Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2013
‎Amak, umeen hizkera erabilita, gutxietsi beharrean egokitu egiten direla dio Murarok. Amek euren boterea gutxitzekoasmoz, hizkuntza estrategia berezi bat abian jartzen dutela dio Murarok. Estrategia horretan ume amen arteko harremanean hurbilpena eta berdintasuna gertatzen da.
‎Leverkusengo taldearen entrenatzaileak, Michael Skibbek, kanporaketa gainditzeko inolako aukerarik ez dutela esan zuen atzo, eta badirudi ezohiko jokalari askorekin zelairatuko dela Alemaniako taldea. Skibbek esandakoa ez du aintzat hartzen Zigandak, denadela:
‎Mari Jose Olaziregik, hurrengo puntuan aztertuko ditugun eleberriez mintzo (2002), kritika sozial eta politikoa agertzen dutela dio, gaurkotasun kutsu nabarmenarekin batera.
2015
‎Ahoskera eredu ona, heskuara huna, katiximan entzun dutela esan digute Arberoako Mehainen eta Amikuzeko Behauzen eta honek beste auzi batera garamatza: eskualde bateko ala besteko mintzoaren kalitatearenera.
2016
‎4 Euskara gutxienez zertxobait ulertzen dutela dioten herritarrak guztira% 78 dira, zeinetako:
‎«Inkestatuen% 22k ez du inolako egunkaririk irakurtzen (gogora dezagun: euskaldunek eta euskaldun hartzaileen% 10ek, euskaldun hartzaile izanik prentsa ondo ulertzen dutela edo euskarazko irrati/ telebista ondo edo nahiko ondo ulertzen dutela diotenak, osatzen dutela inkestatuen unibertsoa).
2019
‎1A azpi hipotesia (Gehienek euskaraz hobeto hitz egingo dute gaztelaniaz baino) bete egin da: euskaraz gaztelaniaz baino hobeto hitz egiten dutela diote nerabeen heren bik(% 68,8); horien aurrean oso gutxi dira (hamarretik bat,% 9,1) gaztelaniaz euskaraz baino hobeto moldatzen direla diotenak; ia laurden batek(% 22,1) erantzun du berdin moldatzen direla hizkuntza biotan hitz egiteko orduan.
‎1C hipotesia ere (Gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin da: euskaraz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 40,3) gaztelaniaz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 19,4) baino gehiago dira. Aldea, hala ere, ez da hitz egiteko gaitasunean jasotakoaren bestekoa; hizkuntza bietan idazteko gaitasuna parekoago ikusten baita.
‎1C hipotesia ere (Gehienek euskaraz hobeto idatziko dute gaztelaniaz baino) bete egin da: euskaraz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 40,3) gaztelaniaz hobeto idazten dutela esaten dutenak(% 19,4) baino gehiago dira. Aldea, hala ere, ez da hitz egiteko gaitasunean jasotakoaren bestekoa; hizkuntza bietan idazteko gaitasuna parekoago ikusten baita.
‎Aldea, hala ere, ez da hitz egiteko gaitasunean jasotakoaren bestekoa; hizkuntza bietan idazteko gaitasuna parekoago ikusten baita. Multzo handiena(% 41,5) hizkuntza bietan berdintsu idazten dutela diotenek osatzen dute.
‎1B hipotesian (Gehienek euskaraz hobeto irakurriko dute gaztelaniaz baino), aldiz, espero genuen emaitzaren aurkakoa aurkitu dugu: gaztelaniaz hobeto irakurtzen dutela dioten nerabeak(% 31,2) gehiago dira euskaraz hobeto moldatzen direla uste dutenak(% 27,3) baino. Kasu honetan ere, multzo handiena(% 40,3) hizkuntza bietan berdintsu irakurtzen dutela diotenek osatzen dute.
‎gaztelaniaz hobeto irakurtzen dutela dioten nerabeak(% 31,2) gehiago dira euskaraz hobeto moldatzen direla uste dutenak(% 27,3) baino. Kasu honetan ere, multzo handiena(% 40,3) hizkuntza bietan berdintsu irakurtzen dutela diotenek osatzen dute.
‎Idatzizko gaitasunetan, berriz, ez da gure hipotesia bete (5 Idatzizko trebetasunetan irakurmenean eta idazmeneangehienek batuaz gaitasun hobea adieraziko dute Ondarroako hizkeran baino). Gure ustearen kontra, gehiago dira Ondarroako hizkeran hobeto irakurtzen dutela diotenak(% 45,4), batuaz hobeto moldatzen direla diotenak baino(% 27,3). Eta gehiago dira, halaber, alde handiagoarekin gainera, idazterakoan Ondarroako hizkeran hobeto moldatzen direla diotenak(% 50,6), batuaz hobeto moldatzen direla diotenak baino(% 23,4).
2021
‎23). Meaberen poesian erotismoak eta desirak ibilbide bat jorratu dutela esan daiteke. Poetak aipatzen du hasierako lanetan alegorizazioa zela nagusi eta ondoren errealismoak bete zuela haren lekua.
‎Laburbilduz, emakumezko poetek berrikuntza ugari ekarri dituzte poesiaren mundura; are gehiago, ikuspegi berri bat sortu dutela esan dezakegu. Ikus daiteke emakumeen poesia indartzen ari dela urteen joanarekin, eta etorkizun oparoa izango duela pentsa genezake.
‎Alde horretatik, elebitasuna eta kognizioa aztertzeko orduan testuinguruak garrantzia duela modu zabalean onartua dago ikerketa horietan. Giza psikologiak eta testuinguruak lotura dutela esatea, hala ere, oso ideia zabala da, eta ideia horren barruan harreman hori ulertzeko modu asko daude. Giza psikologia ulertzeko bi ikuspegiek, aurreko atalean aipatu direnek, ikertzeko abiapuntu oso ezberdinak eta ikerketa gauzatzeko galdera ezberdinak ekarriko dizkigute.
2023
‎Halarik ere, gutxiagotutako hizkuntzen kasuan, kulturartekotasunaren eta kulturaniztasunaren teoriek horientzako erantzun gutxi ematen dutela dio Sarasuak (2013). Horregatik, ildo horri jarraituz, Zapatak (2021) adierazi du, testuinguru horietan garatzen diren harrera planek, arestian azaldutako ardatzak alde batera utzi gabe, ezinbestekoa dutela harrera planok hizkuntzaren afera erdigunean jartzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia