2008
|
|
horretarako, antolakuntza ikasketa edo, aprendizaje organizacional? delakoa piztu eta puzten
|
duten
balio, ohitura, politika, programa, sistema eta egiturak behar ditu ukan antolakuntza inteligenteak.
|
2011
|
|
Ikerketa kritikoenen arabera atera daitekeen ondorio orokorra honako hau da (Digón, 2006): ...kontserbadore argietan heziz»5 Horren adibide dira, autoritatearekiko errespetuarekin, gizartearen hierarkizazioarekin, ohiko familia nuklearraren eginkizun nagusiarekin, ideologia patriarkala mantentzearekin, arraza eta klase ezberdintasunaren sendotzearekin, kontsumismoaren defentsarekin, abertzaletasunarekin, kontsumorako produktuen artean norbanakoak duen aukeratzeko askatasunarekin zerikusia
|
duten
balioen transmisioa. Ezin ahaztu daiteke balio tradizional horien onartzeak dakartzan ondorio negargarrienetakoak genero desberdintasunak direla.
|
|
Benzek eta Fürstek (2002) sareek elkarrekintza berritzailea sustatzeko
|
duten
balioari egiten diote aipua. Sarean parte hartzen duten eragileak aukera berriak aurkitzeko asmoz ikasteko motibatuak agertzen dira.
|
|
Berez, «forma ikoniko» erregistratuak baino ez dira. Eta
|
duten
balioa, marka balioa, gauzak «sorgintzeko balioa» da: zerbait, markatuta dagoelako, desberdina, bereizia eta hobea dela sinestarazteko balioa.
|
2012
|
|
Izan ere, zenbait autoreren iritzian, berrikuntza sistemen ekarpenak lurralde garapenaren esparruan aplikatu dituzten teoria horiek guztiek puntu berberean egiten dute herren, hots, gizarte instituzioen nolabaiteko instrumentalizazioan, hain zuzen ere (Moulaert eta Sekia, 2001). ...aburuz, lurraldeari eta kulturari loturiko zenbait elementu ukiezin (ezaguera tazitua, konfiantza, balio partekatuak, etab.) lurralde garapenerako funtsezko baliabidetzat jotzea aurrerapausoa da gainerako hazkunde erregionaleko teoria neoklasikoen aldean, baina, hala ere, eta hemen datza herrena, horiek soilik «ekonomikoki errentagarriak» diren neurrian hartuko dituzten aintzat, ez bere horretan
|
duten
balioagatik.
|
2014
|
|
Pearson-ek (1989: 57) gorago kokatu zituen gardentasunaren oinarria definitzen
|
duten
balioak, eta berebiziko garrantzia eman zion besteen ikuspegi, interes eta eskubideak kontuan hartzeari. Marko horretan kokatzen da, halaber, norbanakoak duen eskubidea hartutako erabakiak hobeto ulertzen eta arrazoitzen laguntzen dion informazioa jasotzeko.
|
2016
|
|
BERRIAk eta Goienak euskararen arloan sortzen
|
duten
balioa neurtzeko ahalegina egin da. Batetik, aholkularitza, zuzenketa edo estilo liburua osatzeko lana hartu da kontuan.
|
|
Behin aldagaien zerrenda osatu ondoren, aldagai bakoitzeko neurgailu edo output bat bilatu da, aldagai horiei balio kuantitatibo bat eman ahal izateko. Kontua da, nola neurtu aldagai horiek sortzen
|
duten
balioa. Zein da erabili behar den informazioa?
|
|
Adibidez, aztertutako enpresek barne edo kanpo formazioak eskaini badituzte doan, begiratzen da zenbat pertsonak jaso duen formakuntza eta zenbat ordukoa izan den formakuntza hori. Formakuntzak edo ikastaroak eskaintzen dituzten ohiko enpresek pertsonako kobratzen duten batez besteko prezioaren arabera kalkulatu da ikertutako enpresek sortzen
|
duten
balioa.
|
2018
|
|
Gainera, eredu lineal orokorreko analisiak burutu ziren hormona mailaren, aldagai psikologiko ezberdinen eta bi horien arteko interakzioek portaera agresiboan
|
duten
balio iragarleak analizatzeko. Estatistikoki adierazgarriak diren emaitzak aurkitu ziren 8 urte zituztenen artean enpatian, eta 10 urte zituztenen artean enperamentuan.
|
2020
|
|
Zentzurik zabalenean, kultura ondarea da iraganetik gizarteak jaso dituen ondasunen multzoa, zeinean gizarte horrek kontserbatzea eta transmititzea merezi
|
duten
balioak aitortzen dituen. Kultura balioak aldakorrak direnez, ondarearen kontzeptua bera etengabe eraikiz doa, eta hura osatzen duten elementuak ere mudakorrak dira eta ekarpen berriak hartzeko irekita daude.
|
2021
|
|
Hori horrela, DLHak berebiziko garrantzia hartzen du (Ozamiz et al., 2019); izan ere, espazio bat eskaintzen da non harremanak sortzen eta bizipenak esperimentatzen diren (Gezuraga, Bilbao eta Etxebarriak, 2019). Hori garrantzitsua da nerabezaroan, garai horretan bizi osorako eragina
|
duten
balioak, izaeraren aspektuak eta sinesmenak garatzen baitira (Berrio Otxoa, Hernandez, eta Martmez, 2003). Zentzu horretan, Bion ek (1963) dio aisialdi talde horietan nerabeek beren arazoak partekatzen dituztela eta beren artean identifikatzen direla, baita gomendioak eman ere.
|
2023
|
|
Gure emaitzek adierazten dute pertsonek modu gatazkatsuan bizi dituztela ideia horiek. Familiari lotutako betebeharren eta norbere autonomia lehenesten
|
duten
balioen arteko talka, enplegua zaintzarekin eta norbere bizi proiektuarekin bateraezina izatea, mendekotasunaren kontzepzio negatiboak edota zaintzaren inbisibilizazioari loturiko esanahiak agerian uzten dira. Horrekin batera," mendekotasuna vs autonomia" izendatutako gaian bereziki adierazten den bezala, parte hartzaileengan 39/ 2006 Mendekotasun Legeak emandako diskurtso ofiziala edo instituzionala gailentzen dela antzeman daiteke, mendekotasuna bereziki, adinari, ezintasunari eta gaixotasunari loturik ulertzen den heinean (Cerri, 2015).
|