duten erlijioak. Halaber, jomugan izan dut zenbait zientzialarik eta filosofok (Ayalak eta Russellek, besteak beste) defendatu duten ikuspegia.
2016
‎Elizako protokoloa. Apaizek eta sinestunek parte hartzen duten erlijio ekitaldi eta ospakizun liturgikoetan bete behar den arau multzoa. Egiten diren ekitaldiak liturgiari eta sinestunen fedeari lotuta daude.
‎—.. ezer gutxi dakitela praktikatzen omen duten erlijioaz. Ez dut uste zure amamak irakurriko zituenik Itun Zaharra, Itun Berria eta Katixima.
2017
‎Hats sortzailea galdu duten erlijioetan jainkoak denboraren buruan sinbolo poetikoak eta jendearen bakardadea eta hormak apaintzeko edergailu hutsak baizik ez diren bezala, poesia horrekin ere antzeko zerbait gertatu da. Lurrez eta haziz kargaturiko bihotzaren desio ilunak jolas intelektual antzua bilakatzen dira, airezko arkitektura.
2018
‎Euskaldunek beren hizkuntzaren ulermena bera galdu zuten. Argi sozialaren iluntze honek, Nafarroako hiri zenbaitetan, politeismoa ekarri zuen eta, ondotik, egun menditar guziek gurtzen duten erlijio katolikoa. Azti en eguzkia zeru zolan itzali zen odol eta iluntasunaren aroan.
2020
‎Ikerlan historiko gehienak bat datoz saharar komunitatea etnikoki bereber, arabiar eta afrikarren nahasketa bat delako ideian. Nahaste hori egonik, sahararrak hasania izeneko dialekto arabiarrez hitz egiten duten bakarrak dira, islam sunita delarik VII. mendetik praktikatzen duten erlijio bakarra. Gizarte motari dagokionez, saharar gizartea oso hierarkizaturik dago, herriaren antolamenduan tribuak botere handia daukalarik (Martín eta Picón, 2015).
‎Era horretan, azterlan honek ikertzen du nola eragiten duten nazio mailako faktoreek EOaren eta familia enpresen emaitzen arteko erlazioan. Zehazki, ikerlan honek ikertzen du nola bultzatzen edo geldiarazten duten erlijioak, historiak, egitura ekonomikoak, kulturak eta egoera politikoak erlazio hori aparteko ingurune batean: Mendebaldeko Saharan, hain zuzen.
‎Ikerlan historiko gehienak bat datoz saharar komunitatea etnikoki bereber, arabiar eta afrikarren nahasketa bat delako ideian. Nahaste hori egonik, sahararrak hasania izeneko dialekto arabiarrez hitz egiten duten bakarrak dira, islam sunita delarik VII. mendetik praktikatzen duten erlijio bakarra. Gizarte motari dagokionez, saharar gizartea oso hierarkizaturik dago, herriaren antolamenduan tribuak botere handia daukalarik (Martm eta Picon, 2015).
‎Era horretan, azterlan honek ikertzen du nola eragiten duten nazio mailako faktoreek EOaren eta familiaenpresen emaitzen arteko erlazioan. Zehazki, ikerlan honek ikertzen du nola bultzatzen edo geldiarazten duten erlijioak, historiak, egitura ekonomikoak, kulturak eta egoera politikoak erlazio hori aparteko ingurune batean: Mendebaldeko Saharan, hain zuzen.
2022
‎Patriarkalismoa eta matxismoa gainditu eta komunitatearen bidea irekiko zuen erlijioa bilatzen genuen. Emearen erlijioak, pailazoek zabaltzen duten erlijioak, bi baldintza horiek betetzen ditu.
‎Eta arazo hau are larriagoa gertatzen da, ondo dakigularik ez zirela inondik ere izan balio zaharrei atxiki zitzaizkienak, edo erlijio sinesteek gidatzen zituztenak, beren ikusmoldeaz bakarrik fidatzeko bezain ‘harroak’ izan ziren pertsona bakanak. Gizarte errespetagarriak oro har, nola edo hala, Hitlerri amore eman zionez gero, gizarte jokamoldea finkatzen duten arau moralak eta kontzientzia gidatzen duten erlijio aginduak" Ez duzu hilko!" desagertuak ziren kasik. Artean ere zuzena eta okerra bereizteko ahalmena zuten pertsona bakanek beren irizpidearen arabera bakarrik jokatu zuten, eta askatasunez jokatu zuten gainera; zeri heldu ez zeukaten, sortzen zitzaizkien kasu jakinen aurrean nola jokatu erabakitzeko araurik ez zuten.
2023
‎Sikhismoa munduan fededun gehien duten erlijioetan bosgarrena da. 23 milioi jarraitzaile ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia