Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2010
‎Gizarte hezitzaileak izango diren ikasle unibertsitarioen laginera iristekozuze asmoarekin, hauek gerora etorkizun batean eremu honetan modu zuzen edo ez n batez lana egingo dutela ikusita, ikerketa ekintza parte hartzailearen esperientzia hau aurkezten da hemen.
2011
‎Ikus entzunezko produkzio erdaldunarekin (gaztelania eta ingelesa) alderatuta euskarazko ekoizpena askoz txikiagoa izanik, horren kontsumoa ere txikiagoa dela baieztatzen dute datuek. Beraz, esan dezakegu Leintz bailarako nerabeek erdal ereduaren inguruan egiten dutela ikus entzunezko kontsumorik handiena (eta erdal eredua diogunean, Espainian gaztelaniaz ekoitzitakoaz ari gara, ikerketa honek erakutsi baitu ingelesezko ekoizpena hirugarren mailakoa dela Leintz bailarako gaztetxoen kontsumoari dagokionez), eta etorkizunean ere joera horrek horrela jarraituko duela pentsa daiteke.
2012
‎Errealismo fineko estiloa dauka, kolorearen depurazio dotorea darabilena, eta enkoadreen erabilera orekatu eta klasizista daukana. Haren obra hiriko paisaia ezberdinen irudi zehatzetan oinarritzen bada ere, koadroko alderdi batzuek alde poetiko eta abstraktuak figurazio errealistaren bitartez agerrarazteko nahia dutela ikus daiteke, Alicia Fernándezek horrela ikusten du: «Superar el realismo formal y plantear contenidos de calado espiritual»9 Alicia Fernandezek dioskuna, artistak izenburuen bitartez uzten du agerian, eta salbuespenak salbuespen, ez diete agertutako elementu fisikoei erreferentzia egiten, baizik eta hiriko objektuetan Urrutikoetxeak islatzen dituen denbora edo ezaugarri moralei.
‎Horrela, bada, bereiz aztertu ditugun hizkuntza aldagaietako emaitzek bat egiten dutela ikusten dugu, hizkuntza aldagai guztiak kontuan hartuz, gehien betetzen diren hipotesiak berberak direlako: 2, 3, 4, 6, 8, 9 eta 10 gizarte aldagaietako hipotesiak.
2013
‎haurrari laguntzera joaten zaionean, eta pertsona horrek haurraren mugimenduek zerbait seinalatzen dutela ikusten duenean, egoera errotik aldatzen da, haurraren mugimenduak beste pertsonentzat esanahi bat hartzen du-eta. Haurraren hasierako saiakera okerrak erantzun bat sorrarazten du; baina, ez haurrak nahi zuen bezala, objektuarena, beste pertsona batena baizik.
2015
‎Nolabaiteko orokortasuna ahalbidetzen duten euskal forma femenino eta maskulinoetara itzuliz, hiru mende igaro ondoren, haien aurkako gerra izugarria jasan izan dutela ikus dezakegu. Haien aurka borrokatu ziren hainbat apaiz gramatikari XVIII. XIX. mendeetan, Añibarro beste beste (Alberdi Larrizgoitia, 1969).
‎Azkenik, Pirinioetarako ideia hori beste eskualde batzuetan ere sortu dutela ikusiz, kasu azterketa egin nahi izan da azken hilabeteetan garatutako esperientziak hobeki ezagutzeko. Horretarako bi lan egin dira:
2016
‎Joera horren hondoan garbi ikusten da eskola instituzioak zuzenean pairatzen duela gizarte medikalizatuaren pentsamendu eragina, ez hori bakarrik, bereganatu egiten duela eta bere gaineko jarduneko praktiketan bultzatu. Gizarte aro bakoitzean nagusitzen diren ideien paradigmek gizarte horren pentsamendu sistema errotik baldintzatzen dutela ikusten da eskola porrotaren testuinguruan, eta halatsu islatzen da haur osasunaren eremuaren medikalizazioari dagokionez. Alajaina, pentsamendu zientifikoaren14 (Benasayag, 2011) eragina benetako «sinesmen» bihurtzen da gaurko gizarte hiperteknifikatuaren gidaritzan.
2019
‎Aditz kohesioaz ari garela, testu gehienek consecutio temporuma errespetatzen dutela ikusi da. Gehienek indikatiboko orainaldiko formak darabiltzate, subjuntiboak argudio testuetan izan dezakeen baliagarritasunaz jabetzen ez direlako.
2020
‎Horren arabera, islamaren eragina bere kokapenaren arabera ezberdina izan daitekeela ondoriozta daiteke (Fattah eta Butterfied, 2006). Mendebaldeko Saharako lau enpresen analisi honetan, saharar enpresek islam erlijioa EOaren arrakasta lortzen lagun dezakeen palanka bat bezala ulertzen dutela ikustea oso interesgarria da, haien aburuz horrek gizarteak aurrerapausoak ematea baitakar, ezarritako ordena apurtzea ahalbidetzen duten berrikuntzek ez bezala. Sabah et al. en (2014) turkiar enpresen analisian, erlijioa islamari oso atxikimendu handia dioten enpresak batu eta elkarlanean aritzeko balio duen ukiezina da.
‎Horren arabera, islamaren eragina bere kokapenaren arabera ezberdina izan daitekeela ondoriozta daiteke (Fattah eta Butterfied, 2006). Mendebaldeko Saharako lau enpresen analisi honetan, saharar enpresek islam erlijioa EOaren arrakasta lortzen lagun dezakeen palanka bat bezala ulertzen dutela ikustea oso interesgarria da, haien aburuz horrek gizarteak aurrerapausoak ematea baitakar, ezarritako ordena apurtzea ahalbidetzen duten berrikuntzek ez bezala. Sabah et al. en (2014) turkiar enpresen analisian, erlijioa islamari oso atxikimendu handia dioten enpresak batu eta elkarlanean aritzeko balio duen ukiezina da.
2021
‎Hainbat hitz desberdin elkarrekin identifikatzen badira ere," ona"(= 17,16)," ariketa"(= 16,26) eta" burua"(= 11,83) bezalako hitzak sarritan errepikatzen dituzte. Bertsoa burua edo irudimena lantzeko ariketa onuragarritzat hartzen dutela ikusten da, errepikatzen diren ideia horiek ordezkatzen dituzten honako aipuetan: " burura datorkizuna esateko modua topatu behar duzu modu batean edo bestean, eta nahi duzun beste sakondu dezakezu, eta ez diozu pentsatzeari uzten" (emakumea,= 179,80);" bertso eskolan etengabe irudimena lantzen dugu, eta pentsamendu irekia izan behar dugu, edozein bertso mota egin ahal izateko eta edozein gaitan moldatu ahal izateko" (emakumea,= 106,09).
‎Kultura materialak zein sinbolikoak hizkuntzarekin lotura dutela ikusi da. Jarraian datozen azpiataletan, harria lantzeko tekniken garapenarekin batera, agian, hizkuntzaren garapena gertatu zela edota gizaki modernook dugun jokabide eta pentsamendurako hizkuntza artikulatua behar dela ikusten da.
‎Haginekin elikagaiak txikitzen ditugu, eta, birikekin, aldiz, bizitzeko behar den oxigenoa hartzen dugu. Organo horiek beste espezie batzuekin alderatuz gero, birmoldaketa bat jasan dutela ikusi izan da, bai eta ahoskuntzarekin estuki lotuta daudela ere. Giza hots aparatua, eskematikoki azalduta, lotutako bi hodik osatzen dute, L alderantzikatu (r) baten forma osatzen dutelarik.
2022
‎Gure emaitzek erakusten dute berrikuntza taldeetako koordinatzaileek eginkizun kritikoa dutela talde horietan jokabide berritzaileak sustatzeko. Zehazki, eta aurretiko aurkikuntzen ildotik, (EisenbeiB et al., 2008; Koh et al., 2019; Sosik et al., 1998), talde lana hasteko fasean lidergo eraldatzailea duten berrikuntza taldeen koordinatzaileek taldeko gainerako kideen jokabide berritzailea sustatzen dutela ikusten da; ez, ordea, itxiera fasean. Berrikuntza taldeek, zeregin berritzaileak denbora tarte mugatu batez egiteko, esplorazio jarduerak (informazioa eta esperimentazioa bilatzea) eta ustiapen jarduerak (inplementazioa eta gauzatzea) konbinatu behar dituzte.
‎Pertsonek konfiantzazko bi harreman baino gehiago badituzte, sarea ontzat jotzen da. Gainera, babes handia dutela ikusi da, euskal migranteen aldetik hautemandako babes maila ertaina da (M= 3.75; SD= 1.22); laguntza hori beste etorkin batzuen aldetik (M= 3.11; SD= 0.90) eta bertakoen aldetik hautematen da (M= 3.02; DT= 1.01). Babes emozionala, berriz, ertain altua (M= 4.08; SD= 0.85) kalifikatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia