Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2004
‎Beste batzuek, ordea, aseptikoak ez direla argi uztearren, nobelak ekintza militarrez, komandoz eta hausnarketa filosofiko politikoz betetzen dituzte, argi gera dadin non kokatzen duten beren burua. Baina konpromisoa ez dago gaien aukeraketan.
2006
‎Jendea gizartean txertatzen den neurrian lan munduan, familia bat osatu..., ikusiko du gizarteak ez gaituela berdin tratatzen. Gero, besterik da feministatzat jotzen duten beren burua edo ez. Baina fantasia hori bukatuko zaie zeren lanera doazenean konturatuko dira bera bezala edo kaskarrago prestatuta dagoen mutil bat lanpostu berdinera aurkeztuz gero, mutilak lana lortuko duela eta berak ez.
2007
‎Gu saiatu gara planteatzen ari garen testuinguru orokor horretan Arteleku sartzen. Orain hitz egin behar dugu Artelekurekin ea eurek nola ikusten duten beren burua, ea Artelekuren tasun horrek aparteko leku bat behar duen edo garatu litekeen Tabakaleraren baitan. Guk geure iritzia izan dezakegu baina hori ezin dugu guk erabaki.
2012
‎Gurasoekin manifestazioan zegoen mutikoa, EFE agentziak jakitera eman duenez. Amak azaldu duenez, hainbat lasterketaren ondoren, istiluetan murgilduta ikusi duten beren burua eta agenteetako batek mutikoa jo du. Familiak salatu duenez, gurasoek beraiek eraman dute mutikoa ospitalera, Mossoek ez baitute utzi anbulantzia bertara gerturatzen. Anbulantzia iritsi ez dela-eta, agenteetako batek familiari barkamena eskatu diola ere azaldu dute.
‎Gurasoekin manifestazioan zegoen mutikoa, EFE agentziak jakitera eman duenez. Amak azaldu duenez, hainbat lasterketaren ondoren, istiluetan murgilduta ikusi duten beren burua eta agenteetako batek mutikoa jo du. Familiak salatu duenez, gurasoek beraiek eraman dute mutikoa ospitalera, Mossoek ez baitute utzi anbulantzia bertara gerturatzen. Anbulantzia iritsi ez dela-eta, agenteetako batek familiari barkamena eskatu diola ere azaldu dute.
2015
‎Oi ene Jainkoa!, bai desberdin ikusiko ditugula ezjakintasun hauek, gauza guztien egia agertuko den lekuan! eta zenbat aitak eta zenbat amak ikusiko duten beren burua infernura joaten semeak izan dituztelako, eta era berean zenbatek ikusiko duten beren burua zeruan beren alaben bitartez!
‎Oi ene Jainkoa!, bai desberdin ikusiko ditugula ezjakintasun hauek, gauza guztien egia agertuko den lekuan! eta zenbat aitak eta zenbat amak ikusiko duten beren burua infernura joaten semeak izan dituztelako, eta era berean zenbatek ikusiko duten beren burua zeruan beren alaben bitartez!
‎10 Aita Joan Díazi eskatzen diot Caravacako arazoaz arduratzeko mesedea egin diezadala, berorren agurgarritasunak ikusiko baititu hara bidaltzen ditudan argibideak eta babesa eskatzen Cartagenako gotzainari eginiko gutunak; ez zait gaizki iruditzen berorren agurgarritasunak, nire izenean, eskatzea dukesa andereari zerbitzari bat bidal diezaiola berak ere gomendio bera egitera, haren jauntasunarengana sarrera handia baitu. Ez dakit nola adierazi ahizpa haiek duten nahigabea eta zein arrotz sumatzen duten beren burua. Zeregin askorekin ikusten dudalako?, ez diot esaten eskatzeko haientzat.
2017
‎Euskara etxetik at ikasi dutenei buruz egin dute ikerketa, eta hiztun berri kontzeptua erabili dute haiek izendatzeko. Ikerketan bertan aztergai izan dute hizkuntza identitatearen gaia, hiztunek eurek nola ikusten ote duten beren burua: euskaldun berri, euskaldun zahar edo euskaldun.
2018
‎Elkar Fundazioak eskatuta, Siadeco ikerketa etxeak euskal herritarren irakurketa eta musika ohiturak aztertu ditu," Bizkaia, Gipuzkoa, Nafarroa, Araba eta Ipar Euskal Herriko" 2.500 laguni inkestak eginez. Irakurtzeko ohiturei dagokienez, hamar euskal herritarretik zazpik irakurletzat duten beren burua liburu bat irakurri dute azken sei hilabeteetan. Euskarazko liburuei dagokienez, euskal herritarren %11k irakurtzen dituzte euskarazko liburuak.
‎Atal honetan, lehenik, bertsomunduaren baitan sozializatzearen bidezko hiztun berrien legitimazio prozesua izango dut aztergai, Ipar Euskal Herriko testuinguruan. egoera soziolinguistikoa ez denez orain dela berrogeita hamar urtekoa, interesgarria da aztertzea egungo euskal hiztun berriak hiztun legitimotzat hartuak diren edo ez (edo legitimotzat ote duten beraien burua), eta zeren arabera gertatzen den bata ala bestea (Ortega et al, 2014).
2019
‎Balioendinamika honetan, erreferentea jatorrizko euskal hiztuna da,, euskaldun zaharra?, aipatutakoikerketaren arabera. Gure ikerketari dagokionez, interesgarria izango da aztertzea ea parte hartzaileeknola kokatzen duten beren burua hiztun gisa benetakotasunari eta zilegitasunari dagokionez, kontuanizanik ikertuko dugun testuinguru soziolinguistikoan jatorrizko tokian tokiko hizkera XIX. mendeanzehar desagertu zela.
‎ez ditugu heredatzen ezaugarri fisikoak eta psikikoak bakarrik, gugan txertatuak geratzen dira gurasoen mamuak ere, eta haiek ere beren arbasoen mamuak zamatzen dituzte, eta horrela batek daki zenbat belaunalditara egin genukeen atzera, zenbat oinaze zaharretara. Auskalo nire arbasoetako zenbatek zauritu duten beren burua gauza zorrotzen batekin, auskalo zenbat bihotz odoltsu egon daitezkeen familia bakar batean.
‎Zortzi multzotan sailkatu ditut haien idazle gorputzetatik behin eta berriz hautemandakoak. Idaztea eszenara sartzea bada, atzemandako patroi eta dinamika horiek eragin zuzena izango dute idazleen gorputzetan eta hauen postura literarioetan, kanpora begirakoan (beren gorputzaren bidez ematen duten irudian), zein barnera begirakoan (testuaren bidez ematen duten beren buruaren irudian). Posturaren prismaren bidez existi daiteke bakarrik pertsona bat idazle moduan, eta hala, idazle orok, bere egile irudiaren inguruan duen pertzepzioak baldintzatuta sortuko du berea, kontzientzia maila handiagoarekin edo txikiagoarekin.
2020
‎zer egiten duten, zer ibilbide izatea espero duten, zeintzuk diren beraientzat erronkak, zeintzuk diren haien ametsak. Funtsean, nola ikusten duten beren burua hemendik hamar urtera. Denbora hori pasatuta, noski, berriro guztiekin elkartuko gara, eta galdera berak egingo dizkiegu.
‎Haurtzaroak berebiziko pisua du identitatearen sorkuntzan(% 14,6), 0 etapa horretan gertatzen baita genero eraikuntza eta, beraz, identitatearen garapena. Haurrek, dagoeneko 2 urterekin, oso garbi dute sistema binaristaren zein aldetan kokatzen duten beren burua. Horregatik garrantzitsua(% 5,6) da fokua Haur Hezkuntzan jartzea.
2021
‎Hirurehun metroetan ari zela, indar guztiaz hegaldaka, burua amildu zuen uhinetarantz latz eta gartsu, eta ikasi zuen zer dela-eta kaioek ez duten holakorik egiten, hots, zergatik ez duten beren burua zut erortzen uzten. Sei segundo besterik ez zuen behar izan, orduko ehun kilometrotan hegan egiteko, hegal altxatuak gehiagorako ematen ez duen abiaduran hain zuzen ere.
‎Azterlanaren atal honetan parte hartu duten gazteen narratiben azterketak agerian uzten du ez dutela kolektibo homogeneoa osatzen. Nahiz eta guztiek ‘politizatu gabekotzat’ eta/ edo ‘politikari buruzko interesik gabekotzat’ definitu duten beren burua, aniztasun handia dago euren artean, bai jarrera eta praktika politikoetan, bai politikari buruzko ezagutzaeta interes mailan. Horrenbestez, beren ibilbideak desberdinak izan dira politizazio mailei eta esperientzia politikoei dagokienez.
‎Eginiko ikerketaren helburua da jakitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleek nola sumatzen duten beren burua UH modalitatearen barruan, Haur Hezkuntzako ikasleekin pantaila bidezko urrutiko irakaskuntzan aritzeko; zehazki, Haur Hezkuntzako irakaskuntzan ohikoak diren jarduera eta egoera zenbait hautatu, eta galdetu zaie ea pantaila bidezko komunikazioan horiekiko zer gaitasun, zailtasun eta formakuntza behar hautematen duten.
‎Artikuluaren helburua da hurbilketa bat egitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleen usteetara, etorkizunean urruneko irakaskuntzari aurre egin dioten profesionalak izanen baitira: galdetu diegu Haur Hezkuntzako ikasleekin urruneko irakaskuntzan aritzeko nola sumatzen duten beren burua gaitasunei, zailtasunei eta formakuntza beharrari dagokienez. Galdetegia prestatu aurretik, pandemiak ekarritako irakaskuntza aldaketei buruz galdetu genien Haur Hezkuntzako 5 adituri, eta pantaila bidezko urrutiko irakaskuntza izan zenez zailtasun iturririk aipatuena, horri buruz galdetu diegu ikasleei.
2022
‎Hain zuzen ere, galiziarrek novo falante eta neofalante bereizten dituzte, euskaldunok ordea bi horiek multzo berean sartzen ditugu, nahi bada hiztun berri proaktibo eta erreaktiboak bereiziz. Edonola ere, ikusi dugu hiztun berriak hizkuntza gutxituen indarberritze prozesuaren erakusgarri direla eta, hain zuzen, gaur egun Euskal Herriko gazte euskaldunen gehiengoa tipologia horretakoa dela, nahiz eta gehienek ez duten beraien burua euskaldun berritzat hartzen, euskalduntzat baizik (Ortega eta beste, 2013; Ortega eta beste, 2016). Hala, gazte hiztun berrien artean hiru profil bereiz daitezkeela ere ikusi dugu, hauek euskararekiko atxikimendu ezberdina izan dezaten eskolak, familiak eta eremu soziolinguistikoak eragin handia daukatelarik.
2023
‎Laborari bat bere begiz ikusten zuen lehen aldia zuen. Ordura arte, bere buruari ez zion sekula galdetu zein zen haragi xerra baten ibilbidea, zergatik ziren oilasko izter batzuk beste batzuk baino lau aldiz garestiagoak, zenbat esku ebakitzen ziren gereziak bilduz, zenbat bizkar makurtzen patatak ateratzeko, zenbat sukalde gero eta bakartiago, zenbat ohe hotz, zenbatek hil duten beren burua...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia