Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2004
‎–Eta hemen dator galdera. Gaur egungo abertzaletasunean, aurreko garaiekin konparatuz, hainbat ezaugarri aldatu izan badira ere, zergatik irauten dute oraindik zenbait jarrera patrimonialistak??. (nik azpimarratua).
‎Batzordeek, halere, ez zuten atzera egin. Ameriketako judutarren koloniek ez dute oraindik amor eman; eta Israelgo hizkuntza ofizialaren kontra daude, batasuna gaizki egin zela sinistuta...
‎Hizkuntza bat, beraz," hitz lerrokada" bat omen da: hauxe uste dute oraindik ere euskaldun batzuk eta" euzko zale" guziek. Beren ustez, beraz, hiztegi on bat gertatu, eta kitto:
‎Uste osoa genuen. Askok hala dute oraindik.
2007
‎Harro harro errepikatzen dute oraindik espainiar inperiokoiek: –Aquel grandioso imperio en el que nunca se ponía el sol?.
‎II. Mundu Gerra eta orduko gudu propagandistikoak urruntxo gelditzen dira guretzat, baina aleman eta erromantiko, eta askotan erromantiko (eta aleman) eta nazista identifikazio propagandistikoek, funtzionatu egiten dute oraindik prejudizio akademikoetan. Horrekin asoziaturik euskal nazionalismoa (hori ahalik negatiboena ezaugarritu eta gero:
2009
‎Gero kristautasuna etorri da, eta San Agustinez gero, mendebaleko filosofiaren historia guztiak adostezina adosteko, kontzeptua eta mitoa etengabeko Sisiforen lana dirudi Hegelenganaino gutxienez. Jarraiko XIX. mendearen azken partean eta XX.ean, filosofia garaikide diferenteak amorraturik ibili dira edozein metafisikaren eta Jainkoren birrinketan; eta metafisika horren agerketak behin eta berriro mila buru berrirekin, hidraren antzera, borrokatzen jarraitzen dute oraindik gure egunotan. Beharbada Jainkoarena, kontzeptu gisa hertsiki, kontzeptu inposible bat da, eta kontzeptua baino gehiago Ideia erregulatzailea edo sinbolo bat dela esan genuke Kantekin.
‎–Ez, andrea, guk dakigula ez dute oraindik harrapatu.
‎Txikiek esne katilua ez dute oraindik bukatu. Irratian, kanpainari buruzko notiziak ematen ari dira.
2010
‎Erditu eta gero ere zorterik ez: ama papera egiteko, nahikoa dute oraindik hilekoa ez duen neska horietako bati masailak gorriz pintatzea.
‎izpirituen munduarekin kontaktuan ipintzeko bidea. Bizi bizirik dago indioen artean magia mundua, bene benetan sinesten dute oraindik oihanean ezkutatzen diren izaki liluragarrietan, eta mila istorio zoragarri dauzkate kontatzeko. Entzun nahiz irakurritako istorio horietan eta irudimenari emandako bidean dago oinarrituta ipuin hau.
2011
‎Arratsaldeko zazpiak dira, eta bertan jarraitzen dute oraindik bazkaldarrek, ez luzerako baina, zerbitzari ilehoria une honetan egiten ari baita kobrantza.
‎–Baina lurralde horietan, kolonizatzaileen zapalkuntza gainditzea lortu zuten hainbat herri daude. Arazo guztien gainetik, beraien izaera mantentzen dute oraindik. Frantsesaz edo gaztelaniaz gain milaka hizkuntza eta kultura gehiago daude.
2012
‎Badirudi, beraz, intsektua, horri esker, ez dela izozten, neurri batean, behintzat. Hala ere, ez dago garbi glizerolak nola ahalbidetzen duen hori; jakintsuek ez dute oraindik jakin nola konpontzen den gure, piztia, bizidunentzat hain babesik gabekoa den inguru latz horri aurre egiteko.
2013
‎Mitoak dio haizeak gogor jo izan duela beti sakaneko izkina horretan eta mendizale bat haizeak eraman zuela handik, eta dirudienez lakura jaurtiki zuela eta han desagertu zela. Hogeita bat urte dira gertakari hori pasatu zenetik eta haren gorputza ez dute oraindik aurkitu. Dirudienez, desagertutako gizonaren aitak, Ipar Ameriketako familia dirudun batekoa izaki, hor zen diru guztia eskaini zuen semearen hilotza aurkitzen zuenarentzat.
‎Aterabide politikoa behar da. Zer egiten dute oraindik Euskal Herrian Guardia Zibilak eta Polizia Nazionalak?
2014
‎Zikinkeria hori? Fabrikatzen al dute oraindik?
‎Aipatu bezala, adituak iritsi arte ezin da askoz ere gehiago esan; forentseek, gainera, ez dute oraindik beren lana burutu, eta hala kobazuloan nola bordan topatutako material guztien inbentarioa amaitzeke dago. Datozen orduetan txosten osoago bat eskaintzeko moduan izango garela espero dugu.
‎Eskuineko aldetik ere ez dator inor. Tranbia duela gutxi pasa da, errailek hotsa ateratzen dute oraindik.
‎Bera da!... Eguneko azken izpiek argitzen dute oraindik!
‎Istorioan azaltzen diren kolonizazioaren diruzalekeriak eta zapalkuntzak, batetik, eta gizonen asmo zintzoen, goi idealen eta egiten dutenaren artean dagoen amildegi zabalak, bestetik, ikaragarrizko garrantzia dute oraindik, eta Marlowek «lurraren konkista» deitzen zionak aurrera jarraitzen du, eta gaur ere «ez da horren gauza polita, ber bertatik ikusten baduzu».
‎Hanka arteko ezpainak irekita dituela sentitzen du. Irekita jarraitzen dute oraindik, espermaren azkenengo tanta mespretxatuko duten arte. Hanketan barrena hedatzen doakio haziaren lika, eta izterrak kolarekin bezala itsatsita gelditzen.
2015
‎–hots egin zuen?. Haiek ezin dute oraindik ikusi, baina ezin izanen dituzte harkaitzak zeharkatu.
‎Haizearen zirimola entzuten da kanpoaldean, tarteka ufada gogorretan. Gogorrago jotzen dute oraindik magistratuaren hitzek apaizaren burmuinean: –Erne ibili, eta, batez ere, ez oztopatu niri bidea.
‎Ihesaren zorabioan, labirintoan Minotauroaren agerrera salatzen duten tronpeta aldarriak iruditu zaizkie. Morokoar putaseme alu kabroi hori atzetik dute oraindik.
‎Baietz, amore eman diote besteek. Baina gau honetarako jomuga bat erabaki behar dute oraindik. Udalekuko jolastokiak ikusi dituztenean, izarpean horren bare eta mazal, ohe egin berriko maindireen antzera, futbolean aritzeko gogoa piztu zaie, Ilunpeko I. Torneoa, baina begiraleen beldurrak uxatu ditu hortik ere.
‎Poza ematen dizu beraiekin egoteko aukera izan dezakezula pentsatze hutsak. Sabin Arana, Bareño, Iñaki Aizpuru, Andoni Arrizabalaga, Juanito Sarasola... kartzelan jarraitzen dute oraindik. Badakizu, aitorpena ondo aterata ere, urte batzuk eman dituzula itzalean.
‎izatera kondenatuta dagoela eta, motxila desegin ez duen arren, bere osabak egin zuenaren kontra, sustraientzat toki txiki bat utzita bizi duen patioko zoruan porlana bota duela. Chelok eta Armandok, ordea, ez dute momentuz porlanik behar, trantsizioan sentitzen dute oraindik euren burua. Herria kendu zioten, baina ez ideologia, eta horrekin momentuz nahikoa dute:
‎Zutik gauden pasaiariok bizkor lehiatu gara libre utzitako jesarlekuen gainera. Joandakoen berotasuna gordetzen dute oraindik.
‎Terrorismoaren kondairan, Dinamitari Bakartiak goia jo zuen, izar bakartia zen, izar iheskor baina argia. Haren idazlanek oihartzuna dute oraindik nire buruan:
2016
‎Erraldoiak ikusi zituen hemen Kixotek orain lau mende. Eta gurutzatzen jarraitzen dute oraindik fikzioak eta errealitateak. Lur onak dira hauek Kixote ehizan aritu nahi duen edonorentzat.
‎Maskara berriak ditu mamu zaharrak. Pilatzen eta pilatzen jarraitzen dute oraindik liburuek Cervantesek deskribatutako oilategi pareko multzo horretan. Hantxe, «suari patzientki itxarotera».
‎izan ere, landareek ez dute oraindik lorerik eman.
2017
‎Aldiz, xiitek diote Profetak bere suhia aukeratu zuela, Ali; eta jatorrizko Estatu Islamiarraren ideia errepublikanoaren ordez, oinordetzako monarkiaren antzeko sistema babestu zuten. Orain dela hamahiru mende sortutako eztabaida ez dute oraindik argitu, eta zatiketa 1501ean areagotu zen. Izan ere, urte hartan, Persiako agintari ziren Safavi dinastiakoek zera erabaki zuten, islam xiita hartzea estatuko erlijiotzat, gehiengo arabiarrari eta sunitari aurre egiteko.
‎Urte asko igaro dira, bakoitzak egin du bere ibilbide profesional eta pertsonala, gaur egun irakasleak dira batzuk, gizarte langileak, suhiltzaile bat. Urte asko igaro dira, bai, baina adiskidetasuna eta hurbiltasuna dute oraindik elkarrekin, eta Mendizabalenak batu ditu berriro Irunen bertan, Urdanibia plaza inguruko aspaldiko taberna baten barrualdeko mahaietan.
‎Liburuan badaude abusuek eragindako minarekin bizitzen ikasi duten zenbait pertsonaren ahotsak, eta badaude oraindik ere min betean bizi diren beste zenbait biktimarenak ere. Aitziber Bañuelos indarkerian espezializatutako gizarte hezitzaileak esan bezala, biktima da neurria halakoetan, baina ez elizak, ez erakunde publikoek, ez dute oraindik asmatu biktima bakoitzak dituen beharrei erantzungo dien mekanismorik sortzen. Esaterako, biktimek gertatu zaiena gogoratu, aitortu eta salatzeko behar izaten duten denbora tartea baino askoz ere laburragoa da abusuen delituek daukaten preskripzio epea.
2018
‎Alde batetik, jakina, ahalegin horiek guztiak benetan ziren beharrezkoak: emakumeak estaldura legearen kontra borrokatu dira eta borrokatzen segitu behar dute oraindik, baita gizonezkoen eskubidea babesten duten mekanismo legal eta sozial ugarien kontra ere; aldi berean, borrokan segitzen dute beharrezko baliabide sozialak eskuratzearen alde, hartara bizimodua atera ahal izateko eta beren herritartasunaz baliatu ahal izateko. Beste alde batetik, ordea, borroka horretan ibili beharrak ezkutatu egiten du egitate bat:
‎Beste feminista batzuk jabetuta daude senidetasunaren eta aitaren eskubidearen ordena tradizionala ez dela ordena moderno bat, baina patriarkatu terminoa modu literalean interpretatzen dute oraindik, eta, haien ustez, ez dago kontzeptu hori gure gizartean erabiltzerik. Gayle Rubin en arabera,. Testamentu Zaharrean agertzen diren artzain nomaden gisakoez?
‎«Batek ulertu beharra dauka gizonek ez dutela, sortzez, unibertsal izateko ahalmenik, eta emakumeak ez direla, sortzez, izaki partikular. Gizonek bere egin izan dute betidanik unibertsaltasuna, eta halaxe egiten dute oraindik ere une oro. Eta hori ez da gertatzen magiaz, hori egin egiten da.
‎Lehen urteetan, sekulako eragina izan zuen gugan, baina orain haiek geratu dira atxilotuta. Egun ez daukate garai bateko indarra, baina tresna hori erabiltzen dute oraindik?. Ildo horretan, Ana Mari Aristondok oinarri oinarrizko premia bat nabarmendu du:
‎Poliziek diote ikerketak zabalik jarraitzen duela. Ez dute oraindik inor atxilotu. Hil da.
2019
‎Naturala da bide erraz horrek tentatzea, batez ere emakumeen lanbideak esker txarrekoak eta gaizki ordainduak direlako gehienetan; beste asko baino karrera probetxuzkoagoa da ezkontza. Ohiturek zaildu egiten dute oraindik ere emakume ezkongabearen sexu askapena; Frantzian, orain arte delitua zen emaztearen adulterioa, baina ez zegoen emakumeari amodio librea debekatzen zion inolako legerik; nolanahi ere, maitale bat izan nahi bazuen, ezkondu egin behar zuen aurrena. Zorrotz hezitako neska burges asko ezkondu egiten dira orain ere,, libre izateko?.
‎hori: Aspasiak eta Madame de Maintenonek ibilbide oparoa dute oraindik ere.
‎Neska gazteak, non eta ez den biziki itsusia? azkenean onartu egiten du bere feminitatea, eta poz pozik gozatzen da askotan, batere funtsik gabe, bere destinoan behin betiko kokatu baino lehen erdiesten dituen plazerez, garaipenez; oraindik eginbeharrik gabea, ardurarik gabea, lokabea denez gero, orainaldia ez zaio iruditzen ez hutsa eta ez etsigarria, ez baita etapa bat besterik; norberaren apainketak eta flirtak jolasaren arintasuna dute oraindik, eta etorkizunerako dituen ametsek mozorrotu egiten dute ezdeuskeria. Honelaxe deskribatzen du V. Woolfek nolako irudipenak dituen neska gazte pinpirin batek gaualdi festa batean:
‎Ikastetxe bateko irakasle estatubatuar batek esan zidan bere ikasleek emakumetu baino lehen uzten ziotela birjina izateari; bikotekideek errespetatu egiten dituzte, eta, beraz, ez dute behartzen haien pudorea; mutilak ere gazteegiak eta lotsatiegiak dira neskengan demoniorik pizteko. Zenbait neska gazte buru belarri hasten dira esperientzia erotiko ugaritan, larrimin sexualari ihes egin nahian; espero dute horrela jokatuz gero libratu egingo direla beren jakin minetik eta obsesioetatik; askotan, ordea, halakoen egintzek kutsu teoriko bat dute oraindik, eta, horren ondorioz, irrealak dira, beste batzuek etorkizuna aurrez ikusteko erabiltzen dituzten fantasiak bezain irrealak. Larrua erronkagatik, beldurragatik, arrazionalismo puritanoagatik ematea ez da zinezko esperientzia erotiko bat:
‎Gizontasunezko oldarkortasuna jaunen pribilegio bat da, bai, baina subiranotasun maskulinoa berresteko guztiz eta erabat konspiratzen duen sistema baten barrenean bakarrik; emakumeak pasibo gisa pentsatzen du bere burua hasieratik, eta, hain zuzen, horixe du arrazoi bakarra sexu harremanetan hain sakonki pasiboa sentitzeko. Beren gizaki duintasuna aldarrikatzen dutenean, emakume moderno askok esklabotzazko tradizio batean atzematen dute oraindik ere beren bizitza erotikoa: horregatik iruditzen zaie umiliagarria gizonaren azpian etzanda egotea, hark penetratuak izatea, eta frigidotasuneraino uzkurtzen dira; baina errealitatea bestelakoa balitz, bestelakoak lirateke amodioaren keinu eta jarreren esanahi sinbolikoak ere:
‎adierazpide artistikoaren bitartez gainditu nahi dituzte berek osatzen duten egitatea bera. Hiru mendean, halakoek bakarrik eskuratu dute independentzia konkretua gizartean, eta leku pribilegiatu bat dute oraindik ere. Lehen, Elizak madarikatu egiten zituen emakume aktoreak:
‎Owinu Malkenu (Gure Aita eta Errege) laudorio kanta abestu eta pulpituari hiru bira eman ondoren, Torara joateko deiak egiten dituzte. Hara deituek bizien erresuman jarraituko dute oraindik; baina egindako deiari obeditu eta han bildutakoekin elkartu behar dute urtea amaitu aurretik, goian erabakita baitago haien heriotza.
‎dagoela zain. Gazteluko eskoltek ez dute oraindik soldata jaso, eta hasita daude teman, setati.
‎Eta, orain, gorputz zikin eta odoleztatu hauek osatzen duten lerro hau korri dezagun, besoa besoaren ondoan daude etzanik, noiz txaluparatuko zain, batzuek begiak irekita dituzte oraindik, begi zuloetatik erdi aterata eta zerurantz, beste batzuek betazalak ñarrotu dituzte eta irri egiteko gogo izugarriari eusten diotela dirudi, zauri erakusketa bat da, euliek zanpa zanpa jaten duten zauri irekien erakusketa, ez dago jakiterik gizon hauek zeintzuk diren edo zeintzuk izan diren, bere lagun hurkoenek baizik ez zituzten haien izenak ezagutuko, toki berberetatik haiekin etorri zirelako edo elkarrekin egin zietelako aurre arrisku berberei, Aberriaren alde eman zuten bizia, esango zuen erregeak heroiei azken omenaldia egitera etorri izan balitz, baina On Afonso Henriquesek bere kanpamentua eta bere hildakoak ditu, ez du hain urrutitik etorri behar, mintzaldirik egiten badu, une honetan beste alderako txartelaren zain dauden guztientzat eginda bezala ulertu da, bitartean auzi garrantzizkoak eztabaidatzen ari dira, esaterako ea nortzuk osatuko dituzten txalupetako eskifaiak edo eta nor geldituko den fajinan hilerrian, zuloak prestatzeko. Armadak ez die familiei telegramaz gaztigatu behar, Bere eginkizunak burutzen ari zela ohorearen zelaian erori zen, hau dotoreagoa da gauzak garbi adieraztea baino, Mairu putakume batek hor goitik harri bat bota eta burua zanpatu zion, armada hauek ez dute oraindik erroldarik, eta jeneralek, gehienez, eta gutxi gorabehera, badakite hasieran ekarri dituztela hamabi mila gizon, eta hemendik aurrera egin behar dutena da egunero zenbaki horri bakar batzuk kentzea, frontean dagoen soldaduak ez du izenik behar, Aizu, piztia hori, atzera egiten baduzu tiro bat sakatuko dizut adar artean, eta soldaduak ez zuen atzera egin, eta harria erori, eta hil egin zu... Galindo zuen izena, honako hau da, gelditu den moduan erditu zuen amak ere ez luke ezagutuko, burua zanpaturik, alde batetik, eta gainerakoa dena odol idorrez estalirik, eta bere eskuinean Remigio dago, geziz zulatua, bik alderik alde zeharkatu dute, aldi berean jo puntutzat aukeratu zuten bi mairuek belatzaren begia eta Sansonen besoa zeukaten, baina hauek ere ez dute luze itxaron beharrik izango, egun gutxi barru haiei iritsiko zaie txanda, eta hauek bezala, eguzkitan utziko dituzte, noiz lurperatuko zain, hiri barruan, hiria setiaturik dagoenez ezin baita iritsi hilerrira, non galiziarrek litezkeen profanaziorik gaitzesgarrienak egin baitituzte.
‎Denak egin berriak. Pintura usaina dute oraindik.
‎Ondoren, osteratxoan parte hatutakoak mokadua jatera inguratzen dira bertara. Haietariko batzuek argizarizko begitartea erakusten dute oraindik ere, ikusitako izugarrikeriaren arrastoak ezabatu ezinik. Beraien arteko bat, mutil gazte mardul musugorri bat, esku artean estutzen duen edalontziko ardoa ezpainetara eramaten ahalegintzen da.
2020
‎ere esaten dugu batzuetan. 200 urte daramagu honekin eta nolatan ez dute oraindik ikasi, ezta? [?]
‎" Zientziak ohartarazi du naturarekin dugun harreman arduragabean sustraitzen dela gaur egun pairatzen dugun krisia. Ezin dugu ahaztu bizitzen ari garen krisi honek bat egiten duela ingurumenarentzat eta jendartearentzat larriak diren beste krisi global batzuekin, hala nola biodibertsitatearen galera azkartuarekin eta klima aldaketarekin; azken horiek, anbizio politiko eskasa dela medio, konponbide argirik gabe jarraitzen dute oraindik. COVID ondorioetatik osatzeko aukera, bai norbanako gisa eta bai talde gisa, gure erresilientziaren eta eraldatzeko gaitasunaren araberakoa izango da.
‎seiko ogia, aste osorako egiten zena; zopakoa, ogi estu eta luze bat, ohikoa baino eginagoa, baratxuri zopa tupinan egiteko erabiltzen zena. Mugaldeko bazter hauetan gaskoi zaharretik mailegatutako tupin hitza erabiltzen dute oraindik ere eltze hitzaren ordez.
‎Ze zentzu dauka gure existentziak? Filosofo handienek ere ez dute oraindik erantzuna topatu.
2021
‎–Zure iretargi efektua apenas dagoen prest oraintxe –jarraitu zuen gora begira–, egun argiaren aztarnek itzali egiten dute oraindik ilargia.
‎–Nire Jainkoa une egokiaren zain dago –esan zuen Azuma zik bere artean– Eroaren gehiegikeriek ez dute oraindik goia jo.
2022
‎2016ko estatu kolpearen ondotik, gobernuak kendu egin zituen seinale eleaniztunak. Aldiz, Turkiako kaleek Talat Paxa izena dute oraindik. " Armeniar gisa Istanbulen bizitzea ez da erraza.
‎Gogoko du mundu hau, oraindik ere naturaren erritmoari jarraitzen dion lurralde hau. XXI. mendean ere, itsasaldiek agintzen dute oraindik Urdaibain. Haiek marrazten dute inguru honetako mapa, non itsasoak eta lurrak harmoniaz besarkatzen baitute elkar.
‎Isabel Oteroren izena eta heriotza data nabarmentzen dira harri zaharkituan. Gurasoenak estaltzen dituzten likenek ez dute oraindik astirik izan alabarenez jabetzeko. Hobi tristea da; denak dira tristeak.
‎Izan ere, hogeigarren mendearen bigarren erdian, milaka galiziar iritsi ziren Pasaiara lan aukera baten bila. Askok betiko txantxa bera errepikatzen dute oraindik: Pasaiak Galiziako bosgarren probintzia dirudiela.
‎Alabaina, eredu kulturalaren eta botere instituzional kolektibo nahiz indibidualaren artean nolabaiteko elkarrekikotasunik baldin badago soilik ezar liteke hegemonia. Beraz, negozio, armada eta gobernuko goi mailek maskulinitate erakustaldi korporatibo sinesgarri samarra eskaintzen dute, eta emakume feministek nahiz gizon disidenteek nekez astindu dute oraindik. Autoritatearen aldarri arrakastatsua da hegemoniaren marka, indarkeria zuzena bainoago (nahiz eta indarkeriak autoritatea sostengatu eta babestu maiz).
‎" Amatxook izatea, mantra patriarkalak agintzen duen bezala, eta lan merkatuan arrakasta izatea edo bizirautea". Gauza asko aldatu dira, baina etxeko aingeruaren eta superwomanaren arketipoek zedarritzen dute oraindik ere amon esperientzia: " Badirudi merkatuaren menpe dagoen amatasun neoliberalaren edo sakrifikatutako amatasun patriarkalaren artean aukeratu behar dugula", gaineratu du Vivasek.
‎Itolarriak karrikara eraman zaitu, eta pentsatu gabe abiatu zara oinez, ia korrika ttipian, zigarreta eskuin eskuko behatzen artean. Alu usaina dute oraindik; frustrazio usaina. Saiatu zara, lehen, zure gelan, zure buruarekin, baina horrela ere ezin izan duzu.
‎Hiru gaztek –bi mutil eta neska bat– hamar minutu geroago abandonatu dute jende multzoa, foruzainek bizkartuak. Bisaietan eratxikia dute oraindik gainditu gabeko ukaldiaren zama. Eduk gogoan dauzka.
2023
‎Lasai daude ostatuko lehen solairuko korridoreak: lo behar dute oraindik bere mutilek. Egurrezko azken eskailerak jaisten ari dela, Maria ikusi du barraren bestaldean lanpetuta, ginarra pasa osteko hurrengo lanean murgilduta.
‎Alabaina, orain bertan nagoelarik, guztiz arrotzak zaizkit mantal arrosarekiko hogeita sei neskak, are arrotzagoak nire herrixkan ordu artean ezagututako mutil guztiak baino. Batzuek ume tankera dute oraindik, ez dute inolako koketeriarik erakusten, baina gero, bata erantzi orduko, antezko jaka leun leunak janzten dituzte, neurrira egindakoak. Beste zenbait makillatu egiten dira eta modako gona motz parpailadunak eramaten dituzte, baina oso diskretuak, hori bai.
‎2018an Afrikako EMGari buruz egindako ikerketa baten arabera, aurreko hogei urteetan %71tik %8ra jaitsi zen praktika hori jasandako neskato eta neska gazteen kopurua, batik bat afrikar emakume indigenek egindako lanari esker.184 Suediak, Estatu Batuek eta Erresuma Batuak, hala ere, Afrikatik hona edo hemendik Afrikara bidaiatzen duten migratzaileak sailkatzeko baliabide gisa erabiltzen dute oraindik ere EMGaren praktika.
‎Baina hemen hori gauzatzea zaila da, eta frustrazioa sortzen du. bostehun urteko historiaren pisua da hori. Esklabotasun konplexua dute oraindik hemen. Espainol bat sumatu eta" urrea lapurtu zigutenak!" da pentsamendua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia