Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Txori batek esandakoa, beraz, baieztatzen duzu, zure bi alabek zer esan handia dutela ipuin bat erabakitzen duzun garaian?
2009
‎Asko ibiltzen naiz eskolaz eskola, eta esan dezaket umeek ondo pasatzen dutela ipuinekin. Baina etxean eta kalean beste mundu bat bizi dute, irudiaren mundua:
2016
‎nobelarako aurreko pauso soil gisa, eta euskal idazle batzuek. Karlos Linazasororengan eta Eider Rodriguezengan ari naiz pentsatzen batez ere, baina baita Patxi Iturregirengan edo Xabier Etxaniz Rojorengan ere? apustu irmoa egin dutela ipuinaren alde, literatur karrera bat genero laburrean oinarritu daitekeen seinale. Baldintza horiek kontuan hartuta, ez nau harritzen, generoaren irakurle berriak sortzearekin batera, ipuingileen belaunaldi berriak, eta interesgarriak?
2018
‎Mendia gurean debozio hain handiko praktika izaki (ez naiz ausartu kirol deitzera, areago doa-eta, ia kultu bilakatzeraino), gurea Quechua Herria izaki, pentsatzekoa da liburuak arrakasta izan lezakeela, are marketinaren ikuspuntutik jokaldi bikaina dela. Susmoa dut, ordea, mendizaletasuna erlijio berritzat dutenek, atsegina barik, beste edozer hartuko dutela ipuinotan, mendizaletasunaren alde ezkutua, alde iluna, alde malkarra erakusten baitute. Mendizaletasunarena, esan dugu, baina edozein giza praktikarena ere izan zitekeen, egia esatera, ez ahantz, mendia nagusiki ipuinok elkarri lotzeko lika dugu eta.
2019
‎azken finean, inork ez du bizitza arruntik nahi. Manexek beharbada horrexegatik esan zigun zoriontasuna hasten den tokian isiltasuna hasten dela, horrexegatik behar dutela ipuinek amaierako formula bat?" Hala ez bada, hala gerta dadila"?, bidenabar atzera errealitatera itzuliko gaituena.
‎Pentsatu dute liburutegi honetara agertuko zaiela Iturria, hemen elkartuko direla, hemen hitz egingo dutela ipuinez, guztiaz. Baina Iturriaren ordez, lehengo emakume berak zabaldu du atea eta berriro egin die jarraitzeko keinua.
2021
‎Ez esan irakurzaletasunak ez duela horrela funtzionatzen, nobelek ez dutela ipuin goserik kentzen, ipuinek ez dituztela labankadaz nobelak asasinatzen. Esan Mitxelena ala esan Aresti.
‎Ildo beretik, Juan Carlos Alonsok (2006) azpimarratzen du haurrak fikzioaren bidez hobeto ulertzen duela errealitatea eta, halaber, garapen psikoafektiboan modu positiboan eragiten dutela ipuinek. Dioenez," ipuin klasikoak psikodramak dira, errepresentazio metaforikoak.
2022
‎Ehunetik seik, besterik ez. Horrek bai argi adierazten du, nire irudiko, irudigile gehienek ez dutela ipuina irakurri; ez interpretazio pertsonal bat egin ahal izateko. Scafatik egin zuen bezala, oso irakurketa propio eta pertsonala.
2023
‎Nik neure buruarekin badaukat nahiko lan. Badakit batzuk arazo handia dutela horrekin, ze entzun izan diet esaten ez dutela ipuin liburu jakin bat irakurri nahi izan badakitelako gustatuko zaiela eta horrek desanimatu egingo dituela... Sufrikario bat litzateke horrela bizitzea!".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia