2008
|
|
Ondorio orokor bezala aipa liteke, ikasleen artean aldeak dauden arren, oro har, maila ona eman
|
dutela
euskarazko nahiz gaztelaniazko probetan. Ingelesezkoetan, berriz, zer hobetu handia dute, maila benetan apala baitute.
|
2010
|
|
Kaleko erabilera errealari dagokionez, aldiz, urte bereko datuek erakusten dute gazteen% 49k (euskaldunak direnetatik% 56,6k) eta helduen% 29k (euskaldunen% 49,5ek) erabiltzen
|
dutela
euskara. Alde handia dago ezagutzatik erabilerara, baina, beste herri batzuetako datuei begiratzea besterik ez dago, konturatzeko Tolosa bezalako herri hazitxo eta kaletar batean portzentaje hori ez dela batere mespretxagarria (cf.
|
2012
|
|
Sarritan entzun ohi da euskaraz eskolatutakoei dagokiela euskara lan mundura ekartzea, eta horiek modu naturalean burutuko
|
dutela
euskararen normalizazioa lan munduan. Baina, prozesua alderantzizkoa dela ikusten da:
|
2013
|
|
Baina, bestetik, hizkuntza kontuan hartu gabe kopurua doitzeko erabili ditugun irizpide zorrotzagoak(% 30,4 ohiko irakurle moderatuentzat,% 8,0 ohiko irakurle sutsuenentzat) elebidunen kopuruekin (714.136 elebidun, HPSren azken inkestaren arabera) gurutzatuko bagenitu, ondorioztatuko genuke 217.097 ohiko irakurle moderatu edo 57.131 ohiko irakurle sutsu daudela. Baina kopuru hauek ezin ditugu bere horretan onartu, ezin baitugu ahaztu, arestian kultur ohiturei buruzko datuek erakusten dutenari jarraiki, elebidunek erdaraz baino gutxiago kontsumitzen
|
dutela
euskaraz: azken hirulekoan elebidunen% 57,5ek irakurri du aisialdian libururen bat, baina elebidunen% 20,7k egin du hori euskaraz, 2,7 aldiz gutxiago.
|
|
Haatik, euskarazko liburuak azken hiruhilekoan irakurri dituztenen datuek ez dute joera hori berresten (Kulturaren Euskal Behatokia, 2008). Era berean, aipatzeko modukoa da ikasleek pisu handia
|
dutela
euskarazko irakurketa ohituretan, ikasleen artean% 59,6koa baita euskarazko ohiko eta tartekako irakurleen kopurua; okupatuen artean, berriz,% 32,3koa, eta gainerako taldeetan% 24 ingurukoa (Conecta, 2010). Baina datu hauen xehetasun maila txikiarekin ezin dugu jakin kopuru horiek zenbateraino diren baliagarriak euskal literaturaren ohiko irakurleak neurtzeko.
|
2015
|
|
Adituen taldeko kideen aldean, bertze belaunaldi bat osatzen dute. Hizkuntzaren erabilera formalarekin duten esperientzia ez da adituen taldeko kideek duten adinakoa (laburragoa da eta testu formalekin duten harremana txikiagoa dela erran liteke, batez bertze, adinarengatik eta orotariko hizkuntza esperientziarengatik), baina aipatzekoa da euren ikasketa guziak euskaraz egin dituztela, eta adituek ez bezala, hezkuntza arautu arruntean jaso
|
dutela
euskarari buruzko prestakuntza. Lagineko ikasle horien ordezkaritasunari dagokionez, berriz, hau erranen dugu:
|
2016
|
|
Hain zuzen ere, euskararen munduak garrantzia baldin badu Euskal Herriko (EAEtik haragoko ikerketak oraindik egin gabe baldin badaude ere) ekonomian, ikerketa honek erakusten du euskarazko komunikabideek ere ezinbesteko funtzioa betetzen
|
dutela
euskararen ekonomia horretan: haien ekarpenak anitz laguntzen ditu irakaskuntza eta ekoizpena, adibidez.
|