2002
|
|
Pietro eta Withner en (1996) inkesta baten emaitzaerabiltzen dute Dolz eta Schneuwly k (1998: 187), agerian uzteko zein den ahozgorako irakaskuntza egoeran kontuan izan beharreko datu garrantzitsu bat: irakasleen %70ek esaten dute ahoz gorako irakurketa errekurtso arrunt moduan erabiltzenduten arren, ez
|
dutela
ahozko adierazpenaren ikaskuntza eta garapenerako ekintzabaliagarritzat jotzen. Egiaztapen horren arrazoiak eta ondorioak bilatzen dituzteDolz eta Schneuwly k:
|
2013
|
|
Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago
|
dutela
ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
|
|
Ikasle eta irakasleek oso ondo baloratu dute materialaren kalitatea eta helburu komunikatibo errealak proposatu izana. DBHko lehen zikloko ikasleek, batez ere, aitortzen dute proposatutako jarduerek laguntzen
|
dutela
ahozko trebetasunak garatzen. Bigarren zikloan gutxiago baloratu dute irizpide hau, nahiz eta puntuazioa beti izan den 2,5 baino handiagoa (5 puntutik).
|
|
irakasleek aitortzen dute ikasleentzat motibagarri direla jarduerak; ikasleentzat interesgarri direla proposatutako gai eta jarduerak, eta horrek guztiak eragiten duela ikasleen motibazioan. Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago
|
dutela
ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (ikus entzunezkoak erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
|
2015
|
|
Elkarrekintza egoera horietan garrantzi handia aitortzen diogu irakaslearen berbaldiari gelako ingurune sozial konplexuan. Gelako dinamika horretan, irakasleak sarri kritikatu egiten dira ahozkoari denbora gutxi eskaintzen diotela-eta, eta haiek sarri erantzuten dute etengabe egiten
|
dutela
ahozkoa gelako eguneroko dinamikan. Baina ahozkoa askotan badago ere (eguneroko errutinak, kontsignak irakurtzea, ariketak zuzentzea, etab.), sarritan ez da benetan kontuan hartzen eta zeharka baino ez da irakasten gutxi kontrolatutako jardueretan (De Pietro & Dolz, 1997).
|
2017
|
|
Hurbilago ibili behar
|
dutela
ahozkoak edo idatziak. Dudarik ez.
|
2019
|
|
Hala ere, askok pentsatzen dute aspalditxo hil zirela bertako azken euskalkidunak, eta gaur egungo euskaldun bakarrak ikastoletako haurrak eta gazteak direla. Areago, badirudi bertako zenbaitek ere ez
|
dutela
ahozko tradizio horren berri: 2014an unibertsitatean hasi berriak ziren neska legutioar biri galdetu nien Billerle ezagutzen ote zuten, eta, zoritxarrez, ez zekiten herri baten izenaz ari nintzenik ere; euren herriaz, hain zuzen.
|
2022
|
|
«Bide berri bat hartzea erabaki dugu: epaileari erranaraztea Hezkuntza ministerioa behartua dela aplikatzera hori, eta gure terminaleko ikasle guziek eskubidea
|
dutela
Ahozko Handi hori euskaraz pasatzeko», adierazi du Peio Jorajuria Seaskako lehendakariak.
|
|
«Bide berri bat hartzea erabaki dugu: epaileari erranaraztea Hezkuntza Ministerioa behartua dela aplikatzera hori, eta gure terminaleko ikasle guziek eskubidea
|
dutela
Ahozko Handi hori euskaraz pasatzeko», azaldu du Seaskako lehendakari Peio Jorajuriak.
|