Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Nolanahi ere, kontua hauxe da: euskalherritar izatearen osagarriok, oro har, ez dutela berezko gaitasun operatibo handirikbakarka eta bakandurik dabiltzanean. Demagun euskararen zoria:
2009
‎zinez poesia berri landu eta maila kultoko baten ardura erradikalki asumitu eta gogotik bultzatzen ahalegindu zaizkigunak, praxi pertsonalarekin ez ezik teoriarekin 151. 1929an jada Aita Damaso Intza kaputxinoa galdezka ari zen, ezikasietan hainbeste bertsolari on ateratzen duen mintzairan, ikasietan zergatik ez den poeta landu onik sortzen: . Gure gizon ikasiak, beren ikastaroakin ba dirudi galtzen dutela berezko bersolarien itz jarioa ta etorria ta baita aien irudimenaren ezatasuna ta biguintasuna ere? 152. Gertatu dena da, ikasiek erdarara edo erdal ereduetara jotzeaz aparte, poesia zerbait landuagoa sortu nahi izan dutenak berak jende landugabea zirela askotan.
2011
‎Belgikan, adibidez, eskola publikoetan dantza eta beste arte diziplinetako tailerrak antolatzen dituzte haurrekin. Beste arazo bat da gure inguru honetan antzokiek ez dutela berezko markarik. Bartzelonan, toki bakoitzak badu bere programazio lerroa eta badakizu zer aurki dezakezun hor.
‎–Teoria totalizatzaileek honako arrisku hau dute: partikularrak, tokian tokikoak eta historikoki berezia denak ez dutela berezko esanahirik instantzia orokor baten baitakoak ez diren neurrian. Arrazionaltasun historiko orokorrean sinesteak oso erraz estali ditzake herrian herriko eta lekuan lekuko arrazionaltasunaren diferentziak eta autonomia?.
2012
‎Itzulpenaren teoria postmodernoak aztertuta (itzulpen ikasketa deskribatzaileak, ikasketa kulturalak, dekonstrukzioa, teoria postkolonialak, teoria hermeneutikoak, itzulpenaren poetikak...), ikusiko dugu itzulpenaren epistemologia postmodernoan jatorrizko testua ez dela berezko zentzu objektiboa duen entitate itxi eta bukatutzat jotzen, milaka interpretaziotara irekita eta etengabe mugimenduan dagoen izatetzat baizik. Teoria modernoek testu baten zentzua objektiboki interpretatzea eta zentzu hori beste hizkuntza batean bere horretan ematea posible zela defendatzen bazuten, teoria postmodernoek aldarrikatuko dute testuek ez dutela berezko zentzurik, eta zentzua irakurleak edota itzultzaileak ematen diela. Teoria modernoek a priorizko egiatzat jo izan duten, jakintza?, beraz, ez da itzulpenean baizik gauzatuko:
2021
‎Jakina, nola garatu debeku eta mota guztietako eragozpenengatik trebatu ezin zitekeen hura? Halere, ongi frogatu da honezkero, emakume askoren berebiziko ahalegin eta lorpenei esker?, emakumeek ez dutela berezko edo jaiotzetiko inolako ezinkizunik; ez adimenari edo ezaguerari dagokionez, ez eta gainerako ahalmenei dagokienez ere.
2022
‎Egia da kultura gaiek ez dutela berezko ODSrik, baina 2030 Agendaren baitako gaiak dira, helburu eta mugarri zehatz batzuen bidez. Gainera, hizkuntzaren kudeaketa ez da mugatzen kultura babesteko ikuspegi hutsera, beste ODS askorekin du zerikusia.
‎Egia da kultura gaiek ez dutela berezko ODSrik, baina 2030 Agendaren baitako gaiak dira, helburu eta mugarri zehatz batzuen bidez.
‎4 Gogoan izan behar da, turistak izan edo etorkinak izan, EHko kaleetatik ibiltzen diren askok gaztelania edo frantsesa dutela berezko hizkuntza; halakoak ez dira beste hizkuntzetako hiztunen multzoan sartu.
‎to eta ro atzizkiak aditzeta perpaus modifikatzaile gisa jokatzen duten zenbait hitzetan ihartuta baino ez ditugu ezagutzen, gaur egun ez dute emankortasunik. Ordea, ematen du hauek ere ez dutela berezko semantikarik izan.
2023
‎TAEHn toki ogasunek garrantzi handia daukate. Hitzarmenaren sinatzaileek argi adierazten dute hasieratik toki erakundeek, euren jarduteko autonomia garatu ahal izateko, derrigorrezkoa dutela berezko baliabideak izatea eta horiek euren" nahierara" edo" beharrizanetara" erabiltzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia