Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Familian etaerabiltzen da batez ere, gauez ohera joateko orduan. Beno, batez ere gurasoekerabiltzen dute umeak ohera bidaltzeko. Esate baterako, oso berandu denean, eta umeek pelikula bat ikusten gelditu nahi dutenean gurasoek esatea:
2012
‎Adituek, hala ere, esaten dute umeenganako artikulu horrek bi jokaera erasotzaile desberdin jasotzen dituela. Batetik, zuzeneko agindua egitea, umeek hainbat produktu erosteko edo hainbat zerbitzu erabiltzeko.
‎Ikus entzunezko komunikazio zerbitzuek ezin dute umeen irudia edo ahotsa erabili, ez bada horien baimenarekin edota horien ordezkari legalarenarekin. Edonola ere, ikus entzunezko zerbitzuek ezin dituzte hedatu umeen izen deiturak edo irudiak delitu baten berri ematen denean, edo ume horien tutoreak edo gurasoak zehazteko zailtasunak daudenean (7.1 art.).
‎167). Bestalde, eta autorregularioari begiratuz, jokaera oneko kodeek gero eta eragin handiagoa dute umeen eta gazteen interesak babesteko, bai umeen elikagaien publizitatea arautzen dutenean123, baita umeei zuzendutako publizitatea hedatu baino lehen derrigorrezko eskakizun berezi bat ezartzen dutenean ere. Hau da, umeei zuzenduta doan publizitatea hedatu nahi denean, hobe beharrez, Autocontrol delako Elkarteari iragarkiaren zilegitasunaren inguruko aurretiko kontsulta (Copy Advice) egin behar zaio (Iráculis eta Leiñena, 2008:
2014
‎Piagetek zioen hurrengo egoerari ematen diotela arreta, eta ez dutela egoera batetik besterako eraldatzerik ezagutzen. Kontserbazioaren esperimentuan, arreta uretan jartzen dute umeek, hau da, edalontzi bakoitzaren barrukoari erreparatzen diote, eta ez ura edalontzi batetik bestera isurtzeari; hortaz, ez dira gai ur kantitatea bera dela aitortzeko.
‎Nabarmentzea interesatzen zaiguna zera da: zazpi urteak aldera, likidoa kontserbatu egiten dela ondorioztatzen dute ume horiek berek. Eta honako argudio hauek ematen dituzte:
‎Garapenaren etapa bakoitzean, mintzamenaren aurreko aroa barne, adierazten dutena baino gehiago ulertzen dute umeek. «Non dago amatxo?» galdetzen zaienean, adibidez, hamar hilabeteko ume askok amaren aldera begiratuko dute; eta, «aitatxo zure bila etortzea nahi duzu?» galdetzen zaienean, beren besoak luzatuko dituzte.
‎Vygotskyk eta haren jarraitzaileek sostengatzen dute umearen gaitasun intelektualak «pentsatzeko ikaskuntza» bidez azaleratzen direla, tutore kualifikatuek ez baitiote umeari heziketa aktiboa soilik ematen: trebetasunen garapena sustatzeko partekatzen dituzten jarduerak ere ematen dizkiote.
‎Mota horretako esperimentuek erakusten dute umeak arrazoiketarako printzipio sinpleak diseinatzen eta aplikatzen hasten direla, eta, horrez gain, erakusten dute trebetasun deduktiboek garrantzi nabarmena dutela printzipio horietara iristeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia