Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎horretarako, antolakuntza ikasketa edo, aprendizaje organizacional? delakoa piztu eta puzten duten balio, ohitura, politika, programa, sistema eta egiturak behar ditu ukan antolakuntza inteligenteak.
2011
‎Ikerketa kritikoenen arabera atera daitekeen ondorio orokorra honako hau da (Digón, 2006): ...kontserbadore argietan heziz»5 Horren adibide dira, autoritatearekiko errespetuarekin, gizartearen hierarkizazioarekin, ohiko familia nuklearraren eginkizun nagusiarekin, ideologia patriarkala mantentzearekin, arraza eta klase ezberdintasunaren sendotzearekin, kontsumismoaren defentsarekin, abertzaletasunarekin, kontsumorako produktuen artean norbanakoak duen aukeratzeko askatasunarekin zerikusia duten balioen transmisioa. Ezin ahaztu daiteke balio tradizional horien onartzeak dakartzan ondorio negargarrienetakoak genero desberdintasunak direla.
‎Benzek eta Fürstek (2002) sareek elkarrekintza berritzailea sustatzeko duten balioari egiten diote aipua. Sarean parte hartzen duten eragileak aukera berriak aurkitzeko asmoz ikasteko motibatuak agertzen dira.
‎Berez, «forma ikoniko» erregistratuak baino ez dira. Eta duten balioa, marka balioa, gauzak «sorgintzeko balioa» da: zerbait, markatuta dagoelako, desberdina, bereizia eta hobea dela sinestarazteko balioa.
2012
‎Izan ere, zenbait autoreren iritzian, berrikuntza sistemen ekarpenak lurralde garapenaren esparruan aplikatu dituzten teoria horiek guztiek puntu berberean egiten dute herren, hots, gizarte instituzioen nolabaiteko instrumentalizazioan, hain zuzen ere (Moulaert eta Sekia, 2001). ...aburuz, lurraldeari eta kulturari loturiko zenbait elementu ukiezin (ezaguera tazitua, konfiantza, balio partekatuak, etab.) lurralde garapenerako funtsezko baliabidetzat jotzea aurrerapausoa da gainerako hazkunde erregionaleko teoria neoklasikoen aldean, baina, hala ere, eta hemen datza herrena, horiek soilik «ekonomikoki errentagarriak» diren neurrian hartuko dituzten aintzat, ez bere horretan duten balioagatik.
2014
‎Pearson-ek (1989: 57) gorago kokatu zituen gardentasunaren oinarria definitzen duten balioak, eta berebiziko garrantzia eman zion besteen ikuspegi, interes eta eskubideak kontuan hartzeari. Marko horretan kokatzen da, halaber, norbanakoak duen eskubidea hartutako erabakiak hobeto ulertzen eta arrazoitzen laguntzen dion informazioa jasotzeko.
2016
‎BERRIAk eta Goienak euskararen arloan sortzen duten balioa neurtzeko ahalegina egin da. Batetik, aholkularitza, zuzenketa edo estilo liburua osatzeko lana hartu da kontuan.
‎Behin aldagaien zerrenda osatu ondoren, aldagai bakoitzeko neurgailu edo output bat bilatu da, aldagai horiei balio kuantitatibo bat eman ahal izateko. Kontua da, nola neurtu aldagai horiek sortzen duten balioa. Zein da erabili behar den informazioa?
‎Adibidez, aztertutako enpresek barne edo kanpo formazioak eskaini badituzte doan, begiratzen da zenbat pertsonak jaso duen formakuntza eta zenbat ordukoa izan den formakuntza hori. Formakuntzak edo ikastaroak eskaintzen dituzten ohiko enpresek pertsonako kobratzen duten batez besteko prezioaren arabera kalkulatu da ikertutako enpresek sortzen duten balioa.
2018
‎Gainera, eredu lineal orokorreko analisiak burutu ziren hormona mailaren, aldagai psikologiko ezberdinen eta bi horien arteko interakzioek portaera agresiboan duten balio iragarleak analizatzeko. Estatistikoki adierazgarriak diren emaitzak aurkitu ziren 8 urte zituztenen artean enpatian, eta 10 urte zituztenen artean enperamentuan.
2020
‎Zentzurik zabalenean, kultura ondarea da iraganetik gizarteak jaso dituen ondasunen multzoa, zeinean gizarte horrek kontserbatzea eta transmititzea merezi duten balioak aitortzen dituen. Kultura balioak aldakorrak direnez, ondarearen kontzeptua bera etengabe eraikiz doa, eta hura osatzen duten elementuak ere mudakorrak dira eta ekarpen berriak hartzeko irekita daude.
2021
‎Hori horrela, DLHak berebiziko garrantzia hartzen du (Ozamiz et al., 2019); izan ere, espazio bat eskaintzen da non harremanak sortzen eta bizipenak esperimentatzen diren (Gezuraga, Bilbao eta Etxebarriak, 2019). Hori garrantzitsua da nerabezaroan, garai horretan bizi osorako eragina duten balioak, izaeraren aspektuak eta sinesmenak garatzen baitira (Berrio Otxoa, Hernandez, eta Martmez, 2003). Zentzu horretan, Bion ek (1963) dio aisialdi talde horietan nerabeek beren arazoak partekatzen dituztela eta beren artean identifikatzen direla, baita gomendioak eman ere.
2023
‎Gure emaitzek adierazten dute pertsonek modu gatazkatsuan bizi dituztela ideia horiek. Familiari lotutako betebeharren eta norbere autonomia lehenesten duten balioen arteko talka, enplegua zaintzarekin eta norbere bizi proiektuarekin bateraezina izatea, mendekotasunaren kontzepzio negatiboak edota zaintzaren inbisibilizazioari loturiko esanahiak agerian uzten dira. Horrekin batera," mendekotasuna vs autonomia" izendatutako gaian bereziki adierazten den bezala, parte hartzaileengan 39/ 2006 Mendekotasun Legeak emandako diskurtso ofiziala edo instituzionala gailentzen dela antzeman daiteke, mendekotasuna bereziki, adinari, ezintasunari eta gaixotasunari loturik ulertzen den heinean (Cerri, 2015).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia