2008
|
|
Eztabaidaren xehetasunetan sartu gabe —jarreretako batek alde bat oso oso polita eta sentimendu on irrealistakoa dela adierazten
|
duten
diskurtsoen kontrakoa da (cf. supra, politiko linguistikoki zuzena), eta besteak, berriz, eremu urriko hizkuntzen edo hiztun gutxiko hizkuntzen babesa eta sustapena justifikatzea du helburu (Boyer 2006: " Conclusions") —, lehen jarreraren baitan garaturiko argudio nagusietako baten oinarria hizkuntzen ekologiaren ikuspegi orokorra da, haren egileak, L. J. Calvetek (1999:
|
2010
|
|
Hizkuntza politika eraginkorra eta euskararen sustatzailea egiteak legitimitate politikoa, etikoa eta soziala ditu. giltzarria da euskarentzako arnasguneak zabaltzen jarraitzea eta euskal hiztunon erkidegoa sendotzen eta trinkotzen jarraitzea. ek, saihestuz neoliberalismorik zurrun eta gogorrenaren haritik erregulazioa inposizioarekin eta esku hartze ez legitimoarekin lotzen
|
duten
diskurtsoak, gizarte demokratikoan ezin baitira sinonimotzat jo erregulazioa eta inposizioa, ez hizkuntza politikan ez berdinkidetasuna sustatzeko beste politika sozialetan. interes orokorra, berdinkidetasuna eta kohesio soziala bermatzeko eta babesteko arauak ematea dagokie herri aginteei, ahulenaren aldeko politikei bidea irekiz, baita hizkuntza kontuetan ere. itzul nadin erabilerari lotutako k... " horrek esan nahi du hizkuntza politika hori gaztelaniaren morroi dela eta ez duela balio euskara indartzeko", diote mutur batetik;" horrek erakusten du herritarrek ez dutela horrenbeste euskara nahi, hizkuntza politika nazionalisten luxu bat eta inposizio bat dela, dirua alferrik gastatzea", diote beste muturretik. paradoxikoa ez bada, gero!
|
2018
|
|
Benetakotasunaren balioari zentralitatea kentzen dieten diskurtsoak, oraindik orain, ez daude erabat artikulatuta bertso munduaren baitan ere, gizartean hegemonikoa den ideologiarekiko alternatiba gisa. Esan liteke, beharbada," ama hizkuntzaren" ideologia muturreraino eraman izan
|
duten
diskurtsoak ez direla hain hegemonikoak gaur egun. Eta bertso ekitaldi nabarmenetako diskurtsoetan positiboki aipatu ohi direla bai euskaraz etxean jabetu izana20 eta bai euskara etxetik kanpo ikasi izana ere21 Azpimarra dezagun, hala ere, diskurtsootan, euskaldun legitimoaren posizio eztabaidaezinean kokatzen dela igorlea, eta hizketa gai duen bestea dela, ia beti, hiztun berria.... Bertso munduko eragileek, modu inplizitu zein esplizituagoan, ezinbestean euskaldun zaharren ordezkari gisa irakurriak diren horiek, abegi egiten diete hiztun berriei.
|
2020
|
|
Lan honetan planteatutako hipotesiaren betetze maila ertaina/ altua izan da. Hipotesia baieztatzen
|
duten
diskurtsoak eta jarrerak atal sindikalaren eta herritarren partetik etorri izan dira nagusiki.
|
2022
|
|
Badira euskara eskolarekin eta lanbide zehatzekin lotutako betekizun gisa deskribatzen
|
duten
diskurtsoak. Lotura horiek euskararen" derrigortasun" izaera eta helburu funtzionala jasotzen dute.
|
|
Asko izan dira euskara eskolarekin lotuta aurkezten duten narratibak. Eskolarekin lotzeaz gain, aipatzen dira euskara lanbide zehatzekin lotutako betekizun gisa deskribatzen
|
duten
diskurtsoak. Bai eskolarekin eta baita lanarekin egiten den loturak euskararen" derrigortasun" izaera eta helburu funtzionala jasotzen du.
|
2023
|
|
Alderaketa hori azaleratzera iristeko diseinatutako ibilbidea honakoa izan da: nazioarteak eta zehazki Europak hizkuntza eskubideen inguruan
|
duten
diskurtso eta markoa ezagutu da, hortik Espainiako Estatuak diseinatuta duen hizkuntza politika aztertu da eta azkenik Galiziako, Euskadiko, Nafarroako, Kataluniako, Balear Uharteetako, Valentziako eta Kataluniako Autonomia Estatutuek hizkuntza bakoitzaren ofizialtasuna nola aldarrikatzen duten alderatu da. Behin marko teorikoan lanketa hori eginda, lurralde bakoitzean hizkuntza normalizatzeko lege orokorren analisia burutu da eta horrekin batera hizkuntza bakoitzak hedabideen sektorean duen egoeren azterketa egin da, urteetako ibilbidea eta beraien arteko alderaketa ardatz hartuta.
|