2001
|
|
Familian etaerabiltzen da batez ere, gauez ohera joateko orduan. Beno, batez ere gurasoekerabiltzen
|
dute
umeak ohera bidaltzeko. Esate baterako, oso berandu denean, eta umeek pelikula bat ikusten gelditu nahi dutenean gurasoek esatea:
|
2012
|
|
Adituek, hala ere, esaten
|
dute
umeenganako artikulu horrek bi jokaera erasotzaile desberdin jasotzen dituela. Batetik, zuzeneko agindua egitea, umeek hainbat produktu erosteko edo hainbat zerbitzu erabiltzeko.
|
|
Ikus entzunezko komunikazio zerbitzuek ezin
|
dute
umeen irudia edo ahotsa erabili, ez bada horien baimenarekin edota horien ordezkari legalarenarekin. Edonola ere, ikus entzunezko zerbitzuek ezin dituzte hedatu umeen izen deiturak edo irudiak delitu baten berri ematen denean, edo ume horien tutoreak edo gurasoak zehazteko zailtasunak daudenean (7.1 art.).
|
|
167). Bestalde, eta autorregularioari begiratuz, jokaera oneko kodeek gero eta eragin handiagoa
|
dute
umeen eta gazteen interesak babesteko, bai umeen elikagaien publizitatea arautzen dutenean123, baita umeei zuzendutako publizitatea hedatu baino lehen derrigorrezko eskakizun berezi bat ezartzen dutenean ere. Hau da, umeei zuzenduta doan publizitatea hedatu nahi denean, hobe beharrez, Autocontrol delako Elkarteari iragarkiaren zilegitasunaren inguruko aurretiko kontsulta (Copy Advice) egin behar zaio (Iráculis eta Leiñena, 2008:
|
2014
|
|
Piagetek zioen hurrengo egoerari ematen diotela arreta, eta ez dutela egoera batetik besterako eraldatzerik ezagutzen. Kontserbazioaren esperimentuan, arreta uretan jartzen
|
dute
umeek, hau da, edalontzi bakoitzaren barrukoari erreparatzen diote, eta ez ura edalontzi batetik bestera isurtzeari; hortaz, ez dira gai ur kantitatea bera dela aitortzeko.
|
|
Nabarmentzea interesatzen zaiguna zera da: zazpi urteak aldera, likidoa kontserbatu egiten dela ondorioztatzen
|
dute
ume horiek berek. Eta honako argudio hauek ematen dituzte:
|
|
Garapenaren etapa bakoitzean, mintzamenaren aurreko aroa barne, adierazten dutena baino gehiago ulertzen
|
dute
umeek. «Non dago amatxo?» galdetzen zaienean, adibidez, hamar hilabeteko ume askok amaren aldera begiratuko dute; eta, «aitatxo zure bila etortzea nahi duzu?» galdetzen zaienean, beren besoak luzatuko dituzte.
|
|
Vygotskyk eta haren jarraitzaileek sostengatzen
|
dute
umearen gaitasun intelektualak «pentsatzeko ikaskuntza» bidez azaleratzen direla, tutore kualifikatuek ez baitiote umeari heziketa aktiboa soilik ematen: trebetasunen garapena sustatzeko partekatzen dituzten jarduerak ere ematen dizkiote.
|
|
Mota horretako esperimentuek erakusten
|
dute
umeak arrazoiketarako printzipio sinpleak diseinatzen eta aplikatzen hasten direla, eta, horrez gain, erakusten dute trebetasun deduktiboek garrantzi nabarmena dutela printzipio horietara iristeko.
|