Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2011
‎Baina orain gutxira arte mintzajardunaren eta ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipen gune nagusi izandako etxe auzo lagunarte konplexua ez du, bistan denez, osorik desegin. konplexu horrek (ez internetek eta ez zenbait IkTk) bihurtzen ditu 2011n ere Soriako haurrak8 gaztelaniazko hiztun, wipperführt ekoak deutschsprachige Kinder eta oportoko neska mutilak falantes de portugues. ...ta txikien kontra dator, nagusiki, bere indar proiekzioa. guztia ez dago, ordea, bere esku. b) Diglosiazko gizarte egoera ezin da uztartu hiztun elkarte modernoen etorkizun desiragarriarekin. europako hiztun elkarte gehienek, 1800etik hona, elkarte barruko eta elkarte arteko formulazio diglosikoa ezabatzera (eta horren ordez, ahal delarik, kanpoeta barne diglosiarik gabeko eramoldea indartzera) jo dute oro har. L asko eta h gutxi zituen europa preindustrialetik (h+ L) dun" nazio hizkuntza orotarako" ugari duen kontinentera pasa argiro.
2016
‎oraindik ere, emakumea da transmisioaren giltzarri, ama —eta andereñoa, ama soziala— den heinean, alegia, bere kargu dagoela nagusiki seme alaben hezkuntza eta ardura, eta horregatik amaren hizkuntza identitateak oraindik ere ia beti aitarenak baino pisu handiagoa du. Alegia, euskararen ardura handiagoa dute oro har ama diren emakume euskaldunek aita diren gizon euskaldunek baino. Hori nabarmen gertatzen da koadriletan gazteek duten hizkuntza joera amarenaren oso antzekoa izan ohi delako.
‎Amaitzeko, nabarmendu nahi dugu, udalerri txiki euskaldunetan (arnasguneetan) aztergai dagoela, baina susmatzen dela guraso gazteen artean erabilerak behera egin duela. Lan horretan ari gara orain Gipuzkoako herri txiki batzuetan, eta oraindik ez dago aukerarik bilakaera aztertzeko, baina jasotako datuek adierazten dute oro har alde handia dagoela guraso gazteen (30 urte) arteko erabileraren eta gainontzeko adin tarteen aldean11 Horietako asko beste udalerrietatik etorritakoak izango dira, seguru asko. Gertutik jarraitu beharreko fenomenoa da. hiZTUn elKArTeen diAgnoSTiKoA eTA ArnASgUneAK
‎Goiko bederatzi erantzun aukera horiek zabaldu egin litezke kopuruz, soildu edo bestelakotu, aldian aldiko enfasi beharraren arabera15 Lehenengo lau adibideak (a-tik d ra doazenak) euskarazko jardunaren alorrean sartzen dira bete betean16, eta goitik beherako maiztasun eskema ageri dute oro har. Bosgarren (e) eta seigarren (f) adibideak ere euskarazko zati jardunaren atalean sartzekoak dira, erdara (erabat) nagusi
2017
‎Familia barnean edo seme alabekin harremanean hizkuntzaren transmisio" naturala" ziurtatu ezin duten guraso erdaldunengan jarri dugu arreta, euskara ez dakiten horiengan. errealitatean ordea banaketak ez dira hain zurrunak. guraso guztiz erdaldunak elkarrizketatu ditugu, baina baita euskarazko nolabaiteko adierazpen eta ulermen maila dutenak ere, eskolan, familian eta euskaltegian ikasitakoari esker. hortaz, hizkuntzaren gaitasunaren ikuspegitik gurasoen profila ez da guztiz homogeneoa. kategoria dikotomikoak ez dira egokiak mailakatzeari eta continuumei erreparatzeko, alegia hiztunen heterogenotasuna eta haien bizi bilakaera behar bezala aztertzeko. dena dela, kategoria horiek erabilera arruntekoak dira: gure xede taldeko gurasoek beren burua erdalduntzat50 dute oro har. Finean, nahiz eta kategoria hau hizkuntza gaitasunean oinarritzen ahal dugun, eta guk hala egin dugu, hiztunak hizkuntzarekiko dituen bertze harreman batzuk aintzatesten ahal ditugu, hala nola motibazioa, atxikimendu afektiboa, praktikak, eta abar.
2019
‎Bistan da zergatik: " irabazi" horiek ez dute oro har behar adinako ondorio praktiko operatibo baikorrik, arnasguneetan aldi berean galdutakoa berdintzeko. horrek ez du esan nahi, beste eremu horietan euskara indarberritzen saiatu behar ez denik. euskararen erabilera arnasguneetan babesteko eta indartzeko ere hortik kanpoko hainbat eremutan indartu eta ziurtatu beharra dago, ezinbestean, bere presentzia:
2021
‎Hizkuntza horiek Euskal Herrian mantentzeko ahalegin esplizitua adierazten dute oro har: gurasoak hizkuntza horiek seme alabei erakusten
2023
‎Lotura hori alderantzizkoa ere bada; izan ere," euskaldun" eta" oriotar" moduan identifikatu direnak izan dira batez ere euskara erabiltzen dutela esan dutenak eta hizkuntza gehiago erabiltzearen eta normalizazioaren alde sutsuen agertu direnak. Azkenik, inongo etiketa etnopolitikorik erabili ez duten gazteen iritzi eta aipamenek bat egin dute oro har euskal sentimendu nazionalarekin identifikatu direnekin, hau da, euskara gehiago erabiltzen dutela ziurtatu dute eta normalizazioaren alde agertu dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia