2004
|
|
1 Kautela neurriak har daitezen, nahitaezkoa da neurriok nork eskatu eta horrek egiaztatzea, kasuan kasuan, eskatu neurriak hartu ezean, prozesua erabakitzeko dagoen bitartean uziari on irizten dion epaian eman daitekeen babesaren eragingarritasuna eragotzi nahiz oztopatzen
|
duten
egoerak sor daitezkeela.
|
2005
|
|
Datuek adierazten dutenez, belaunaldi berrietan" euskaldun zaharrek" ge ro eta gehiago izango dituzte inguruan oinarrizko gaitasun bat baduten" euskaldun berriak", baina nagusiki pasiboak direnak. Talde batetik besterako" elikatzea" eman ahal izateko sozialki bi taldeen hizkuntz jokaerek eta ohiturek aldatuz joan dute, edo hori erraztuko
|
duten
egoerak sortu dira. Gainerakoan, Jauregik dioen bezala, estatistiketan euskaldun kopuruak gora egin arren," erabileran ez da aurrerapen nabarmenik emango".
|
2006
|
|
Bestalde, adopzioa haur babeserako neurria izanik, gai honetako erakundeaginpidedunek adopzio prozesu guztian zehar oinarrizko papera betetzen dute (eskaera jasotzea, ebaluazio psikosoziala, eskaeraren tramitazioa, haurrarenesleipena, adopzio osteko jarraipena...). Horrelako inplikazioak ez dira gertatzennormalean euren haur biologikoak hezten dituzten familietan, ez bada sistemanesku hartu behar
|
duten
egoerak sortzen direlako (banantze eta dibortzioak, familiabarnean haurraren babesgabetasuna, etab.).
|
|
Horrela aritzeak publizitate salneurrien nolabaiteko bazterketa dakar, kontratazioaren baldintzak zehaztu gabe geratzen direlako eta publizitate merkatuaren gardentasuna galtzen delako. Hau da, erosketen banagune horietan iragarleek eta agentziek parte hartzen badute ere, askotan interesen nahasketa, prezio sistemaren gardentasunik eza eta lehiaketa murrizten
|
duten
egoerak sortzen dira, eta iragarleen kontratazioan eragin negatiboa izango du horrek.
|
2007
|
|
Eskolako jazarpena, mobbing, bullying… dira ikasleek ikasgeletan izaten dituzten gatazkak maiz salatzeko moduetako batzuk, baina zer gertatzen da biktima irakaslea denean? Diziplinarik eza, bandalismoa, hitzezko erasoak edo eraso fisikoak, larderia edo mehatxuak dira gaur egun ikastetxeetako irakasleek izaten dituzten egoeretako batzuk, irakaskuntza jardueraren garapen normala oztopatzen edo galarazten
|
duten
egoerak sortuz, eta irakaskuntzaren kalitateari, lan osasunari eta irakasleen egoera emozionalari eragiten dietenak. Arazo horien aurrean, irakaslea askotan babesgabe sentitzen da.
|
2011
|
|
elkarrizketa eta negoziazioa. Horiek erabiliz denek irabaziko
|
duten
egoera sortzea da helburua, behar diren neurri guztiak hartuz. Borondatea da ate hori ireki dezakeen giltza bakarra.
|
2012
|
|
Horrela aritzeak publizitate salneurrien nolabaiteko bazterketa dakar, kontratazioaren baldintzak zehaztu gabe geratzen direlako eta publizitate merkatuaren gardentasuna galtzen delako. Hau da, erosketen banagune horietan iragarleek eta agentziek parte hartzen badute ere, askotan interesen nahasketa, prezio sistemaren gardentasunik eza eta lehiaketa murrizten
|
duten
egoerak sortzen dira, eta iragarleen kontratazioan eragin negatiboa izango du horrek.
|
2018
|
|
Gaur egun, egoera sozial gehienak erdararen alde daude makurtuta, baina, jokaera sozialak ezinbestean euskaraz egitea eskatzen badu," jokabide egokitzailea" hartuko du egoera sozial horretan murgilduta dagoenak, nahiz eta erdaraz hobeto moldatu, euskaraz funtzionatzen duen sistema horretan desoreka ez eragiteagatik. Beraz, euskaraz egin beste erremediorik ez
|
duten
egoerak sortu behar dira; izan ere, jende gehienak aldaketa egingo du ez motibazioagatik, ez kontzientziagatik, baizik eta daukaten giro sozialera egokitu behar duelako. Euskararen aldeko egoera sozial batean murgilduta dagoena, nahiz eta erdaraz hobeto moldatu, euskaraz egiten ohitzen joango da, gaitasuna eskuratzen, jarrera aldatzen, euskara erabat erabilgarri bihurtuko zaio (Maslowen ez gaitasun kontzientetik gaitasun inkontzientera iritsiko da).
|