2008
|
|
antzeko egoeraren batean aurrean izatean, mota bereko elkarreragina izateko aukera murriztea edo areagotzea. Beraz, estimulu horiek ezaugarri indartzaileak hartzen dituzte, subjektuarentzako
|
duten
balioa dela-eta (subjektiboa, beraz), saria jasotzen delako (indartzaile positiboa), edo kontrako sentsazioa arintzen delako (indartzaile negatiboa) Horrela, bada, erantzun jakin bat eman eta estimulu bat eskuragarri izateak egoera hori etorkizunean berriz gertatzeko aukera areagotzen du.
|
2012
|
|
63). elkarrizketa egituragabea izaten da eta, kontaketa biografikoa den aldetik, metodo egokia zaigu ikerketa diakronikoa egiteko, azken hiru belaunaldiak (ego edo berriemailea bera, haren seme alabak eta gurasoak) hartu eta haien bizi esperientziak biltzea ahalbidetzen baitu. Nekvapilek hizkuntza biografiek komunitatearen historia irudikatzeko
|
duten
balioa defendatzen du. hala bada, norbanakoen hizkuntza biografietatik komunitatearen hizkuntza biografia tipoa osa liteke. Nekvapilek hizkuntza biografiak benetako metodo soziolinguistikotzat hartzen ditu, teknika bereziki baliagarritzat hizkuntzen azterketa historiko diakronikoa egiteko:
|
2013
|
|
Bi aukera ditu euskararen munduak: merkatu osorako estrategia, merkatu osoan aritzeko gai diren balioekin, ala segmentu batean fokalizatutako estrategia, bakarrik segmentu horretarako balio
|
duten
balioekin. pikoa, adibidez); eta, era berean, ezagutzan erosi duten beste askok ez dute nahikoa arrazoirik ikusten erabileran ere erosteko, eskolatik kanpo" liberatuta sentitzen direnean" erdararen" hautua" egiten duten hainbat neska mutilek, adibidez, Karlos Gorrindok (2012) Bermeoko kasutik abiatuta nabarmendu duenez.
|
|
Beraz, bi aukera ditu euskararen munduak: merkatu osorako estrategia, merkatu osoan aritzeko gai diren balioekin, ala segmentu batean fokalizatutako estrategia, bakarrik segmentu horretarako balio
|
duten
balioekin. Baina, noski, bata zein bestea aukeratzeak erabakiarekin kontsekuente izatea eskatzen du.
|
|
Horrez gain, azpimarratzen dute balio pertsonal batzuk lagungarriak direla aldaketa eta hobekuntzarako; eta beste batzuek, ordea, aldaketa oztopatu egiten dutela. Aditu gehienak ados daude eragin positiboa
|
duten
balioak aukeratzeko orduan: integritatea, erantzukizuna, eta asertibitatea bezalakoak hautatzen dituzte.
|
2014
|
|
Dena den, portaera hori ez da esparru eta egoera guztietan ematen, ez eta ausaz ere, uneko erreferentzia taldearen hizkuntza ohiturak, gaitasunak, hizkuntzarekiko
|
duten
balio multzoaren eta norbanakoaren jarreraren baitakoa izaten da.
|
2015
|
|
Baina baita ere garrantzitsua izango da jarreraren eta motibazioaren lanketa curriculumean era planifikatuan jasotzea. Era berean, garrantzitsua izango da euskal kulturak eta bestelako kulturak
|
duten
balioa jasotzea eta horiei ere dagokien tartea eskaintzea curriculumean.
|
2016
|
|
Hizkuntza baten gizarte baldintza objektiboak zein hauteman subjektiboak harremanetan daude hizkuntzek merkatuan
|
duten
balioekin. Horiek guztiek eragiten dute hiztunen hizkuntza portaeran.
|
|
Hizkuntza baten gizarte baldintza objektiboak zein hauteman subjektiboak harremanetan daude hizkuntzek merkatuan
|
duten
balioekin. Horiek guztiek eragiten dute hiztunen hizkuntzaportaeran.
|
2018
|
|
globalizazioak bultzatzen duen lingua franca funtzioari erantzuten dioten hizkuntzena. Azken multzo horretako hizkuntzei batez ere ingeLehiatzeko balio erantsia litzateke gure enpresentzat lekuan lekuko hizkuntzak eta kulturak menperatzea. biziberritzea, eleaniztasunaren garaiko erronka – Iñaki Mart� nez de Luna lesari, nazioarteko komunikaziorako
|
duten
balio pragmatikoa ez ezik, cool izaera ere atxikitzen die gure gizarteak, horrek gazteengan berezikipizten dituen lilura zein eta erakargarritasunarekin.
|
2019
|
|
2 estrategikoak diren enpresekin etengabeko harremana eta elkarlanerako bideak sustatu. a. SprIren nazioarteko delegaritzen eredua jarraitu eta ordezkariak izendatu intereseko enpresa hauetan nahiz eusko Jaurlaritzan. b. Saio mugatu bat egin eragile nagusi horietako bat edo birekin, google eta Facebookekin, esaterako. c. enpresa hauek euskal herrian lortzen
|
duten
balio ekonomikoaren neurketa egin. handia bada, haien produktuak euskara ditzaten eskatu. d. puntueuS Fundazioak azken urteetan enpresa horietako batzuekin izandako harremanaren ondorioz eskuratutako ezagutzaren berri izateko bidea egin.
|
|
Narratiba hauek gure erabaki eta jokabideetan eragiten
|
duten
balioak eta usteak adierazten dituzte.
|
|
Erronka honi heltzeko modu bat nor garen eta honela zergatik jokatzen dugun deskribatzeko erabilitako narratibak aztertzea da. Narratiba hauek gure erabaki eta jokabideetan eragiten
|
duten
balioak eta usteak adierazten dituzte. Azken hamarkadetan bereizgarri izan ditugun elementu ukiezinak dira.
|
|
Izan ere, proiektua bezain garrantzitsua da gizarteak duen narratiba kolektiboa. proiektuak kuantifikagarriak dira, baina narratiba kolektiboak sortzeko prozesuak, ordea, askoz ere zailagoak dira neurtzeko. Oraindik ez dakigu ziur gizarte hauek zergatik erabakitzen
|
duten
balio eta narratiba jakin batzuei lotzea, nahiz eta badiren argudio historiko eta sozialak hauek azaltzeko.
|
2020
|
|
Izan ere, kalitatea ez da ongi landutako informazio kontrastatuak eskaintzea soilik, zerbait gehiago ere bada. Zentzu horretan hainbatetan errepikatu zen kontzeptua balio pertzepzioa izan zen, alegia, hartzaile edo kontsumitzaileek eskaintzen zaizkien eduki edo produktuei buruz
|
duten
balio pertzepzioa. Hau negozio ereduarekin lotutako kontzeptu gakoa da, izan ere, eskaintzen den horren gaineko balio pertzepzioaren araberakoa izango da hartzaileen erantzuna:
|
|
Hartzaile edo kontsumitzaileek eskaintzen zaizkien eduki edo produktuei buruz
|
duten
balio pertzepzioa.
|
|
3 Grafikoa. Euskararen sustapenerako kanpainek herritarren sentsibilizazioa areagotzeko
|
duten
balioaren balorazioa(%).
|
2021
|
|
Esan behar da, ordea, ikerketa honetan ez dela nabarmentzeko desberdintasunik aurkitu euskarak eta gaztelaniak integratzeko
|
duten
balioen gaineko iritzi orokorretan.
|
2022
|
|
Izan ere, hizkuntzaren testuingurua praktika eta errepresentazioetan oinarritutakoa zabala izan daitekeela uste dugu areago, egungo gizarte baldintzek kulturaren ulerkera zabala izatea bultzatzen dutela uste da: dantza taldeak, bertsoak, kanta herrikoiak abesteko taldeak, Libertimenduak eta herri inauteriek herri kulturak, oro har
|
duten
balioa zalantzan jarri gabe, baita ere uste da rock talde batek, surf edo errugbi klub batek edota on line dagoen euskal komunitate batek ere funtzio berak bete ditzaketela. Alegia, talde hauek ere, hizkuntzari testuinguru bat eskaini ahal diotela, finean, euskara talde horien praktika eta errepresentazioetan txertatu daitekeela.
|
|
Azken urteotan, enpresa batzuk enpresa aktibismoa deritzona egiten hasi dira, eta interes orokorreko gaiei buruzko jarrera publikoa hartu dute, beren negozio jardueratik kanpo; izan ere, uste dute marka handiek ezin dituztela alde batera utzi gizartea kezkatzen duten gaiak. Politikaren aurreko dimentsioan sartzea dakarren arren, gizartearekiko erantzukizun konpromisoaren parte da, alderdi horiek osagai etikoa baitute, eta, aldi berean, enpresak uste du balio berriok egoitzetan barneratzen lagundu behar duela, nahiz eta balio horiek nahiko orokorrak ez izan, hala nola gizarte eragina sortzeko modu bat, hazkundea izango
|
duten
balioetara aurreratzea eta gizarte segmentu sentikorrekiko konplizitatea ziurtatzea. Bezeroak gal badaitezke ere, gehiago lortzeko aukerak egon daitezkeela uste da eta, batez ere, enpresarekin konpromiso handiagoa izango dutela.
|
2023
|
|
Ebaluazio ikerketa honetan 2023ko udaran antolatutako udalekuetan, aisialdi esku hartzeak izandako eragina, eta, ondorioz, euskararen erabilerak izandako bilakaera aztertu da. Halaber, udalekuetako esperientziak haurrentzako bizipen positibo gisa izan
|
duten
balioaren balorazioak jaso dira eta aldagai batek eta besteak duten harremanari erreparatu zaio. Modu horretan, helburua izan da erabilitako hizkuntza estrategiaren eta esku hartze pedagogikoaren eragina neurtzea, eta, orobat, hobekuntzara bideratutako erabakiak hartzeko aisialdi programa ebaluatzea.
|