Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Boyd en aburuz, «egun batean bost kilo pisatzen dituen haur bati txerto bakar bat ematea berrogeita hamar kilo berrogei txertoko heldu bati ematea bezalakoa da», eta, gainera, «haur horiek tiomersalaren, neurotoxina ezagun baten, eraginpean jartzeaz ari gara». Insaluden txostena Espainiako gobernuek, esaterako, tiomergatzdun txertoak ematen jarraitzen dute umeei, eta honako honetan oinarritzen dira: «txertoen merkurioaren toxikotasunari buruzko azterlanetan egindako aurkikuntzek ez dute baliozko ondorioak lortzen uzten».
‎mutil egonezin bati zerbait interesatzen zaionean, gelditzeko gai da; hiperaktiboak, besterik gabe, ezin du. Eskolak eta haurtzaindegiak ere funtsezko zeregina dute ume horiek identifikatzeko. Hala ere, normalena da patologia bost urtera arte ez diagnostikatzea.
2003
‎Arreta berezia haurrei: kristalinoa ia erabat gardena dute umeak 10 edo 12 urte bete arte eta, beraz, erradiazio guztia hartzen du.
2004
‎Lautatik hiruk dute umeentzako jolastokiak
2005
‎Horregatik dute umeek jarduteko askatasun handiagoa.
2006
‎Zetazeoen hilkortasun naturalak eta amaren gaztetasunak itxaropen gutxi eragiten dute umearen biziraupenari buruz.
‎Izan ere, “Yulka” da espezie gazteena, eta mundu osoan emango du umea. Horrek eta zetazeoetan amaren eta umearen artean defentsa transferentziarik ez egoteak zaildu egiten dute umearen biziraupena (irailaren erdialderako aurreikusten da). Gertaera hori garrantzitsua da, albaitari taldeak nabarmendu zuenez, “espezie honi buruz ez baita asko ezagutzen”.
2007
‎Umezurztegi zenbaiten egoera ezbaitsuari dagokiola, estrabismoa nozitzen dute ume askok, ingurune txiki txikietan hazi direlako, kanpo aldera irten ez baitira.
‎Bideo-jokoak haurren aisialdiaren osagaietako bat izan daitezke baldin eta aberasteko elementutzat jotzen badira, eskaintza zabal baten barruan: horrela hartu behar dute umeek.
‎egin daiteke jatetxe batean, animatzailearekin edo gabe; aisialdi parke batean, haurrak nahi erara jolas daitezen, askaria hartu aurretik; jolas parkean; zoologikoan edo, areago, haurrentzako ile apaindegi batean: bertan, askaria hartzeaz gainera, mozorroa jantzi eta makillatzeko aukera izango dute umeek; baliteke, era berean, horrelako ile apaindegietan kit osoa hartzea: ilea apaindu, makillatu eta manikura egitea, marrazki lehiaketan parte hartzen duten bitartean.
‎haurra hain handia izatea, erditzearen bidetik ez sartzea; fetua, edozein arrazoirengatik, jasaten aritzea, edo haren segurtasuna erabat bermatuta ez egotea. Egoera horietakoren bat gertatzen denean, medikuak biderik laburrena hartzen dute umea izateko.
2008
‎Valentziako Komunitateko Haurtzaroa eta Ingurumena Proiektuko diziplina anitzeko taldeak egindako azterketa baten arabera, egunean 200 g fruta eta barazki kontsumitzen dituzten haurdunek “erdira murrizten dute umea pisu gutxirekin jaiotzeko arriskua” eta haurraren “bizitzako lehen hilabeteetan garapen fisiko egokia” ahalbidetzen dute. Haurdunek “ez dute dieta egokirik”, eta “fetuaren eta haur goiztiarraren garapenean eragina izan dezaketen ingurumen arriskuen eraginpean daude”, adierazi du azterketak, 800 emakume ingururi eta urtebetetik beherako seme alabei egina.
2009
‎“Guraso batzuek ordenagailua telebista bat eta bakarrik uzten dute umea, eta ez dira ematen berak ezin duela bere burua hezi ohartu da”, adierazi du. Mar Monsoriu, “Técnicas de Hacker para” liburuaren egilea gurasoak”.
2010
‎Laztan gehiagorekin eta eskulibururik gabe hazi behar dute umeek
‎Montserrat Conderen aburuz (Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionaleko (UNED) psikologia irakaslea), “sozializazio agenteen eta, batez ere, familiaren esku dago zentzu morala eta jokabide moralaren adierazpena eskuratzea. Hala ere, zenbait autorek uste dute umea zentzu moral eta errudimentarioarekin jaiotzen dela. Zaila da bi jarrera horietako edozein frogatzea, baina benetakotzat hartzea kode moral unibertsal bat dagoela onartzea da”.
2013
‎Geldirik egoteko jarrera bertikala: abantailak Espezialista askok dagoeneko jarrera naturalagoen alde egiten dute umea izateko. Posizio bertikalek hainbat abantaila dituzte litotomiaren aldean.
2020
‎Zer da seitana? Zergatik ez dute umeek espinakak eta zerbak jan behar. Beatriz Robles nutrizionistak zalantza horiei eta beste batzuei erantzun die
2022
‎Haurren botikinean, pediatrek gomendatzen dute ume suero fisiologikoaren higienerako oinarrizko produktu gisa edo gatz soluzio gisa sartzea, sudur txikiko zuloak mukiz garbitzen laguntzeko. Baina, eta sudurreko xurgagailuak?
‎Bizitzako lehen hilabeteetan, amak haurdunaldian eta edoskitzaroan eman zizkion defentsek babesten dute umea. Hala, berak baino ez du zertan lizundu, batez ere zaintzen dutenek kontuan hartzen badute:
‎Zergatik ez dute umeek mahatsik jan behar. Zenbait landareren forma biribildua eta testura gogorra —hala nola:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia