Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2007
‎Irakasleen %47, 5 diote beren ikasleek euskararen aldeko jarrera dutela; %19, 7k ez aldekoa ez kontrakoa eta %32, 6 kontrakoa dutela diote.
2008
‎Parametro hori txikia izateak hizkuntza horretako hiztunak oso gogotsu jarduten dutela esan nahi du eta alderantziz. Horren arabera euskaldunok oso saiatuak izango ginateke.
‎(RBMT) eta aurreko itzulpenetan oinarritutako sistemak (analogiaz lan egiten dutela esan ohi da). burua ez da itzultzaileei lana kentzea, baizik eta itzulpen bolumena handitzea. Sistema hauen kalitatea ez da erabatekoa izango, baina prezioa edo presa direla eta, itzulpen profesionala erabiltzen ez duenak erabiltzen ahal dituzte.
‎Itzulpen automatikoa egiteko programak bi multzo handitan banatzen dira: erregeletan oinarritutako sistemak (RBMT) eta aurreko itzulpenetan oinarritutako sistemak (analogiaz lan egiten dutela esan ohi da). Azken horiek, era berean, bi azpimultzotan banatzen dira:
‎Hizkuntza horien aldeko lege bat hitzeman du, 2009ko berantenaz. Eskualdeetako edo Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutuna berresten saiatuko ez dutela esan du ere, Frantzia Gutunaren helburuetatik urrunago joaten dela baieztatuz! Azkenik, eta hori da berri harrigarria, maiatzaren 22an deputatuek, Legeen Batzordearen proposamenaren ondotik eta Gobernuaren aldeko irizpinarekin, Konstituzioaren 1 artikuluari emendakin hau bozkatu dute ustekabean:
‎erdaldun elebakarrek oso gutxi ezagutzen dute euskararen unibertsoa (euskaraz egiten diren gauzen eta aritzen den jendearen unibertsoa alegia), eta gaztelerazko kanala ez da ezagupen hori handitzeko erabili. b) Telebista pribatuen etorrerarekin handitu zen audientziagatiko lehian, gaztelerazko kanala euskarazkoaren audientzia potentzialaren eremuan aritu da hazkunde bila. Izan ere biak baitira erakunde bereko kanalak, ezaugarri bertsuekin beraz, eta biak orotariko telebista gisa aritzen direlarik, audientzia" natural" berbera dutela esan dezakegu. Eta norgehiagoka horretan, euskarazko kanala kaltetuta geratzen da; batetik, gaztelerazko telebistak euskaldun guztiak erakar ditzakeen bitartean (elebidunak direlako) euskarazkoak ezin ditu gazteleradun gehienak erakarri (elebakarrak baitira); bestetik, nahikoa da etxean telebista ikusten ari direnetako bakarra euskalduna ez izatea, euskarazko kanala alboratu eta hizkuntza komunekoa aukeratzeko.
‎Zarauzko 15 eta 24 urteko gazte gehienek (%80, 1) ereduan ikasi dute, eta 55 urtetik gorakoen artean, berriz, ez dago zarauztarrik eskola garaietan euskaraz ikasterik izan zuenik. Gazte gehienek (%91, 0) euskaraz ondo irakurtzen dutela diote, eta ehuneko hori %33, 2ra jaisten da 55 urtetik gorakoen artean. Alde handiak, beraz, muturreko bi belaunaldi horien artean:
‎• Elebidun orekatuek (euskaraz zein erdaraz bietan berdintsu hitz egiten dutela diotenek) aurrekoek baino gehiago baliatzen dituzte euskarazko telebistak eta euskaraz idatzizko agerkariak: %26, 0 telebistaren kasuan eta %23, 2 prentsarenean.
2009
‎Adibidez 5D gelaxkan, identitatearen plangintzarekin lotuta dagoen plangintzan, bakarrik hizkuntzarekin lotura badu sartuko da informazioa. Alegia euskaldunek kristau zintzo izan behar dutela esaten badu autore batek, identitatearen planHurrengo azterbidea (3) azterbide dinamikoa da.
‎Begoña Ibarrolak, psikologo eta adimen emozionalean adituak, emozioek gizakion portaeretan berebiziko garrantzia dutela dio; zenbait emoziok ongi egoten laguntzen digutela eta beste batzuek elkarbizitza oztopatzen eta pertsonen arteko harremanetan arazoak sortzen dituztela (Ibarrola, 2009). Beraz, gure helburua hizkuntza portaeretan eragitea bada, emozioen alderdia aintzat hartzen saiatu behar dugula uste dugu.
2011
‎Geroago musikaren gaiarekin agertuko bada ere, gazteen artean euskara pisu gutxi duen aldagaia dela iruditzen zait. Areago dena, euskararen gaian gazteek ilusio handirik ez dutela esango nuke eta euskararen normalizazioaren arazoa ez dutela beren arazo sentitzen. Ondo dago euskararen alde lan egitea baina horretarako daude AED (Arrasate Euskaldun Dezagun), euskaltegiak edo ikastoletako irakasleak.
‎Argiago ageri da hori beheko grafikoan13 Bertan azaltzen diren emaitzak gazteei euren bizitzan garrantzia zein alorrek duten galdetuta lortutako datuak dira. Erantzunak aztertuta, gazteen bizitzaren dimentsio pertsonalek (familia, osasuna, dirua irabaztea, lagun sareak, lana, sexu asebetetasuna...) dimentsio publiko kolektiboek baino garrantzi handiagoa dutela esan daiteke Gipuzkoako gazte gehienentzat. Are gehiago, politika gaiekiko interesa eta alderdi erlijioso eta espiritualez kezkatzea dira, oso nabarmen gainera, Gipuzkoako gazteek gutxien baloratzen dituzten atalak.
‎Azkenik, askok esan ez badute ere, musika gutxi jartzea izan da irratia ez entzuteko eman duten arrazoia. Irratietan gehiegi hitz egiten dutela diote eta baten batek EITB irratia aipatu du soluzio bezala, bertan musika ematen baitute etengabe. Horretan euskal musika ere ematen dutela ere esan dute.
‎Nire ustez inkestetan gazteek (%84) euskaraz egiten den musika ezagutzen dutela esan arren, ez da horrela gertatzen. Ezagutzen dutena euskarazko musika mota bat baino ez da eta ondorioz, horrekin identifikatzen dute euskarazko musika.
‎Adibideak jartzen luze jarrai genezake. Beraz, nire ustez inkestetan gazteek (%84) euskaraz egiten den musika ezagutzen dutela esan arren, ez da horrela gertatzen. Ezagutzen dutena euskarazko musika mota bat baino ez da eta ondorioz, horrekin identifikatzen dute euskarazko musika.
‎Eta sakabanaketa handia dagoen arren erantzunetan, aurreko ideia horiek gaur egungo gazteen bizimoduarekin erlazio zuzenagoa duten ondorengo hauek baino gehiago esan dituzte: Punk, Garagardoa, Oi!, Gau giroa, E Gaztea, Ken 7, Lau teilatu, Gose, Gaztetxia, Hesian, Kontzertuak herrian, Ekon. Euskararen mundua tradizioarekin lotzen dutela esan nahi ote du. Ezin daiteke atera inolako ondorio sendorik halako ariketa sinple batetik.
‎Nahi diren ñabardurak erantsita ere society, community eta population ez dira norbanako gizakiaren atributu partikularrak, gizatalde osoen ezaugarri kolektiboak baizik. ...do adierazitako moduan batzuek nekez bete dezakete, besterik gabe, ez Ferguson-en eta ez Fishman-en goiko atributu sorta. hiztun taldea, hiztun elkartea edo hiztunherria da normalean diglosikoa dena (edo ez dena), ez haur hauek edo periodiko horiek157 gero, jakina, diglosia giroan (ingurumen sozio demografiko horretan) txertaturiko hiztunei diglosiko deitu ahal izango zaie, eta portaera diglosikoa dutela esan, hori baldin bada kasua. Taldea edo elkartea da, ordea, diglosia bai/ ez erabakitzen duena.
‎Bi espezie lehian daudenean, zenbat elementuk hartzen dute parte? gaingiroki aztertuz gero, bi elementuk parte hartzen dutela esango dugu. Baina oker gaude; izan ere, hizkuntzez gainera, beste elementu garrantzitsu bat dago:
2012
‎* Dantza taldearen kasuan, zuzendariarentzat bideratutako diru kopurua taldean geratzen da; ez du inork kobratzen. kopuru hutsetatik ondorio erabatekoak ateratzea ezinezkoa da, ez baitugu taldeek dituzten gastuen gaineko informazio osaturik eskuratu. hala ere kopuru horiek zerbait adierazten dutela esango genuke, alde handia baitago banda eta beste talde guztien artean. Bandaren prestigioaren adierazle eta debako kulturgintzaren erdigunean kokatuta dagoenaren seinale direla esatera ausartuko ginateke.
2014
‎Euskaraz bizi diren edo ez esaterako orduan, zalantzak sortzen dira ikasleen hainbat erantzun ikustean. Alde batetik, badira ikastetxetik kanpo euskararik erabiltzen ez dutenak, %52, 38; eta, bestetik, badira erabiltzen dutela esaten dutenak ere, %42, 85 Puntu honetan zehaztasun txiki bat egin beharra dago erabiltzen dutenen erantzunak ikusita. Baiezkoa eman
‎Beñat Urkiza – Lurralde eta ikastetxe desberdinetako euskararen erabileraren datuen hausnarketa eta konparaketa dutenek herrian, futbolean, lagunekin, proposatutakoan... euskaraz egiten dutela esan dute, baina, ondoren, ZENBAT, galderari erantzuterako orduan, erantzun hauek eman dituzte:
‎Erabilerari buruz galdetu zaienean, gehiago erabiltzen ez dutela esan dute. Beraientzat galdera horrek ez du inolako zentzurik izan, salbuespen gutxi batzuk kenduta, %100ean euskaraz bizi direlako.
‎Ikasleek esan dutenaren arabera, gutxi gorabehera %52, 38k euskaraz ari da ikastetxetik kanpo, baina ZENBAT? galdera erantzutean, portzentaje horretatik %19, 4k euskara oso gutxi erabiltzen dutela esaten du.
‎Hori, dendariaren hizkuntza ohiturak ezagutzen badituzte; bestela" badaezpada edo gaizki ez gelditzeko" asmoaz, gazteleraz zuzentzen dira. Horrez atzean, erosotasuna bilatzen dutela esango nuke.
‎Herriko hizkeraren blokeak 4,08ko batez besteko balioa lortu du. Datu horren arabera gazteek herriko hizkerarekiko lotura afektibo positiboa dutela esan daiteke. Lehen ere aipatu da III. bloke hau izan dela, I. blokeari jarraiki, batez besteko altua lortu duena.
‎Proba pilotua egitean, gazte batek item honi buruz zalantza agertu zuen, eta bere kezka hain zuzen ere teknologia berrien bitarteko komunikazio informalari lotuta zegoen. Whatsappetik, facebooketik, twitterretik eta beste hainbat sare sozialetatik euren hizkeran idazten dutela zioen. Item horrek tarteko puntuazioa lortzea ziur aski izango du bere esangura.
‎Euskara batuarekiko lotura afektiboa aztertzeko erabili den bloke honetan zenbaki baxua irten den arren, Azpeitiko gazteak euskara batua jakitea garrantzitsua dela kontziente dira eta beharrezkoa dela uste dute. Euskara batuan idazteari dagokionez ere adostasuna agertu dute, eta batuan idazten dutela esan. Bestalde, eskolan ikaskideekin ez dutela batuan hitz egiten diote, ezta irakasleekin ere eta ezta herrikoak ez diren beste lagunekin ere.
‎Ia beti herri hizkeran hitz egiten dutela esan dute gazteek eta azpeitieraren egoera oso ona dela. Herri hizkuntza nagusi da Azpeitian.
‎Euskara batua egunerokoan ez zaiela erabilgarria suertatzen diote eta ez direla eroso sentitzen euskara batuan hitz egiten esan dute. Euskara batuan, orokorrean, euskaldun berriek hitz egiten dutela diote. Euskaldun zaharrek batzuetan euskaldun berriei gaizki begiratzen diete eta hori aldatu egin behar dela adierazi dute.
‎Lehen esan bezala, nire pertzepzioetatik abiaturik, esango nuke, txikienek, hau da, 10 urtera artekoek, oro har, euskaraz egiten dutela nagusiki. Hortik aurrerako nerabeek ostera, gaztelaniaz ere jarduten dutela esango nuke.
‎Gure hiztunen hizkuntza ohiturei dagokienez aipatzekoa da, oro har, euskaraz bizi direla, baina gazteleraren eragina ezinbestean nabaritzen dutela diote euren egunerokoan. Batez ere eskolan eta lanean, eta zer esanik ez telebistan.
2015
‎Ikuspegi aldaketa bat proposatzen dutela diote, tailerrak ez baitigu ez dakigunik erakutsiko; baina bai dugun ezagutza hori beste modu batera antolatzen erakutsiko. Hizkuntza hartu emanak ulertzeko eta horietan eragiteko begirada berri bat geureganatzen lagunduko digu, hobetu ditzakegun aukerak identifikatu eta hobekuntza horiek kudeatzeko baliabideak eskainiz.
‎Munduko 34 unibertsitate hauetan 27 irakurlek" Euskara eta Euskal Kultura" irakasten dutela diogunean, zertaz ari gara. Bada, bildutako informaziotik atera dudan ondorio nagusia da ikasgaiaren forma eta pisu akademikoa oso ezberdina dela unibertsitatearen eta herrialdearen arabera.
‎Etxeparek kudeatzen duen irakurletzen mapa aztertu eta hauetan dabiltzan ikasleen motibazio eta iritziak analizatuta, Euskararen kanpo zabalkundean eta hizkuntzaren nazioarteko irudian irakurletza hauek eraginik dutela esan al dezakegu?
2017
‎Hau da, badirudi hiztunek ezin dituztela beraien hizkuntz ohiturak aldatu bizitza osoan zehar. Berak aldiz, hiztunak aktiboak direla uste du, agentzia dutela esanez eta beraien mintza ohiturak aldatzeko kapazak direla baieztatuz.
‎Wa: ...bakitzen duen sektorea, kasu batzuetan katalan hizkuntzako eskola orduetan ere bai. litekeena da kasu horietako asko izatea garai batean irakasleekin katalanez hitz egin zuen jendearena, baina elkarrizketatuek puntu hori argitu gabe utzi dute. horrenbestez, teknikoki, hizkuntzarekiko jarrera zurrun baterako muda izango litzateke. ez dago jatorriz katalan hiztunak direnen testigantzarik hori egiten dutela dioenik, nahiz eta garai horretan hasten den baita ere (elkarrizketa elebidunetan) katalana mantentzeko jarrera; baina hori ez da gaztelaniako eskoletan gertatzen, gazteek eurek dituzten harreman informaletan baizik. bestetik, une honetan hasten dira halaber jatorriz gaztelania hiztunak diren eta bokazio akademikoa dutenetako batzuk katalan hiztunen presentziari etekina ateratzen, eta katalana so...
‎6.2 Hiztun berrien gaitasunari buruzko iritzi positiboak zenbait hiztun berri pozik daude beren mailarekin, lanerako eskakizunei dagokionez. b1 (24 urte, emakumezkoa) adibidez irakaslea da bigarren hezkuntzako Gaelcholáiste ikastetxe batean. irlanderadunek elkarrengandik ikasten dutela esaten du eta, bere irlandera bikaina ez dela onartzen badu ere, uste du baduela lanpostua betetzeko nahikoa gaitasun:
‎Ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute euskararekin soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa euskal kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, eskolan ikasi dute euskara, oso txikitan. ...nchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute beraz ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiarekin edo lagunekin lotzen dutela bai, baina gazteleraren parean jarri dute bertoko hizkuntza, nahiz eta gaztelerarekin identifikatzen ez direla baieztatzen duten.
2018
‎Bestalde, Ondarroan, herritik kanpo jaiotakoekin ere joera orokorra euskarari eustea dela esan dezakegu, lehenengo hitza euskaraz egiten dutela baitio %77, 7k. Kasu honetan ere, Bermeoko datua —%58— baxuagoa da, erditik gora badago ere.
‎Eremu eleaniztunetan profesionalak elebakarrak izan ohi dira, eta arreta hizkuntza anitzetako erabiltzaileei eman behar zaie; hizkuntzamugak dira erronkarik handiena. Hizkuntza komunikaziorako tresna gisa ikusten dutela esan daiteke, eta itzulpen zerbitzuak erabiltzen dituzte batik bat. Eremu elebidunetan hizkuntzaren gaia beste era batera planteatu da:
2019
‎...garri bat, balio erantsi bat, osasunzerbitzuen kalitatearen zutabeetako bat baizik. kontuan hartu behar da estandar hauek lege babesa daukatela, eta jabego intelektuala hSori dagokiola. ezin dira, beraz, estandarrak alez ale azaldu hemen, baina osakidetzaren euskara planekin dauzkaten zenbait parekotasun eta ezberdintasun aipa daitezke, eta zenbait atalek, gainetik bada ere, aipamen berezia merezi dutela esan daiteke. hasteko, estandarrak kalitatearen eta eskaintza aktiboaren inguruan ardazten dira. hizkuntza, hortaz, ez da osagarri bat, balio erantsi bat, osasun zerbitzuen kalitatearen zutabeetako bat baizik. Bestetik, eskaini beharrekoa den zerbait litzateke, hau da, pazienteari aurrea hartuz beti eta eskatzera behartu barik. estandar hauek erabiltzailearen behar, premiak eta lehentasunen araberako eskaintza berresten dute, beste ororen gainetik. zerbitzu eta langile elebidunak identifikatzea izan da osakidetzako II euskara planaren lerroetako bat, eta asmo horrekin" euskaraz bai sano!" kanpaina zabaldu da azken urteetan. profesional elebidunen identifikazioa kanadako estandarretan ere jaso da.
‎Baina atal teknikoez haratago, bada zerbait azpimarratu beharrekoa: estandar hauek kanada osorako eginak dira, muga administratiboez gaindi. egungo osasun jardunaren paradigmekin bat egiten dute, pertsonetan ardazturiko arreta ereduarekin. pertsonen araberakoak dira, edonon eta edonoiz, eremu soziolinguistikoa edo administratiboa edozein izanda ere. horrezaz gain, kanadako estandarren kontseiluen onespena jaso ondoren, nolabaiteko berme ofiziala dutela esan daiteke ezbairik gabe. edozein erakunde edo osasun zerbitzuren edozein hizkuntza planari eragin diezaiokete, hortaz.
‎Aitor Montes – Arreta soziosanitarioa ele ofizialetan eskaintzeko estandarren aukera Euskal Herrian eskatu, akreditazio ofiziala eskuratze aldera. hizkuntzalariek ondo hauteman dutenez, hizkuntza komunitate bakoitzak zerbait ikas dezake beste batzuen egoerari erreparatuz, baina euskal herriak bere ezaugarri propioak dauzka. hori horrela, gure ingurunearen ezaugarri administratibo zein soziolinguistikoei egokituriko estandar batzuk sortzeko aukera egon daiteke, nazioarteko adituekin batera (kanadarrak eta galestarrak batik bat), kasu honetan aukera hori eskaintzen duen hSorekin. ...n arteko sinergiak bilatuz, arretaren normalizaziorako tresna gisa. azken batean, kanada, euskal herria eta gales bi ele ofizial dituzten eremuak dira, non hizkuntzen arteko aldea handia den (elkarren artean ulertezinak izaterainokoan sarri), eta antzerako kultura dutena, azken batean mendebaldeko herrialde aurreratuen artean baitaude horiek guztiak. osakidetzarentzat, beraz, aukera bat eskaintzen dutela esan daiteke: bere giza baliabideak kontuan hartuta (kanadan edo galesen baino askoz profesional elebidun gehiago, alde handiz), hizkuntzaren gaian mundu mailako lidergoa lortzekoa. euskararen, eta hortaz, arretaren normalizazioak, nazioarteko prestigioa ekar baitiezaioke, bere izena eta irudi korporatiboa hobetuz. erreferentea izan daiteke, berrikuntzan zein ezarpenean aitzindari izateagatik nabarmenduko den erakundea. estandarrak helburu hori lortzeko egokiak izan daitezke, ebidentzian oinarrituriko irizpideak izanik, adostasunez onarturikoak, eskumena eta gaitasuna duen erakunde batek egindakoak, eta ororen gainetik hizkuntzaren gaia kalitatearen, segurtasunaren eta ekitatearen arloan kokatzen dutelarik. hau da, arlo klinikoa bete betean inplikatzen dute, hizkuntzaren auzia medikuntzaren paradigmetan eta erakundearen dimentsio formalean txertatuz. horrenbestez, balio gehigarria dutela esan daiteke:
‎Beste era batera esanda, kanadako estandarrak gurera ekarri eta gure egoerara egokitu daitezke. estandar hauek nazioarteko elkarlana sustatzen lagun dezakete, kasu honetan hainbat ezaugarri partekatzen dituzten eremu elebidunen arteko sinergiak bilatuz, arretaren normalizaziorako tresna gisa. azken batean, kanada, euskal herria eta gales bi ele ofizial dituzten eremuak dira, non hizkuntzen arteko aldea handia den (elkarren artean ulertezinak izaterainokoan sarri), eta antzerako kultura dutena, azken batean mendebaldeko herrialde aurreratuen artean baitaude horiek guztiak. osakidetzarentzat, beraz, aukera bat eskaintzen dutela esan daiteke: ...oinarrituriko irizpideak izanik, adostasunez onarturikoak, eskumena eta gaitasuna duen erakunde batek egindakoak, eta ororen gainetik hizkuntzaren gaia kalitatearen, segurtasunaren eta ekitatearen arloan kokatzen dutelarik. hau da, arlo klinikoa bete betean inplikatzen dute, hizkuntzaren auzia medikuntzaren paradigmetan eta erakundearen dimentsio formalean txertatuz. horrenbestez, balio gehigarria dutela esan daiteke: arretaren normalizazio prozesuan prestigioa, adostasuna, nazioarteko proiekzioa eta bermea.
‎Ikerketari ekin aurretik hainbat hipotesi aurreikusi dira. hasteko, hitanoari alde bitako hizkuntza ideologiak atxikitzen zaizkiola dirudi: ...kotasuna, autentizitatea eta legitimitatea; eta bestetik, zakartasuna, bortizkeria eta behe mailako herritarren hizkera izatea. tokaren eta nokaren erabileraren arteko aldeari erreparatuta, errezeloa dut aipatu berri ditugun uste, balio eta ideologia horiek eragina dutela Azpeitiko gazteek hizketako tratamendua hautatzerakoan. ez hori bakarrik, genero arauek eta genero rolek ere eragin zuzena izan dutela esango nuke tokaren biziraupenean eta nokaren galeran. hipotesi horiek baieztatzen edo ezeztatzen saiatuko gara ondoren datozen lerroetan. hasteko, oinarri teorikoari ekingo diogu eta jarraian, ikerketaren metodologia zehaztuko da. Ondoren, analisian murgilduko gara, datu bilketan jasotako informazioa gaiz gai eztabaidatuko da.
‎...hiruak. kontziente dira, hala ere, euskarak zailtasunak dituela aurrera egiteko, eta zentzu horretan gazteen hizkuntza ohituretan sumatu dute gabezia handiena. horregatik, nahiz eta itxaropentsuak diren, hizkuntzaren geroaren inguruko kezka azaldu dute. eurei dagokienez, euskararekiko jarrera positiboa daukatela agerian geratu da emandako erantzunen arabera, eta ahal dutenetan euskaraz hitz egiten dutela diote. kasu horretan, Arakistain eta Andresek erraztasun gehiago dute hizkuntzaren erabilera hori egiteko, inguruko elkarrizketak euskaraz egiteko traba gutxiago dituztelako. euskararen testuingurua ahula den eremuan, hala ere, gero eta gehiago erabiltzen dela aipatu du etxezarretak, eta horregatik bere hizkuntza ohitura ere apurka aldatzen ari direla dio. horregatik esan liteke hiruek dutela hiz...
‎Gainera, etxezarretak bakarrik egin du euskaraz kantatzeko erabaki kontziente eta konprometitu bat. Beste biek euskaraz natural edo musikak eskatzen duen doinuetara egokituta abesten dutela esan dute.
‎Izan ere, horiek egindako hizkuntza hautua erreproduzitu izan dutela onartu izan dute hiruek. Beraz, aurreko belaunaldiek euskaraz kantatu bazuten, egungo musikarien hizkuntza hautuan eragina izan dutela esan daiteke, hauek horretaz kontziente izan ala ez.
‎Are gehiago hizkuntza minorizatu baten esparruan. Barne eragile hauek aparteko garrantzia dutela dio Nekane Larrañagak soziolinguistak.
2020
‎Aurreko ideiatik tiraka, aurrera begira kontsumitzaile edo hartzaileengan arreta gehiago jartzea ezinbestekoa izango dela ere azpimarratu ziguten. Historikoki komunikabideek arreta nagusiki edukian, produktuan, jarri izan dutela zioten eta ondorioz, beste aldeari arreta gehiago eskaintzeko ordua iritsi dela, besteak beste, balio pertzepzioa bezalako gakoei behar bezala heltzeko baina ez soilik horretarako edo horregatik.
‎Zentzu horretan, hedabide generalistek hartzaileen segmentazioarekin dute arazorik handiena, izan ere, jende askorengana iristen dira baina produktuak publizitatzen dituzten enpresek jende askorenUrte hauetan guztietan publizitate bidezko diru sarrerak murrizten joan dira hedabideentzat. gana iritsi baino nahiago izaten dute haien bezero potentzialengana erarik zuzenean iristea eta horretan eraginkorragoak dira sare sozialak, beren erabiltzaileak segmentatzeko duten gaitasunari esker. Gen� s Rocak behin eta berriz azpimarratu zuen ideia hau, hedabideek kontsumitzaileari begira jarri behar dutela esaten zuenean. Bestalde, etorkizuneko kontsumitzaileak izango diren gaurko gazteak ez daude ordaintzera ohituta eta, oro har, ez daude informazioagatik ordaintzeko prest.
2021
‎Euskararekiko jarrerei dagokienean, oro har, gure espedizioetako parte hartzailek, beraien iritziz, euskararen alde egiten dutela esan daiteke; izan ere, alde batetik, 2019ko espedizioan egindako etnografiak erakusten digunez, esaterako, Tolosar baten kasuan garbi zeukan, espedizioan bere eginkizuna euskaraz egitea zela, bera arnasgunekoa izanda besteek baino jariotasun handiagoa zuelako. Beste alde batetik, galdetegietako datu aitortuek ere horixe erakusten dute; izan ere, 24 grafikoan ikusten den bezala, asko egiten dute euskararen alde.
‎Gainera, egindako etnografia azterketari esker, badakigu euren herria eremu erdaldunean kokatzen dutenek uste dutela euren herria erdaldunagoa dela benetan dena baino, hau da, erdaldun konplexua dutela esan daiteke. Gauza bera gertatzen da arnasgunean kokatzen direnekin, hau da, euren herriak ez dira eurek uste bezain euskaldunak.
‎Badakigu euren herria eremu erdaldunean kokatzen dutenek uste dutela euren herria erdaldunagoa dela benetan dena baino, hau da, erdaldun konplexua dutela esan daiteke.
2022
‎Euskararen etorkizunari begira, hiztun berriek talde estrategikoa osatzen dutela diote hainbat egilek (Amorrortu eta beste, 2017; Amorrortu eta beste, 2019; Ortega eta beste, 2013; Goirigolzarri eta beste, 2019). Amorrortu eta besteren (2019) aipu honetan ikus daiteke azalpena:
‎150). Izan ere, K07, K08 edota K09 testuetan ageri diren lurraldearen errepresentazioek Euskal Herria esanahiz bete, eta berau sortzen laguntzen dutela esan liteke. Esanahia sortze horretan, argi eta garbi, Euskal Herriko lurraldea irudikatzen duten mapa horien bidez, Nazio Estatuaren ideia indartu nahi da.
2023
‎Gainera, beraiek ezarri dute irmoen hizkuntzaren eta identitatearen arteko atxikimendua, euren nazio sentimendua argudiatzeko erabili dituzten irizpide nagusiak lurraldea eta hizkuntza izan baitira. Lotura hori alderantzizkoa ere bada; izan ere," euskaldun" eta" oriotar" moduan identifikatu direnak izan dira batez ere euskara erabiltzen dutela esan dutenak eta hizkuntza gehiago erabiltzearen eta normalizazioaren alde sutsuen agertu direnak. Azkenik, inongo etiketa etnopolitikorik erabili ez duten gazteen iritzi eta aipamenek bat egin dute oro har euskal sentimendu nazionalarekin identifikatu direnekin, hau da, euskara gehiago erabiltzen dutela ziurtatu dute eta normalizazioaren alde agertu dira.
‎Hain zuzen ere, Zumaian gazteekin egindako ikerketa batean ikusi da euskaraz egitea naturaltasunarekin lotzen dutela gazteek beraiek (Altuna Zumeta eta Hernández García 2021). Ikertzaile horien arabera, ez dago argi gazteek zer esan nahi duten euskara" natural" egiten dutela diotenean. Hala ere, honako ezaugarri hauekin lotu daitekeela uste dute:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia