Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2001
‎Batez besteko kontsumoa ez da igotzen ordainketa eskaintza berriekin, edo oraindik ez da ikusten kontsumoan eragin hori, satelite bidezko telebista digitaleko plataformek (Canal Satelite Digital eta Vía Digital) batez besteko kontsumoaren %2, 2 baino ez baitute hartzen. Sofresen datuek berriro erakusten dute emakumeek telebista gehiago ikusten dutela gizonen aldean (38 minutu gehiago egunean), eta etxekoandreen kasuan, monitorearekiko esposizioaren batez besteko denbora 267 minutura igotzen dela. Haurrei dagokienez, eguneroko kontsumoa 154 minututan egonkortzen da.
2009
‎Hartan, gaueko hamabien berri eman dute etxetik hurbil dagoen elizako kanpaiek, esaten ari balira bezala oren guztiek dutela gizona kolpatzen, azkenekoak duela hobirat igortzen.
2012
‎Steinbeckek esan nahi zuena zera da: berdin dutela gizonen ametsek, patuak arratoi bat bezain erraz zanpa ditzake eta ilusioak». AEBetako krisi ekonomikoak sakon eragin zuen Steinbecken bizitzan.
2013
‎Halaber, emakumeentzat bakarrik diren beste zerbitzu batzuk sortzeko ideiak ere badaude; taxiak eta autobusak, adibidez. Batzuek, ordea, uste dute egitasmo horiek are gehiago handitzen dutela gizon emakumeen arteko bereizketa: «Ez da beharrezkoa emakumeak bereziki haientzat diren inguruetan babestea; aitzitik, zerbitzuak eta inguruak gizonekin partekatzeko aukera izan behar dute, beren segurtasunagatik beldurrik izan gabe», argitaratu du Jug Suraiya kazetariak The Times of India egunkarian.
‎Azterketa horretatik atera dituzten ondorioen artean, honako hauek nabarmendu daitezke: emakumeek usaimen hobea dutela gizonek baino; zentzumen hori trebatu eta aberastu egin daitekeela 50 urte inguru egin arte; apaldu egiten dela 60 urtetik aurrera, ikusmena eta entzumena bezala; eta heziketa maila handia dutenengan aberatsagoa dela, zentzumen purua baita usaintzeko gaitasuna eta lotura baitu beste goi funtzio batzuekin (mintzaira, memoria eta pertzepzioa).
2015
‎Bigarren azalpenaren arabera, egoera horren atzean generoaren araberako bazterketa bat dago.Bazterketa hori zertan oinarritzen da. Inkestek pista batzuk ematen dizkigute. Eurobarometroa, adibidez, gizarteren pertzepzioa ikertzeko tresna bikaina da, eta, horren arabera, Europako herritarren %20k uste dute ardurako postuetan emakumeek ez dutela gizonek adina gaitasun. Ondorengo galdera logikoa da:
‎Handik gutxira, sagu lehortu bat topatu du Danielek tiradera batean, eta buztanetik dilindan astindu du gure begi aurrean; Anek eta biok eztarria urratzeraino egin dugu oihu. Teatro hutsa, noski, aspaldi baitakigu estimu handian dutela gizonek gure portaera sasi histerikoa. Aztoratu egiten dira, ia elkarri gerritik heldu eta musuka ikusten gaituztenean beste.
‎Horrorea, ai, horrorea... esaten zuen Kutz pertsonaiak, eldarnio betean. Zera, inpresioa dut, bakarrik bizi direnek baino ezin dutela gizon hautsi horren izua konprenitu. Izarapean atezu konstantean kiribilduta egote hori, dardarei ezin eutsita, zeozer gertatuko zain bazeunde bezala:
2016
‎Freuden teoria ezaguna hartu zuen Firestonek, Edipo konplexuaren teoria, eta arrazaren eremura eraman. Hala, autoreak iradokitzen du desira kontrolagaitza gordetzen dutela gizon beltzek, emakume zuriekin sexua izateko desira eutsiezina. Aita hil nahi dute, eta amarekin lo egin.
‎Hortxe beltzez jantzita dagoen gizon txiki horrek dio emakumeek ezin dutela gizonek adina eskubide eduki, zergatik eta Kristo ez zelako emakumea. Ea, nondik etorri zen, bada, Kristo?
‎Kanpaina honek gogora ekarri nahi izan du emakumeen aurkako indarkeria urteko 365 egunetan salatu behar dela, eta egun horietako bakoitzean herritarrek konpromiso aktiboa eta inplikazioa eduki behar dutela gizonen eta emakumeen arteko berdintasunean oinarritutako eta indarkeriarik gabeko harremanen alde.
2017
‎Gizonezkoei ikaragarri gustatzen zaie pentsatzea emakumeek beste ezer baino gogokoago dutela gizonak seduzitzea eta liluratzea. Proiekzio homosexual garbia da hori:
2018
‎Hamabi etsenplu hauek argitan emaiten dute emaztek ulertu dutela gizonek bezain ongi (berdin lehenago?) Berri Ona ez dela antolamendu teologiko burutsu bat edota mundutar botere bat, bainan bai, Pertsona bat! Jesusek Ebanjelioa iragarri diote, ongi etorria egin diote.
‎Hala diote bertsio gehienek; guti batzuek zehazten dute laminak etxaldeko aberastasuna bermatzen zuela eta, etxea zapuztuz geroz, jende horiek pobretu zirela. Kontua da laminek, dibinitate ongileak direnean ere, ezin dutela gizonaren erasoa galarazi, eta emazteek eskaintzen dizkien erritu propiziatorioei erantzunez emankortasuna ekartzen badute, berdin, indarrean den ideologia inposatzen zaio mitoari.
‎Mary Astellek zera idatzi zuen, zorrotz: emakume batek, ez du arrazoirik emazte izatea gustuko izateko, ezta sentitzeko ere kategoriaz igo dutela gizon baten goi zerbitzari bihurtu dutenean?. Lady Chudleigh ek honela laburbildu zuen ideia hori 1703 urtean, garden garden:
‎Ikerketa honetan, ostera, adin ertainekoak izan ziren lo ordu gutxien egiten zutenak. Loaren kalitateari dagokionez, emakumeak izan ziren kalitate txarragoa zutela adierazi zutenak, eta hori bat dator beste autore batzuek diotenarekin, esaten baitute emakumezkoek loaren alterazio gehiago izaten dituztela edo loaren falta handiagoa dutela gizonek baino (29).? –
‎Zer uste duzu erantzungo lizuketela? Benetan uste duzu nahiago dutela gizonek eurek jazartzea, bortxatzea edo hiltzea. Ezin dut sinistu hori pentsatzen duzunik.
2019
‎Ez dutela munduko gizon guztiek bortxatu, batzuek baizik. Denak ez direla berdinak, eta halako esaldiek denak errudun sentiaraztea baino ez dutela eragiten, eta kontrako efektua lortzen dutela gizonengan. Baina ez diozu ezer esan.
‎amaren sentimenduak ere amodiozkoak dira. Egia da Madame de Warensen imitatzaileek atsegin hartzen dutela gizon bat gogobete, lagundu, formatzen dutenean eskuzabaltasunez: iturri, baldintza ezinbesteko, funts izan nahi dute beren gainetik dagoen existentzia batentzat; ama egiten dira, eta maitale irudia baino gehiago ama irudia izan nahi dute maitearentzat.
‎La Condition humainen, Ferral autoritarioa tematurik dago Valériek itzali nahi duen argia pizteko. Harro, aldarrikatzaile, emakumeak aurkari bat hartuko lukeen bezala hartzen du gizasemea borroka horretan; berak askoz ere arma kaskarragoak ditu hark baino; hasteko, gizonak indar fisikoa du, eta aiseago inposatzen du bere nahia; ikusia dugu, orobat, tentsioak eta jarduerak bat egiten dutela gizonaren erotismoarekin, eta emakumeak, berriz, pasibotasuna arbuiatzen duenean, boluptuositatera daraman liluramendua ezabatzen duela; jarrera eta mugimenduetan nagusitasun itxurak egiten baditu, ez du lortzen gozatzea: beren urguiluaren izenean sakrifikatzen diren emakume gehienak frigido bilakatzen dira.
‎Baina aski ote da legeak, erakundeak, ohiturak, iritzi orokorra eta gizarte testuinguru guztia aldatzea emakumeak eta gizonak parekoak izan daitezen zinez? . Emakumeak emakume izango dira beti?, esaten dute sinesgogorrek; eta beste igarle batzuek profetizatzen dute emakumeek, feminitateaz gabetuz gero, ez dutela gizon izatea lortuko, baizik munstro bilakatuko direla. Hori esatea oraingo emakumea naturak sortua dela onartzea da; berriro esan beharra dago, ordea, gizadian ez dagoela ezer ere naturalik, eta zibilizazioak sorturiko produktu bat dela emakumea ere, beste batzuk bezala; bestek jatorritik esku hartu du emakumearen destinoa moldatzen:
‎Benetan uste duzu hori nahi dutela gizonek?
2020
‎Badakit ez dutela gizon baten indarra.
2021
‎Eta orduan pentsatzen dut mutilekin gaia ez garela ongi lantzen ari, ez garela ari asmatzen eta gehiago eta hobeto egin behar dugula. Aldi berean, nire buruari esaten diot agian feminismotik ongi egiten ari garen seinale ere badela; azken finean, errealitatea da desboteretze prozesu bat egin behar dutela gizonek eta bere lekua kolokan sentitzen du hainbatek, horregatik jokatzen dute horrela".
2022
‎Neurketen unean, Zumaiako kaleetako solasaldien erdiak euskaraz izan ziren, eta ez zuten alde esanguratsurik nabarmendu entzuketak egindako eremuen artean; hori bai, hiru eremuetan entzun zuten duela bost urte baino euskara gutxiago. Emakumeen (%50, 8) eta gizonen (%50, 9) artean ia ez dago alderik hizkuntzaren erabilerari dagokionez, eta horrek bai, Euskal Herriko joera orokorretik bereizten ditu Zumaiako emaitzak, azterketa orokorrak erakutsi baitu emakumeek euskara gehiago erabiltzen dutela gizonek baino.
‎Lilirekin egiten du lo Kanikak noizbait Doktorearen gela izandakoan. Medikuari bost axola, jakin baitaki nortasun disoziatiboa neutralizatzeko medikamentuek bera bezain berdoztuta uzten dutela gizon luze zangarra. Ohekiderik zorrotzena aieneka jartzeko gai dela esango baliote ere ez litzaioke deus.
‎uste horren arabera, informazio gehiago duen jendea hierarkian gorago dago. [...] Longmore andereak esan zuen horregatik ez dutela gizonek norabiderik galdegiten normalean: haiek nolabait gutxiago direla onartzea delako.
‎gizonezko izarren" neska lagunak" dira ekintza nagusira gehien gertura daitezkeen emakumeak. Kirol garaikideen ikerlari nabarmenenetako bat izanik, Messner (2002) soziologo estatubatuarrak zuzen formulatzen du hori, eta dio kirol komertzialek definitzen dutela gizonen eta maskulinitatearen bertsio jakin baten zentraltasun berritua.
‎Aski ote da legeak, erakundeak, ohiturak, iritzi orokorra eta gizarte testuinguru guztia aldatzea emakumeak eta gizonak parekoak izan daitezen zinez? " Emakumeak emakume izango dira beti", esaten dute sinesgogorrek; eta beste igarle batzuek profetizatzen dute emakumeek, feminitateaz gabetuz gero, ez dutela gizon izatea lortuko, baizik munstro bilakatuko direla. Hori esatea oraingo emakumea naturak sortua dela onartzea da; berriro esan beharra dago, ordea, gizadian ez dagoela ezer ere naturalik, eta zibilizazioak sorturiko produktu bat dela emakumea ere, beste batzuk bezala; bestek jatorritik esku hartu du emakumearen destinoa moldatzen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia