2001
|
|
b) Estrategia kognitiboen eta oroimen estrategien segimendua hein handikomonitorizazioa eskatzen duten jardunen bitartez egin ahal izango da; alegia, bigarren hizkuntza ikertzea eta prozesua ulertzen saiatzea, hizkuntzarengaineko gogoeta eskatzen
|
duten
diskurtso planifikatuen lanketarekin batera.
|
|
Irakaslearen jarduna izaten da gehienetan ikasleek entzuten
|
duten
diskurtso erreal bakarra.
|
2002
|
|
Hedabideek publiko egiten
|
duten
diskurtsoa, egitatez osatutakoa barik, errealitatez osatutakoa da; esan gura da, profesionalek komunikatzen dutena beren errealitate objektiboan eta subjektiboan oinarritutako eta eraikitako mezuak direla. Profesionalak errealitateak kontatzen ditu, informatzen duenean irudikapenak kontatzen ditu.
|
|
Gaitasun linguistikoa gizakiak mintzaira eratzeko duen gaitasuna da; gaitasun paralinguistikoak hiztunak erabiltzen dituen tonuak eta jario erritmoak besarkatzen ditu. Aurrez aurreko komunikazioan mezuak entzun eta ikusi egiten dira, aurrez aurreko komunikazioan ez du hizkuntzak bakarrik komunikatzen; eta nola aurrez aurrekoan, hala eskaintzen
|
duten
diskurtsoan. Hartara, nola giza hala gizarte komunikazioan, bai gaitasun kinesikoek (mintzakideen mimika eta keinuak gidatzen dituztenek) baita proxemikoek ere (komunikatzerakoan mintzakideek gorde ohi duten distantzien kodeek) berezko garrantzia hartzen dute mezuaren kodeketan eta deskodeketan.
|
2007
|
|
Esan bezala, aniztasunaz, hautamenaz, askotasunaz edo mestizajeaz hitz egiten
|
duten
diskurtsoak nagusitzen ari dira. Baina, nork ordaindu behar du aniztasuna:
|
|
Diskurtso mingarriak, min hutsa bilatzen dutenak, uneren batean edo bestean etikoak izan daitezkeen arren, oro har, ez dute ezer balio. Zailtasunak eta egoera konplexuak desblokeatzen eta gainditzen laguntzen
|
duten
diskurtso adostasunbiltzaileak dira beharrezkoak.
|
2009
|
|
Emakumeek bi hemisferioen bidez entzuten dute, eta gizonek ezker hemisferioaren bidez entzuten dute. Emakumeek, ezker hemisferioarekin batera, eskuin hemisferioaere aktibatzen dute, eta jasotzen
|
duten
diskurtsoa emozioz kargatuago dago.Horrela, emakumeek ez diote esaten denari bakarrik begiratzen, nola esaten denere kontuan hartzen dute.
|
2012
|
|
64). Izan ere, ereduak eredu, eta kanpotarrak bota edo zokoratzea helburu
|
duten
diskurtsoak aldebatera utzita, estatu orok bere lurraldera iritsitako gizabanako berriak bere gizarteanbarneratu nahi ditu. Prozesu horretan, integrazioaren aldebikotasuna ahantziagelditu ohi da, eta zentzu asimilazionista hartzen du.
|
|
Subiranoa den herri hori, nazioarekin identifikatzen da eta, orduan hasten dirasortzen subiranoa den subjektu politiko berri horren inguruko errelatoak. Nazioamitifikatzen
|
duten
diskurtsoak dira eta bertakoa izateko zer baldintza bete behardiren mugatzen saiatuko dira. Diskurtso nazionalistaren zeregina, subiranotasunaduen eta jaio berri den subjektu politiko horrek nolakoa behar duen izan erabakitzeada, helburu politikoak lortzeko eraginkortasuna bilatuz.
|
|
Subiranoa den herri hori, nazioarekin identifikatzen da eta, orduan hasten dirasortzen subiranoa den subjektu politiko berri horren inguruko errelatoak. Nazioamitifikatzen
|
duten
diskurtsoak dira eta bertakoa izateko zer baldintza bete behardiren mugatzen saiatuko dira. Diskurtso nazionalistaren zeregina, subiranotasunaduen eta jaio berri den subjektu politiko horrek nolakoa behar duen izan erabakitzeada, helburu politikoak lortzeko eraginkortasuna bilatuz.
|
2014
|
|
Zapalkuntzaren justifikazioa» (I, 26). Beauvoir «berdintasunadesberdintasunean» babesten
|
duten
diskurtso zabaldu baina zapaltzaileen aurrezaurre, «diferentziak berdintasunean» bizitzearen aldeko diskurtsoen alderalerrokatuko da, bere liburuan behin baino gehiagotan aipamena eginez ideia horri (esaterako, I, 26 eta II, 651).
|
|
Hori horrela dela onartutaere, esan behar da populazioren parte handiago batek gizonak eta emakumeakezberdinak direla irmo defendatzen duela. Naturalki ezberdinak, naturalki diferente.Eta diferentzia horretan oinarritzen dira praktikan gertatzen den parekotasun ezajustifikatzen
|
duten
diskurtsoak.
|
2015
|
|
2) Eguneroko bizitzan telebistarekiko jarrera, emozio eta sentimenduen inguruanparte hartzaileek
|
duten
diskurtsoa aztertzeko marko metodologiko kualitatiboaeskaintzea.
|