2000
|
|
Gainera, estatuek herritarren integraziorako politikei buruz gauzatzen dituzten, ideologia? desberdinez ere hitzegin
|
dute
zenbait autorek. Honela, esate baterako, Driedger ek (1989; ikus Bourhis et al, 1997) bost ideologia prototipikoak azaltzenditu, continuum baten arabera banaturik; buru batean delako, ideologia pluralista, edo, anitza?
|
2006
|
|
Bizikidetzarako testuinguru berrira egokitzean arazo handienak dituzten haurren zailtasunen artean, arreta berezia merezi
|
dute
zenbait autorek azpimarratudituzten hiru ezaugarrik (Dozier, Higley, Albus eta Nutter, 2002; Gauthier, Fortineta Jeliu, 2004; Henry, 1999; Hughes, 1997, 1999; Lieberman, 2004): a) harremanafektibo hurbilak eta elkarrekikoak ezartzeko zailtasuna; b) harremanen etaegoeren kontrola izateko beharra; eta c) euren erreakzio fisiologiko, emozional etakonduktualak erregulatzeko zailtasunak.
|
2008
|
|
Animaliei buruz egindako ikerketen arabera, bilobalideak edo bilobalidoak kaltetutako neuronak birsortzen lagun dezake. Zirkulazioa hobetzeak garuneko zelulei oxigeno eta mantenugai gehiago ematea dakar, eta hori adierazten
|
dute
zenbait autorek adimen narriadura duten adineko pertsonen funtzio kognitiboaren bilakaera egokiaren arrazoi nagusitzat. Adinari lotutako oroimena galtzea, makula endekapena edo gorreria hobetu egiten direla dirudi, ginkgo bilobaren estraktua erabiliz gero, baina ebidentzia gehiago egon da produktu hori gaitz horien tratamendu gisa preskribatzeko.
|
2015
|
|
Zenbait telesailek asmatu dute, ordea, aurresuposamendu horiek iraultzen: atalez atal eta bukaera definitiborik gabe telesailak aurrera egitea bera feminismoaren garaipentzat hartzen
|
dute
zenbait autorek: emakumeen harremanek gatazkatsu eta kontraesankor izaten jarraitzen dute, eta, beraz, jarraikortasun bat izateko bezain garrantzitsu, soluzionatu gabeko gaiak (to be continued?).
|
|
Aipatu berri da ereduak hobekuntza teknologikoak aurreikusten zituela, baina hala ere kritika hori behin eta berriro azaltzen dute ohiko ekonomiaren jarraitzaileek. Hala, maila teknologikoarekin batera aurretik jakin ezin diren beste elementu batzuk ere ereduan sartu ez izana erabili
|
dute
zenbait autorek txostenaren aurreikuspenak kritikatzeko.
|
2019
|
|
Horien funtzioa, klima emozional, atmosfera eta kultura emozional batetik, erlazio eta pertsonen arteko elkarrekintzetan uler daiteke (De Rivera, 1992; Conejero et al., 2004). Estereotipoak kolektibo estigmatizatuekiko portaeren kausa izan daitezkeela nabarmentzen
|
dute
zenbait autorek (Biernat eta Dovidio, 2000). Cuddy, Fiske eta Glick ek (2007), aldiz, emozioak exotaldeekiko jarreren estereotipoak baino iragarle hobeak direla adierazi zuten, estereotipo portaera loturaren artean bitartekari modura aritzen direlako.
|
2021
|
|
Edonola ere, hiru ebaluazio motek arestian aipatutako elkarrizketa hezitzailea gertatzea ahalbidetu behar dute; ikasleek nahiz irakasleak dela literaturaz, 81 Dena den, autoerreflexioaren eta hortik eraikitzen den Self Reflection Learning aren (SRL) eta ebaluazioaren autoebaluazioa barne artean desberdintzen
|
dute
zenbait autorek (Panadero, Andrade eta Brookhart, 2018) eta haien arteko lotura 90eko hamarkadatik aurrera ikertzen hasi zirela esaten da. Edonola ere, euren arteko" elkarrekikotasuna" eta biak konbinatzeak dituen onurak nabarmentzen dituzte (op.). dela literatur esperientziak eragindako garapenaz hitz egiteko, komunikatzeko, iritziak trukatzeko edota balorazioak partekatzeko espazioak zabaltzen lagundu behar dute, kalifikazioaz harago, eta, are gehiago, arlo eta hezkuntza ikuspegi horretan.
|
2023
|
|
Paradigma aldatzeko bidean hezkuntzaren garrantziaz hitz egiten
|
dute
zenbait autorek. Hezkuntzaren helburu nagusia gizartearen erronkei aurre egiteko ikasleek behar dituzten tresnak eta trebetasunak ematea dela baitiote (Fernandez et al., 2014; Kopnina, 2020; Leon, 2007).
|
|
adina, egoera zibila, klase soziala, estatusa, azalaren kolorea, maila akademikoa, kultura, arraza, etnia, erakargarritasuna, gorpuzkera, altuera, janzkera, jarrera, lanbidea, motibazioa, jarrera psikologikoa eta zer nolako espazioan dauden, publikoa, pribatua, etxe eremua, aire zabalean, lan eremuan, fikziozko eremuan, eta gisakoak (Eusko Jaurlaritza, 2014). Irudien protagonismoa ere aztertu behar dela adierazi
|
dute
zenbait autorek (Blanco Magadan et al., 2009; Bauman et al., 2006; Davila, 2017; Global equality, 2018; Piedra et al., 2013; Orta, 2014), eta hala, ageriko irudietan protagonista objektua ala pertsona den egiaztatu behar da (Blanco Magadan et al., 2009; Global equality, 2018). Emakumeak bigarren mailan edo ezkutuko irudietan azaltzen diren eta lehen begiradan ikusten ez den irudi inpliziturik dagoen (Davila, 2017) berrikusi behar da.
|