2008
|
|
Izen komun horiek dira erdaldunek euskal izenek, esanahia?
|
dutela
uste izatearen arrazoia.
|
2010
|
|
Lekukoen oroimenean jakitunak direnei (Kassin, Tubb, Hosch eta Memon, 2001) eta poliziei (Wright eta Holliday, 2005) galdetuta erdiek baino gehiagok uste dute pertsona zaharrak ez direla gazteak bezain zehatzak lekuko gisa. Hala ere, lekukoen oroimena tradizionalki haurretan (akatsak izateko joera handia
|
dutela
uste delako) eta unibertsitateko ikasle diren gazteetan aztertu izan da. Aldiz, lekukoen oroimena pertsona zaharretan aztertu duten ikerketa gutxi burutu dira.
|
2012
|
|
Autore horiek, zortzi pentsaera distortsionatu mota bereizten dituzte, depresioa duten pertsonei aplika dakizkiekeenak: ...a nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere buruarekiko duen irudi negatiboa
|
dutela
uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark. Ziur begira ari zaidala gero bere lagunei kontatzeko inozo bat naizela eta haiekin nitaz barre egiteko» gisako pentsamenduak izatea edozein delarik ere beste pertsona begira egotearen arrazoia); 7) kontrol gabeziaren ustea, hau da, banakoak uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
|
|
Ondoren datozen kolokazioen azterketa hurrengo lan baterako utziko genuke, bestelako problematika agertzen
|
dutela
uste baitugu. Baina aipa ditzagun laburki, ikerketa osoaren norabidearen berri izateko, bederen.
|
2015
|
|
Puntuazio altuenak Argentinan eta Paraguain lortu ziren; Peruko biztanleek, ordea, ez dute batzordeen lana eraginkortzat jo. Batez ere, batzordeek eraildakoen familiei gertatutakoa jakinaraztea eta errudunek justiziarekiko zorra ordain dezaten lortu
|
dutela
uste du jendeak. Komuneko historia ofiziala eraikitzeak edo giza eskubideen bortxaketak etorkizunean posible ez izatearen helburuak, berriz, ez dute hainbesteko babesik.
|
|
Nik uste dut, horietatik kanpo egongo litzatekeen zerbait egoteak ez lukeela zentzurik izango». Ttipi Ttapak ez luke arazorik bere edukiak plataforma horretan partekatzeko, baina denek igotzen dituzten edukiek koherentzia behar
|
dutela
uste du, estilo aldetik. «Hori egiteko, horretara emanak diren kazetariak ere genituzkeela uste dut, dinamika batzuk egon liratekeela, lanketa horiek posible egingo lituzkeenak.
|
2021
|
|
Horietan oinarrituta etorri baitaiteke hurrengorako kontuan hartu beharrekoa edo sortzen jarraitzeko motibazioa. Hartzaileek funtzio aktiboa
|
dutela
uste dute sortzaileek, euren aurretiko erabakietan eragina baitaukate, baina baita sormenlana plazaratzeko momentuan izan dezaketen papera ere eragingarria izan daiteke.
|
|
Hartu emaneko espazioetan eragiten dute (n= 12;% 92,3), horrekin mikroespazioen eta makroespazioen igurtzia (n= 10;% 76,9) etengabea dela defendatuz. Izan ere, makroespazioetara iristeko ezintasuna
|
dutela
uste dute zenbaitek (n= 3;% 23,1); gainera sistemak kultura hain gutxi baloratuta efikazia politiko urria (n= 6;% 46,2) duela uste dute. Horrekin guztiarekin, eragin soziala indibidualetik kolektibora (n= 8;% 61,5) egiten dute.
|