Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2005
‎Etsituak litezkeela, esperantza (bertute kardinalea) galdurik, aterabiderik ez dutela ikusten, ez bada Couet metodoa. Bibliako lehen orrialdean ikusten dugu Jainkoa erraten" lur bat izan bedi" eta erran bezain segur lurra agertzen da.
2007
‎Parra ei [n] dutela ikusi arren biotzez danai barkatu.
2009
‎Behin etxeak eta ogiak oinarrian izen bera dutela ikusita, Jota ogia zelakoa zen azalduko dugu. Lekukoen esanetan ogi luzanga eta lodi lodia zen, dirudunek baino erosi ezin zutena.
2017
‎190 Metxa esaten dioten agirretar baten ibili herrenak izenburukoan, alegia. Bigarrenean, hots, Agirre zaharraren kartzelaldi berriak izenekoan, bide alegorikoago bati ekiten dio Izagirrek bere mezua helarazteko, iraultzarako deia modu abstraktuago batean egiten duelarik, lehen eleberriko egoera bidegabe zehatzak bazterrean samar utzita. horiek berek ere hain ideia soil eta eskuragarria, argi eta arrazoizkoa mespretxu erabatekoaz jaso dutela ikusita. Itsumenak ez du mugarik.191
2019
‎Eleberrian musikak eta pinturak garrantzi handia dutela ikusi dugu, baina ezin diogu amaiera eman atal honi nobelan agertzen diren bi iragarkiak aipatu gabe; bata umoretsua eta bestea ironikoa. Jarraian ikus dezakegun Netol garbikariaren (17) iragarkia, esaterako, Hanbreko Benito pertsonaia deskribatzeko erabiltzen da:
‎Antonio Cidek balada horietan emakumearen aurkako indarkeriak duen presentzia ugariaz eginiko hausnarketak abiapuntutzat hartuko ditugu. Argumentu nobeleskoetan gertaera lazgarriok korapiloaren" anekdota" hutsak izan badaitezke ere, gure baladen corpusean frekuentzia handia dutela ikusirik, pentsa genezake entzuleen balada gogokoenak izan direla, edota beraientzat auzi bizia zen gertaera batez aritzeko modua zela. Hau da, bat egiten zutela biktimarekin eta" taldearen etika" indartzen zutela antzinako handikien familietako gertaera hartan ahulenaren edo biktimaren aldeko jarrera hartuz, baladetako narratzaileak egiten duen moduan.
2021
‎Egia da gaztelerako bat izan genuela tertulia dialogikoak bultzatu zituela eta ikasleek disfrutatu zutela pila bat. Lehengoan ere, lehen eta bigarren mailetan egon nintzen eta gure irakasle batzuek ipuinak kontatzeko zenbait klase jaso zituztela jakin nuen, eta gazteek gozatu egiten dutela ikusi dut". (IE3)
‎AIR1 ek ere esfortzua eta lana plazerari gailentzen zaizkiola uste du eta horrek errefusa eragiten duela: " Nik uste dut balantza batean jarriko bagenu, beraiek plazera ez dutela ikusten, eta lanak irabazten du hor. [...] Plazer hori oso gutxik lortzen dute, orduan gehiago nahitaezko moduan somatzen dute".
‎Motibazioa ere beste lore bat da, askotan ureztatu behar dena, eta uzten baduzu ez dakit zeren mendean, ba motibazioa ere galtzen da. Orduan, daukagu jende bat oso ondo preparatuta sartu zena irakaskuntzan orain dela 10 urte, eta ikusten duzu hasi zirela orduan desmotibatzen, edo ez dutela ikusten girorik nahi dutena egiteko". (NE1)
‎Hizkuntza gaitasunak kezka handia eragiten du parte hartzaile guztien artean ikasleek eurek ere horrela aitortu dutela ikusi da, eta erronkak bi gabeziaren inguruan ardazten dira. Alde batetik, irakurritakoaren ulermenerako gaitasuna dago eta, kasu horretan, hizkuntza bereizketarik ez dute egiten elkarrizketatuek, orokorra dela uste baitute.
‎Hurrengo astean proposatuko dizuedan azpigeneroarekin harremana dutela ikusiko duzue, baina hori heldu den astean. Bestalde, metrikaren gaia aipatu dizuet lehen, eta, izan ere, aste honetako poema musikatuen azterketa horretan hori eta errimarena begiratu beharreko aspektuetako bat da, ezta?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia