Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Intonazioaren gaineko ikerketek azentu moldea eta intonazioaren arteko erlazioazein den argitu dutela uste dut. Sarritan aipatu da (Txillardegi 1984, askorenartean) jakin behar dela azentua fonetikoki zelan gauzatzen den.
2002
‎Flotari dagokionez, Batzordearen iritziz, gaur egun Europako Batasunekoflota «handiegia da» eta azken bost urteotan Europako Kontseiluak ezarririkomurrizketa planek eraginkortasunik eduki ez dutela uste du. Hala, flota %3 gutxituda, baina aurrerapen teknologikoei eta dirulaguntzei esker ustiakuntza handitu eginda.
‎Zeren, zerk ezaugarritzen du talde bat? Batez ere, taldea osatzearen sentsazio sozializatuak; bestela esanda, talde bat daukagu, osagaiek multzo bateratua osatzen dutela uste duten unean. Taldetasun sentsazioa eraikitzeko hizkuntza tresna garrantzitsua da; ez da bakarra, ordea.
2005
‎Wegener ek kontinenteen eta ozeanoen jatorriari buruzko hipotesiak sortu eta berrantolatu zituen zenbait artikulutan (1912, 1915, 1924), eta guztiak laburbildu Die Entstehung der Kontinente und Ozeane liburuan (1929). Izotzak uraren gainean flotatzen duen bezala, kontinenteek lurrazal ozeanikoaren gainean flotatzen dutela uste zuen. Iceberg edo izozmen diak bezala, kontinenteek jarraitutasun estrukturala gordetzen dute, baina noizean behin apurtu eta elkarrengandik urrundu egiten dira.
2007
‎paga eta beste diru iturriak, aurreztea, etahaurren ekonomia mundu autonomoa (Webley, 2005). Aberastasunaren gizartebanaketa eta gizarte estratifikazioa ikertu diren arren, ez ditugu kapitulu honetanjorratuko, zeren eta, ekonomiarekin zerikusi zuzena duten arren, gizarteari buruzkoezagutzaren beste alor bat osatzen dutela uste baitugu, gizarte antolaketarena, alegia (ikus I. kapitulua).
2010
‎Urte asko igaro dira lehia babesteko lehenengo politikak («antitrust direlakoak») martxan jarri zirenetik. Europan neurri batean baina AEBn batez ere, politika horiek porrot egin dutela uste dutenen iritzi ezkorra guztiz zabaldurik dago.
2011
‎Dena den, Eitb.com eko erredaktoreak ezdatoz bat taldearen estrategian Interneteko hedabideak gaur egun duen garrantzianeurtzean; baina, hori ere, bestalde, adierazgarria da. Gainera, EITBko egungohedabide multzoan euskarri tradizionalek pisu handiagoa dutela ulertzen dute, «multimedia» eta «euskarri aniztasuna» kontzeptuek «monomedia» eta «euskarribakarra» kontzeptuek baino hobeto definitzen dutela uste duten arren.
‎Bake epaileen ardura izaniko hitzezko epaiketen sententzien behin behineko betearazpena bakarrik legearen kontra eman izanagatik aurkaratu daiteke (PZLren 528.2.1 art.). Gainera, betearazi nahi den sententzia diruzko kondenazkoa bada, ohikoena bake epaileen praktikan?, betearazia ezin izango da behin behineko betearazpenaren kontra agertu. Egin dezakeen gauza bakarra premiamendu prozedurako betearazpen jarduera zehatzen kontra agertzea da, jarduera horiek konponezineko egoera bat edo kalte ordainekin ekonomikoki konpentsaezina den egoera bat sortuko dutela uste duenean. Era berean, betearazpen neurrien kontra agertzean, bere ustez, posible diren eta aurkaratzen direnek sortzen dituzten ondorioak sortzen ez dituzten neurriak proposatu behar ditu.
‎Lehenengo iritziko pertsonen artean, ikusiko dugunez, bi dira sentsibilitate nagusiak: bake epaitegiek funtzio jurisdikzionalik izan behar ez dutela uste dutenak, adiskidetze lana egitera mugatu behar direla mantenduz, eta funtzio jurisdikzionalak izan behar dituztela defendatzen dutenak, haien eskuduntzak gehitzea ere begi onez ikusiz.
‎Nortasun paranoidearen nahastea, sarri, psikosi paranoidearen ataria izaten da; hots, psikosi paranoidea nozitzen duten pertsona askok nahaste horren aurretik nortasun paranoidea aurkezten dute, eta, ondoren, baita ere. Bi nahasteak pairatzen dituzten pertsonek antzeko sintomak aurkezten dituzte (mesfidatiak dira, zuhurrak, beti arrazoia dutela uste dute, etab.) baina, bi nahasteen arteko muga finkatzen duen ezaugarri nabarmen bat dago: eldarnioak.
‎Ustezko perfekzio hori lortzeko arau oso zorrotzak finkatzen dituzte eta beren jokabide eta pentsamenduari buruzko autoebaluazio kritiko eta gogorrak egiten dituzte. Perfekzionismoaren bidez beren burua eta ingurunean gertatzen dena kontrolatzea bilatzen dute eta, modu horretan, besteei edo beren buruari min egiteko dituzten probabilitateak gutxitzea lortzen dutela uste dute. Adibidez, «pentsamendu negatiboak kontrolatzen ez baditut, zerbait txarra gertatuko da» edota «erritualen bidez ondorio txarrak eragiteko edo ekiditeko gai naiz» gisako pentsamenduak izan ditzakete.
2012
‎Multikulturalismoari alde ugarietatik egiten zaio kritika, ikuspegi askotatik, komunitate kultural desberdinduak bultzatzen direnez gizartearen kohesioaapurtzen dutela uste dutenetatik (adibidez, ik. Sartori, 2003), ikuspegi feminista etakritikoraino8, esaterako. Izan ere, ez dira gutxi multikulturalismoa ulertzeko moduak9.Nolanahi ere, immigratuek harrera gizartean burutu beharreko egokitzapenprozesuan, kultura aniztasunaren afera ere kontuan hartu behar dela ukaezina da.Estatuak ere, hortaz, bere jarduna definitu behar du kultura aniztasunari dagokionez.Kultura aniztasunaren aitortza edota onarpenetik harago, multikulturalismoarendefendatzaileek aniztasun hori eskubidea dela azpimarratzen dute.
2014
‎ko (t) z nafarreran eta Ipar Euskal Herrian ereerabiltzen da eta ko erdialdeko euskaran eta euskara batuan, besteak beste. Badirudigaur egun joera dela mendebalderagoko ezaugarriek ekialdekoak ordezkatzea, eta ko (t) z hartu dugu Goizuetako hizkeraren ezaugarritzat (Zubiri eta Perurena, 1998: 164), oinarri dialektaleko ezaugarria delako, alegia, zaharrenek erabiltzen dutena.Gazteek ko (t) z oso gutxitan erabiltzen dutela uste dugu eta, beraz, Goizuetanordezkatzea arrunt aurreratua dagoela. Emaitzetan, gazteen eta adinduen artean, baita beste ezaugarri soziolinguistikoen artean ere, zer diferentzia agertzen denaztertuko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia