2000
|
|
Argiako artikulugilearen ustez, liburu hau fabulak maite dituenarentzat egina da, eta alegiekin batera ateraldiak ere ugari dira, nahiz eta iritzi emaileak azken hauek liburuaren alderdirik ahulena osatzen
|
dutela
uste duen: " ateraldiok umore gutxiko grazia baino haragoko deus ez dutelako." (63 or.)
|
2021
|
|
Alderdi metodologikoen inguruan ere mintzatu dira elkarrizketatuak, literaturaren nahiz beste edozein jakintza arloren didaktikan oinarri oinarrizko alorra, eta aldi berean, kezka delako metodologia. Didaktikaren funtsezko osagaia eta, beraz, behin eta berriz agertzen den mintzagai den arren," hezkuntzan metodologiek nahiko antzera" segitzen
|
dutela
uste du GIR1 ek. Urrats bat harago emanda, IE6 ren eta IE7 ren iritziz, programatzerakoan edukia izaten da ardatza eta ez, horrenbeste, metodologia, normalean, testuliburuak modu inplizituan eskaini ohi duelako.
|
|
BHko ikasleek irakurritakoaren ulermenean zein interpretazioan zailtasunak dituztela gaur egun (GE2, IE3, IE5, HIR1, LIR3, BIR1, GIR1), eta horrek ere kezka eragiten du, bistan dena. Hala ere, horren aurrean nerabeek agertzen duten jarrera ere kezkatzeko modukoa dela iruditzen zaio GE2 ri, umiltasunak eta onarpenak aurrera egitea ahalbidetzen
|
dutela
uste baitu:
|
|
Hala ere, ikasle guztiei proposamen bera egitearekin ados ez dagoela zehazten du, gela bakar baten barruan gustu, motibazio eta garapen maila desberdinak daudelako. Alabaina, klasikoen bertsioek lanketa literariorako aukera aberatsa eskaintzen
|
dutela
uste du, baina zenbait bertsiorekin kontuz ibili behar dela, azken hamarkadetakoekin batik bat, testuek berez duten xedea galduz joan direlako, eta ondorioz, ikasleentzat ez direlako eredu egokiak.
|
|
GE4 k dioenez, literaturarena" zeharka barneratzen den konpetentzia" izan daiteke, literaturan murgilduta garatzen baita konpetentzia literarioa, eta hori diziplinartekotasunak eta metodologia aktiboek errazten duten zerbait da. Hezkuntza komunitate osoa inplikatu behar dela baieztatzen du elkarrizketatuak, eskola askok proiektu bidez irakasteko saltoa eman duten arren, ikaslearen errealitatetik hurbilago egon nahi badute, proposamenek gelaz gaindiko bokazioa izan behar
|
dutela
uste du. Hainbat dira (IEE1, BE1, IE7, GE4, LIR1, LIR3, AIR1, IE10, NE1) metodologia aldaketa baten alde agertzen direnak irakaskuntzan, oro har, eta literaturaren irakaskuntzan, modu zehatzagoan, heziketa literarioa erraztu dezaketeen estrategiak inplementatzeari begira, baina proposamen teorikoaren eta errealitateak eskaintzen dituen aukeren arteko arrakala handiegia dela oraindik onartzen dute.
|
|
" Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten
|
dutela
uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio. Hau irakaskuntzari nahiz edozein ikaskuntzaprozesuari modu intrintsekoan lotuta doakion zerbait dela aitortzen du, lanbidearen berezko ezaugarria baita, baina hori erraztuko luketen egiturak falta direla eransten du.
|
|
Haien lana egokitu ahal izateko, irakasleei monografikoak ziren liburuxka batzuk eskaintzen hasi zirela kontatzen du, bakoitzak bere ibilbide propioa egin zezan; haatik, orain hortik testuliburura berriro ere pasatu direla zehazten du, nahiz eta testuliburuaz gain plataforma digitalak ere laguntzen duen. Zenbait aldaketa gertatu direla zalantzarik ez du, eta haiek ere aldaketa horietan eragiten saiatu direla, euskarrietan edota alderdi metodologiko batzuetan, baina hein batean irakasteko moduek bere horretan jarraitzen
|
dutela
uste du, bereziki BHn. XXI. mendeko irakaskuntzan eta irakasteko moduetan pentsatzen segitzeko beharra ikusten du:
|
|
Hala, lurrean kuxinetan edo alfonbra/ tapiz baten gainean eserita lor daiteke, edo, behinik behin, zirkuluan eta maila berean egotea bermatzen duen antzeko egituraketa batera joz. Horrez gain, argia apalduta, pertsianak apur bat jaitsita egonda, horrelako elementuek giroa sortzen eta ohiko antolaketatik eta espaziotik urruntzen lagunduko
|
dutela
uste dugu. Era berean, errutinetarako momentua edo giroa irudikatzen duen objektu batek ere lagun dezake:
|