2002
|
|
Zer egin, beraz, determinatzaile zehaztuekin? Ez dugu mugatasun lexikala galdu nahi, baina mugagabe ala plural bezala jokatzen
|
duten
ere esan nahi dugu horregatik landu ditugu mugagabea eta mugatu plurala morfotaktikan, mugatasun lexikala duten besteek kasua hartzen baitute zuzenean. Hortaz, erregela bat sortu dugu:
|
2003
|
|
Har dezagun, adibidez, Kiotoko protokoloari buruzko albiste bat heltzen delaagentziatik. Kazetariak, ikusleak ulertuko badu behintzat, albistea bere testuinguruan kokatu behar du eta, horretarako, Kiotoko protokoloa nork, noiz eta zertarako izenpetu zuen eta herrialde bakoitzean zein eragin duen jakinarazi beharkodu, eta, baita, klima aldaketa zein gasek eta nola eragiten
|
duten
ere.
|
2007
|
|
Ikerketa horiei esker identifikatu dira pertsonak errealitatea sailkatzeko, interpretatzeko eta ordenatzeko erabiltzen dituen kontzeptuak eta egitura antolatzailea. Hala, haurrek hainbat errealitate sozialen inguruan zer dakiten ez ezik, ezagutza hori garapen aro bakoitzean nola antolatzen
|
duten
ere badakigu. Bainaoraindik ez dakigu zein diren ezagutza hori bereganatzea eta garatzea ahalbidetzenduten prozesu eta mekanismo sozialak.
|
2009
|
|
Kapitulu honetan, faktorebiologikoek duten zeresana alde batera utzita, hezkuntza diferentzialaren eragin sozial eta psikikoa ikertuko dugu, baita horrek emakumeen helduaroko ondoezeanduen eragina ere. Gaiari heltzeko, lehenik, gure kulturak emozio eta generoari buruzzein planteamendu historiko egin dituen ikusiko dugu, baita emozioak nolakoakdiren eta nola funtzionatzen
|
duten
ere. Hirugarren puntuan, familiak eta ingurumenak eraikuntza emozional ezberdinean zein eragin duten analizatuko dugu etaazkenik, ondoez femeninoa ikertuko dugu, esku hartzerako proposamen txiki bategitearekin batera.
|
|
Bizirik ateratako biktimak baino gehiago, haienondorengoak, eta haien artetik, era bereziki eraginkor batez haien bilobak izan dirasustatzaileak. Mugimendu hori guztia piztu dutenek zer gertatu zen eta zergatikjakin nahi dute; eta gainera, hainbeste heriotza eta umiliazio zergatik ezkutarazi, isilarazi eta hilobiratu diren eta alderdi galtzailearen biktimetako askok auskalonon lurperatuta zergatik jarraitzen
|
duten
ere ezagutu nahi dute.
|
2010
|
|
Gaur egungo azterlanak bigarren mailako energietan oinarritzen direlarik, ezdute hautematen zenbat energia behar den guztira, ez eta guztira zenbat hondakinisurtzen
|
duten
ere. Azterketarako muga horiek gainditzeko lehen mailako energienerabilerari erreparatu behar diogu.
|
2012
|
|
Kasurik hoberenean, denek onartudute erreferendumaren emaitza, baina horrek ez du bermatzen denek helburukolektibo bera partekatzea. Jakin behar da erreferenduma galdu dutenek zelakogogoz helduko dioten egoera berriari, baina baita ea irabazi dutenek beste taldeaonartzen
|
duten
ere. Halako mesfidantzak gertatu dira Euskal Herrian, eta datuzehatzik ez badugu ere, hurbilpen bat egin genezake.
|
2015
|
|
Arrisku, fisikoen? ebaluaketa zientifikoarekinbatera beraz, nanoproduktuen baimen prozedura administratibo bakoitzean izaera horretako kezkarikplanteatzen
|
duten
ere ebaluatu eta kontutan hartu behar da, baimena eman edo ez erabakitzerakoorduan. Horregatik, ebaluaketa zientifikorako komitearen batera, baimen prozedura administratiboetanbeste komite bat aurreikusi behar da, prozeduraren objektu den kasuan kasuko nanoproduktuak gizaeskubide edo E/ S/ E izaerako kezkarik planteatzen duen ebaluatzeko eskumena izan behar duena.
|
|
Gaztea, irratiko moduak kudeatzetik, medioen arteko eta sareko diseinu transmodalera pasatu da: Produktuaren diseinuan eduki jakin bakoitzerako zer modu lehenetsi erabaki behar du; baita modu horiek transmedia produktuan nola interaktuko
|
duten
ere aurretik planifikatu behar du. Sarera hedatu diren Gaztearen irrasaioetako ahotsak, esaterako, osotasun batean diseinatu behar ditu; webgunera edo Facebookera doazen testu idatziekin eta sareko bideoetako irudi estatiko eta dinamikoekin.
|
2019
|
|
Ondoren, corpuseko hitzak banan banan aztertzen joan eta bertan topatutako hizkiekin eta bustidura adierazkorrekin, 3 Taula eratu dugu. Taula osatzeko, Aldezabal et al.en (2006) lana erabili dugu, bertan, hizki bakoitzariloturiko informazioa agertzen baita, tartean baita hizkiek hitzen balentzian nola eragiten
|
duten
ere. Esaterako, 3.Taulan, bigarren adibidean,, txo?
|
|
–Nahiago dut ingeles maila hobetu euskara baino?;. Ezdago euskara jakin beharrik euskalduna izateko?;. Zer asmo dituzu euskarak bizi duenegoerarekiko??;. Hemendik urte batzuetarako euskarari zer etorkizun opa diozu??. Horretaz gain, jarrera eta ideologiarekin lotuta, hiztun profilen irudikapenari buruz ere galdetuko zaie, hau da, eurenburua Ortegak eta bestek (2016) azaltzen duten zein aukerarekin identifikatuko zuketen(/ euskaldun/ euskaldun berri), baita euren burua hiztun zilegitzat hartzen
|
duten
ere.
|