Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2004
‎1 Kautela neurriak har daitezen, nahitaezkoa da neurriok nork eskatu eta horrek egiaztatzea, kasuan kasuan, eskatu neurriak hartu ezean, prozesua erabakitzeko dagoen bitartean uziari on irizten dion epaian eman daitekeen babesaren eragingarritasuna eragotzi nahiz oztopatzen duten egoerak sor daitezkeela.
2005
‎Datuek adierazten dutenez, belaunaldi berrietan" euskaldun zaharrek" ge ro eta gehiago izango dituzte inguruan oinarrizko gaitasun bat baduten" euskaldun berriak", baina nagusiki pasiboak direnak. Talde batetik besterako" elikatzea" eman ahal izateko sozialki bi taldeen hizkuntz jokaerek eta ohiturek aldatuz joan dute, edo hori erraztuko duten egoerak sortu dira. Gainerakoan, Jauregik dioen bezala, estatistiketan euskaldun kopuruak gora egin arren," erabileran ez da aurrerapen nabarmenik emango".
2006
‎Bestalde, adopzioa haur babeserako neurria izanik, gai honetako erakundeaginpidedunek adopzio prozesu guztian zehar oinarrizko papera betetzen dute (eskaera jasotzea, ebaluazio psikosoziala, eskaeraren tramitazioa, haurrarenesleipena, adopzio osteko jarraipena...). Horrelako inplikazioak ez dira gertatzennormalean euren haur biologikoak hezten dituzten familietan, ez bada sistemanesku hartu behar duten egoerak sortzen direlako (banantze eta dibortzioak, familiabarnean haurraren babesgabetasuna, etab.).
‎Horrela aritzeak publizitate salneurrien nolabaiteko bazterketa dakar, kontratazioaren baldintzak zehaztu gabe geratzen direlako eta publizitate merkatuaren gardentasuna galtzen delako. Hau da, erosketen banagune horietan iragarleek eta agentziek parte hartzen badute ere, askotan interesen nahasketa, prezio sistemaren gardentasunik eza eta lehiaketa murrizten duten egoerak sortzen dira, eta iragarleen kontratazioan eragin negatiboa izango du horrek.
2007
‎Eskolako jazarpena, mobbing, bullying… dira ikasleek ikasgeletan izaten dituzten gatazkak maiz salatzeko moduetako batzuk, baina zer gertatzen da biktima irakaslea denean? Diziplinarik eza, bandalismoa, hitzezko erasoak edo eraso fisikoak, larderia edo mehatxuak dira gaur egun ikastetxeetako irakasleek izaten dituzten egoeretako batzuk, irakaskuntza jardueraren garapen normala oztopatzen edo galarazten duten egoerak sortuz, eta irakaskuntzaren kalitateari, lan osasunari eta irakasleen egoera emozionalari eragiten dietenak. Arazo horien aurrean, irakaslea askotan babesgabe sentitzen da.
2011
‎elkarrizketa eta negoziazioa. Horiek erabiliz denek irabaziko duten egoera sortzea da helburua, behar diren neurri guztiak hartuz. Borondatea da ate hori ireki dezakeen giltza bakarra.
2012
‎Horrela aritzeak publizitate salneurrien nolabaiteko bazterketa dakar, kontratazioaren baldintzak zehaztu gabe geratzen direlako eta publizitate merkatuaren gardentasuna galtzen delako. Hau da, erosketen banagune horietan iragarleek eta agentziek parte hartzen badute ere, askotan interesen nahasketa, prezio sistemaren gardentasunik eza eta lehiaketa murrizten duten egoerak sortzen dira, eta iragarleen kontratazioan eragin negatiboa izango du horrek.
2018
‎Gaur egun, egoera sozial gehienak erdararen alde daude makurtuta, baina, jokaera sozialak ezinbestean euskaraz egitea eskatzen badu," jokabide egokitzailea" hartuko du egoera sozial horretan murgilduta dagoenak, nahiz eta erdaraz hobeto moldatu, euskaraz funtzionatzen duen sistema horretan desoreka ez eragiteagatik. Beraz, euskaraz egin beste erremediorik ez duten egoerak sortu behar dira; izan ere, jende gehienak aldaketa egingo du ez motibazioagatik, ez kontzientziagatik, baizik eta daukaten giro sozialera egokitu behar duelako. Euskararen aldeko egoera sozial batean murgilduta dagoena, nahiz eta erdaraz hobeto moldatu, euskaraz egiten ohitzen joango da, gaitasuna eskuratzen, jarrera aldatzen, euskara erabat erabilgarri bihurtuko zaio (Maslowen ez gaitasun kontzientetik gaitasun inkontzientera iritsiko da).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia