Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2000
‎Argiako artikulugilearen ustez, liburu hau fabulak maite dituenarentzat egina da, eta alegiekin batera ateraldiak ere ugari dira, nahiz eta iritzi emaileak azken hauek liburuaren alderdirik ahulena osatzen dutela uste duen: " ateraldiok umore gutxiko grazia baino haragoko deus ez dutelako." (63 or.)
2021
‎Alderdi metodologikoen inguruan ere mintzatu dira elkarrizketatuak, literaturaren nahiz beste edozein jakintza arloren didaktikan oinarri oinarrizko alorra, eta aldi berean, kezka delako metodologia. Didaktikaren funtsezko osagaia eta, beraz, behin eta berriz agertzen den mintzagai den arren," hezkuntzan metodologiek nahiko antzera" segitzen dutela uste du GIR1 ek. Urrats bat harago emanda, IE6 ren eta IE7 ren iritziz, programatzerakoan edukia izaten da ardatza eta ez, horrenbeste, metodologia, normalean, testuliburuak modu inplizituan eskaini ohi duelako.
‎BHko ikasleek irakurritakoaren ulermenean zein interpretazioan zailtasunak dituztela gaur egun (GE2, IE3, IE5, HIR1, LIR3, BIR1, GIR1), eta horrek ere kezka eragiten du, bistan dena. Hala ere, horren aurrean nerabeek agertzen duten jarrera ere kezkatzeko modukoa dela iruditzen zaio GE2 ri, umiltasunak eta onarpenak aurrera egitea ahalbidetzen dutela uste baitu:
‎Hala ere, ikasle guztiei proposamen bera egitearekin ados ez dagoela zehazten du, gela bakar baten barruan gustu, motibazio eta garapen maila desberdinak daudelako. Alabaina, klasikoen bertsioek lanketa literariorako aukera aberatsa eskaintzen dutela uste du, baina zenbait bertsiorekin kontuz ibili behar dela, azken hamarkadetakoekin batik bat, testuek berez duten xedea galduz joan direlako, eta ondorioz, ikasleentzat ez direlako eredu egokiak.
‎GE4 k dioenez, literaturarena" zeharka barneratzen den konpetentzia" izan daiteke, literaturan murgilduta garatzen baita konpetentzia literarioa, eta hori diziplinartekotasunak eta metodologia aktiboek errazten duten zerbait da. Hezkuntza komunitate osoa inplikatu behar dela baieztatzen du elkarrizketatuak, eskola askok proiektu bidez irakasteko saltoa eman duten arren, ikaslearen errealitatetik hurbilago egon nahi badute, proposamenek gelaz gaindiko bokazioa izan behar dutela uste du. Hainbat dira (IEE1, BE1, IE7, GE4, LIR1, LIR3, AIR1, IE10, NE1) metodologia aldaketa baten alde agertzen direnak irakaskuntzan, oro har, eta literaturaren irakaskuntzan, modu zehatzagoan, heziketa literarioa erraztu dezaketeen estrategiak inplementatzeari begira, baina proposamen teorikoaren eta errealitateak eskaintzen dituen aukeren arteko arrakala handiegia dela oraindik onartzen dute.
‎" Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio. Hau irakaskuntzari nahiz edozein ikaskuntzaprozesuari modu intrintsekoan lotuta doakion zerbait dela aitortzen du, lanbidearen berezko ezaugarria baita, baina hori erraztuko luketen egiturak falta direla eransten du.
‎Haien lana egokitu ahal izateko, irakasleei monografikoak ziren liburuxka batzuk eskaintzen hasi zirela kontatzen du, bakoitzak bere ibilbide propioa egin zezan; haatik, orain hortik testuliburura berriro ere pasatu direla zehazten du, nahiz eta testuliburuaz gain plataforma digitalak ere laguntzen duen. Zenbait aldaketa gertatu direla zalantzarik ez du, eta haiek ere aldaketa horietan eragiten saiatu direla, euskarrietan edota alderdi metodologiko batzuetan, baina hein batean irakasteko moduek bere horretan jarraitzen dutela uste du, bereziki BHn. XXI. mendeko irakaskuntzan eta irakasteko moduetan pentsatzen segitzeko beharra ikusten du:
‎Hala, lurrean kuxinetan edo alfonbra/ tapiz baten gainean eserita lor daiteke, edo, behinik behin, zirkuluan eta maila berean egotea bermatzen duen antzeko egituraketa batera joz. Horrez gain, argia apalduta, pertsianak apur bat jaitsita egonda, horrelako elementuek giroa sortzen eta ohiko antolaketatik eta espaziotik urruntzen lagunduko dutela uste dugu. Era berean, errutinetarako momentua edo giroa irudikatzen duen objektu batek ere lagun dezake:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia